globalmoto_kveten





Téma: Důvody pro motocesty.
 
19.6.2009 v 11:11
Romanova cesta na Nordkap mě rozhoupala k tématu, o kterém přemýšlím delší dobu.
Proč jezdíte na motovýlety- až moto expedice?
U mě to je tak, že si seženu materiál o dané lokalitě (knihy, cestopisy, mapy atd..) a hledám cestu do předem vytýčeného místa. Místo, řekněme Praha jsem si vybral z nějakého důvodu:
a tady začínají asi rozdíly v názorech. Někdo volí zeměpisnou polohu, někdo uměleckou oblast, přírodní krásy atd. A cestu tvořím podle toho co je po cestě v okolí k vidění.
Ve zkratce- příjde mi líto jet na Nordkap v dešti sněhu vidět 2 metry před sebe, a jet zpátky.
Na druhou stranu vím že pocit dobytí stanoveného cíle může člověku vynahradit ,,utrpení" (třeba horolezci)
Ale je to mototuristika mebo motosport?
Například u už zminovaného Romana (doufám že se nezlobíš že tě tady uvádím?) v příspěvku 44 píše klučina ,,Takže pokud vše dobře dopadne, tak to sem hodím. Ještě furt nemám stoprocentně rozhodnutou trasu, ale asi se soustředím hlavně na oblast za polárním kruhem, jih Norska pravděpodobně vynechám." což je samozřejmě každého volba. Pro mě je to ale škoda,(pokud už tam nebyl) teda když si přečtu cestopisy a knihy. Najdu 20 užasných míst po Trondheim a nad ním najdu Lofoty
Kecám už zminované body Polární kruh, Nordkap.
Na závěr bych chtěl napsat, že rozhodně nemíním nikomu radit, jak má jezdit nebo snad poučovat co je lepší. Pokud si jeden člověk po přečtení tohoto koupí knihu ,,,okolí Prahy" a díky ní si zajede na jakékoli místo na kterém řekne ,,kruci o tohle by byla škoda přijí" budu spokojen. Mě se stalo že jsem zjistil po návratu z jedné cesty, jak jsem byl blízko krásnému místu. A vzhlem k okolnostem, se tady už asi nepodívám
Jasně z toho se neumírá, ale je to škoda. Už se prostě za razítky nehoním.
Předchozí
1 2 3
Následující

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 11:29 | Nahoru | #1
U mě jde především o zážitky.A podle toho přizpůsobím cestu.Za tři tejdny odjíždím do Rumunska a myslím že tam nasbírám více zážitků než za celou sezonu v ČR.I když u nás je taky spousta pěkných míst, ale ten střet s jinou kulturou a myšlením je k nezaplacení a doma nebo z knížek tohle neprožiješ.

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 11:33 | Nahoru | #2
ahoj, tak když už mě zmiňuješ, tak se tedy vyjádřím

obecně to vidím tak, že při cestování jsou asi 2 extrémy:
1.extrém = mít naplánované všechno (všechny místa, kde se kdy bude spát, předem zaplacený trajekt a nebo až včetně předem objednaného a zaplaceného ubytování.
2.extrém = nic se neplánuje, vše se nechá na náhodě.

Myslím si že úplný extrémista není nikdo, všichni se pohybují tak nějak mezi těmito dvěma extrémy. A pak ještě každý to může mít jinak s různými věcmi.
Např. já si dopředu plánuji
a) seznam zajímavých míst - ale co navštívim a co ne si určuji až při tom výletě, dle nálady, počasí, popř. času. Taky proto, že vždy se navštíví pár míst neplánovaně (a to je to nejhezčí a zcela logicky nevyjde čas na všechno)
b) info na co se všechno připravit, aby v té zemi člověk mohl fungovat, stanovat, apod. Takové ty specifika, jako že tam chtějí mezinárodní řidičák, tam je hodně komárů, tam benzínky v neděli berou jen bankovky a jaké, atd. atd.
c) a naopak např. co se týče toho kam se který den dojede a kde se bude spát, tak to neplánuji vůbec. Z doslechu a zkušeností vím že se do prostě dá přesapt všude, takže teď jsem si jen pořídil zimní spacák a vzal 2 karimatky, pro pohodlí. Neplánuji tedy kam každý den den dojedu, to si nechávám až na večerní přemýšlení ve stanu kam bych mohl další den dojet (třeba když se blíží konec cesty, aby byl člověk v čas doma).

Prostě každý může mít na každou z těchto oblastí jiné nároky.

Taky je rozdíl, kdo má jaké zkušenosti.
No a ty má každý jiné.
A taky se s každou další cestou mění.
Např. já měl obavy z toho a z toho, připravil se a pak zjistil, že pár věcí bylo zbytečných, nepotřeboval jsem je. Ale to co jsem použil bylo zase super (např. podomácku vyrobené zateplené kryty řidítek + vyhřívané rukojeti = ruce v teple )

Takže každý člověk to může mít nějak jinak, hlavní je aby jel tam jak to vyhovuje jemu samotnému.

Dalo by se o tom napsat spousta.... ale slova jsou na nic, někdo napíše "hrozně jsme hnali" a jiný kdo jel v té stejné skupině řekne "bylo to na pohodu", takže cokoliv tu napíšem se stejěn musí brát s rezervou....
prostě každý člověk má své hranice jak co vidí někde jinde.

No a proč cestuji já?
Otázka taky může být to jestli cestuji, jestli se to dá nebo nedá nazvat cestováním (toto je mi celkem jedno).
Prostě chci se podívat na pár míst, projet některé země, ideálně všechny země v Evropě, podívat se jak to kde vypadá. myslím že jsou dlouho nikde pořádně nebyl, tak teď chci "všechno" (důvody co mě k tomu vedou když tak někdy u piva...) prostě se podívat v rámci možností peněz a volného času všude možně a až tu Evropu budu mít jednou tak nějak "zevrubně" projetou, tak se zaměřím na konkrétní místo a třeba s lehčím endůrkem se bduu pohybovat po Rumunských nebo Albánských horách (byť ano, uznávám že za pár let to mohou být už úplně zprofanované místa, plné lidí...) No člověk nemůže chtít všechno. Naopak to dělat nechci.

No a závěrem k těm pár informacím - počkej na cestopis, to sněžení nebylo pořád, tedy sněžilo nám několikrát, někdy jen přeháňka do 5 minut, prostě kdbych posčítal všechny sněžení dohromady, tak to bylo určitě méně než hodinu. Vždy sněžilo po chvilkách, třeba 5, 10 minut a pak najednou zas slunce.
Právě ta proměny počasí, to byl další zážitek !!!!
A ta nízká viditelnost, to bylo jen jednou, no jo, jeli jsme přes stovku a nejakou to nějak rychle přišlo, to sněžení... ale co, máme zas další zážitek. Jinak cesty pořád prázdné, tak jedno auto skoro za 100 km
No a na Nordkappu jak jsme byli tak hodinu-dvě, tak celou dobu bylo vidět všemi směry, prostě polojasno, po okolí různé mraky a na západě svítilo slunce. A sněžit nám začalo až když jsme přišli při odjezdu k motorkám a začali jsem se oblíkat na cestu. Ale jak jsme se rozjeli, tak do 1-2 km jsme z toho sněžení vyjeli. A i ostatní dny bylo střídavě slunečno a polojasno. Kdyby nebylo nic vidět tak bych neměl asi 1400 fotek a asi 15 minut videa

edit: trošku jsem to dopsal

Naposledy editováno 19.06.2009 12:37:11

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 11:33 | Nahoru | #3
přijde mi přirozené, že někdo zkoumá podrobněji okolí, někdo ho naopak proletí, aby viděl cíle vzdálené. obzvlášť, když ho tlačí čas, tak přemýšlí nad prioritou. když si chci dát čaj v maroku, tak prostě tu evropu proletím a nezkoumám, o co všechno jsem po cestě přišla. notabene když západ evropy není v mé sféře zájmu. prioritou je prostě čaj v maroku, není máta jako máta

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 11:51 | Nahoru | #4
Waltr: jsi proste kecalista, kterych jsem poznal uz spoustu
takovy zvlastni druh cloveka

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 11:53 | Nahoru | #5
jen si to tu značím... zajímá mě co se tu objeví za názory...

EDIT: nicméně ať trochu přispěju, tak sám osobně chci cestovat jak plánovitě-vypočítavě za konkrétními cíly tak někdy i jen čistě pocitově z dobytí byť třeba jen jednoho konkrétního místa (jako je třeba Nordkapp), prostě si dokážu představit hodně dlouho cestu jen pro několika minutový pocit "byl sem tu!"...tož tak...

Naposledy editováno 19.06.2009 11:58:01

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 12:40 | Nahoru | #6
Waltr - ke větě "A vzhlem k okolnostem, se tady už asi nepodívám" - nevidíš to moc černě? nidky nevíš co bude za 10 let, že jo.

yeuop - ale to jsme pak všichni, Waltr, já i ty
ale vážně, raději si pokecám s vámi dvěma, co cestujete, než s některými co jenom honí šestku kolem komína....

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 12:54 | Nahoru | #7
Já se teď vrátil z putování po francii, najeto 6155,5km, a spoustu jsem toho viděl a mnohem víc jsem toho neviděl. Prostě si vybírám co mě zajímá a tam jedu. Nemůžeš vidět všechno to je jasný, musíš si umět vybrat. U mě převládá vojenská historie. Rád poznávám nová místa, proto cestuju a o zážitcích nemluvě. Cestu si plánuju předem, a nocleh se někde doladí, stejně pokaždé musíš plány trochu přizpůsobit.

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 13:05 | Nahoru | #8
Duvod? Chtic po spoznavani cudzich statov,kultur, krasnych miest, dobrodruzstvo, unik z kazdodenneho stereotypu...tak napriklad kvoli tomuto rada cestujem.

Osobne neznasam pobytove dovolenky - tyzden lezat na rovnakom mieste na hotelovom lehatku Nudaaaa!

Ako tu uz bolo spomenute - tiez si pred cestou spisem POI, ktore chcem vidiet, v lete sa s priatelom chystame na okruh Balkanom, takze cestu prisposobime Fagarasu,Olympu,Meteore,Parthenonu,Skadarskemu jazeru,Mostaru, Dubrovniku...atd...ak po ceste natrafime na dalsie neplanovane krasne miesta, o to lepsie

Z kazdej dovolenky (okrem vyssie spominaneho pobytu na Crese),ci uz to bol okruh Talianskom, Anglicko,alebo minulorocne Dolomity & Alpy, mame zazitky na cely zivot.

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 13:10 | Nahoru | #9
Mat: tak bych to taky viděl, já musel kolegu ve Francii hodně krotit, byl naplánovanej až hrůza, a když se můj žlutej parník 2x zastavil na dálnici, tak ho málem mrdlo aspoň teda tak vypadal všeho moc škodí, zlatá střední cesta..... pokud se člověk umí situaci přizpůsobit tak je to pak paráda.

PS ani nevím kolik jsme najeli ale prej přes 3600 to je mě taky fuk, jen sleduju kdy mám měnit olej

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 13:18 | Nahoru | #10
Cestuji proto, že jsem dobrodruh a proto že jsem jako malej čet knížku od pana Elstnera Tango Argentíno.
Mám rád ten pocit když odjíždím a mám rád ten pocit když se vracím.

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 14:13 | Nahoru | #11
Díky za odpovědi. (až teda na Yeuopa, ale ten už od zvyku rozdává hodnocení a rozumy , i když by k dánému tématu mohl využít energii pro odpověd)
Myslím že jsi mě Romane nepochopil, rozhodně to není reakce na tvoji cestu. Rozhoupal mě zmíněný příspěvek, a tvých x kilometrů za 3 dny ) Nedovolil bych si kritizovat tvou dovolenou a ani tebe. To by se myslím mohli jiní učit.
Jen mě zajímá to jádro cesty. Něco jako píše Tarab, dovedu si představit, že jedu na nějaký bod, který vlastně krom toho pocitu ,,byl jsem tady" nedává nic jiného. Ale jen za určitých podmínek. A ty jsou u mě (samozřejmě přímo úměrné zvláštností místa) vzdálenost, hezká cesta, zajímavosti v okolí...atd.
Proto jsem se taky ptal na to pobaltí, kdybych už jel takovou štreku, tak at to stojí za to i když bude prd vidět v cíli.
Tady jsi mě zase nepochopil, opravdu nenarážím na tvůj konkrétní případ s viditelností.
K tomu plánování, já teda plánuji cestu přesně. Ale rozhodně se jí přesně nedržím. Je pro mě jednodušší ráno proškrtat, než vymýšlet.

(reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 14:16 | Nahoru | #12

Roman2bk>Waltr - ke větě "A vzhlem k okolnostem, se tady už asi nepodívám" - nevidíš to moc černě? nidky nevíš co bude za 10 let, že jo.

yeuop - ale to jsme pak všichni, Waltr, já i ty
ale vážně, raději si pokecám s vámi dvěma, co cestujete, než s některými co jenom honí šestku kolem komína....



Ta věta je v překladu: Protože je třeba ještě navštívit strašně moc míst, asi se něj nedostane.

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 14:50 | Nahoru | #13
AHOJ CHYSTAM SE DO NEMECKA TAK SE CHCI ZEPTAT JESTLI NEKDO NEVITE JESTLI TAM JSOU STEJNE PREDPISY PRO NEMECKO JAKO U V CR MYSLIM KUBATURU DO 21LET.DIKY

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 14:51 | Nahoru | #14
Vidím, že to máme hodně podobné. Myslím většina z nás. Prostě někam dojet, poznat místní folklor, lidi a podobně. A jsou i cesty, kdy člověk jede opravdu jen kvuli jednomu. Už sem si dvě takové cesty udělal - ale zatím jen v rámci republiky. A i to je fajn prostě jen dojet někam, říct si, byl sem tu, udělat foto a zase jet dom I když, ujet za 3 dny přes 3000, to je nářez, pokud nevalíš po dálnicích. Ale znám víc takových lidí, co tohle dělaj Jeden známej jel za 3 dny do Fara

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 15:00 | Nahoru | #15
Daliss> to je přesně ono. Asi je to o pocitu, který se těžko přenáší. Takže budu dál kroutit hlavou nad těmito výkony. Asi je dobře, že to nemáme všichni stejně.
Pro mě už je to trochu sport.

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 15:02 | Nahoru | #16
Waltr - no vidíš, já vždy říkám, že internet je zdrojem nedorozumění prostě kdyby jsme se o tom bavili u piva, tak za 5-10 minut tohle máme pořešené a tady si klidně 2 dny nerozumíme...
Prostě já tam jel hlavně kvůli přírodě a chtěl jsem zažít nad severním polárním kruhem jaké to je, když je pořád světlo (což se povedlo) a nebo když pořád svítí slunce, což se nepovedlo, protože bylo třeba plojasno, chvíli svítilo a pak zase bylo za mraky atd. třeba člověk měl pocit, ža zažívá během dne 3x východ slunce... takové zajimavá zmatení No tak tohle jsem chtěl.
Na Nordkappu jsem netrval, to zas chtěl kamarád, ten pocit, že tam dojel. mě se líbilo nejvíc posledních 100-150 km před Nordkappem, fakt moc. Na to samotné místo jsem šel, že "když už tam jsem.....". Ale nakonec jo, měli tam nějaké výstavky, obrazy, plakátky, něco tam člověk mohl vidět, podívat se které známé osobnosti to tam navštívili, atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 15:10 | Nahoru | #17

Waltr>Daliss> to je přesně ono. Asi je to o pocitu, který se těžko přenáší. Takže budu dál kroutit hlavou nad těmito výkony. Asi je dobře, že to nemáme všichni stejně.
Pro mě už je to trochu sport.



Souhlas, je to pak už trochu sport.
Ale co jsme měli dělat?
a) zůstat na místě v Estonsku (nebo dokonce v Lotyšsku), než přestane pršet?
b) a nebo prostě jet, když v dešti si člověk stejně navštěvované místa neužije (z venku).
Tak si myslím že jsme udělali to nejrozumější, rychle se přesouvali dál a díky jsme pak cestou nazpět měli více času se podívat na více míst.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 15:24 | Nahoru | #18
Roman2bk>Když se budu bavit o tvém konkrétním případě. (a bude to znít jako poučování, což nechci, ale nevím jak to jinak napsat) zjistil bych cestu tam. Když pojedu přes pobaltí, co tam je kdyby se dál nedalo. Přes jih Norska, přes východ Norska, Přes západ Švédska No vážně bych se bál, že ten bod nevyjde, a je vše v pr... a nebo že mu budu muset objetovat vše.
Takový otrok svého cíle Neberu to tak vážně jak, to řeším.
Prostě mě to zajímalo, ale to mě zajímá i u horolezců. Jenže ti se často točí zpět, a expedice je neůspěšná. Ale to neplatí pro ty co se v průběhu koukali kolem. (jo já vím taky jsi koukal )
Tak někde dej ty fotky, at už to pobaltí vezmu namilost.

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 15:41 | Nahoru | #19
značka

a trochu k tématu - mám naplánovaný cíl cesty (nejvzdálenější), minimum dalších bodů po trase, zastavím, kde se mi líbí, stejně tak se spaním. Podívám se, kde se mi chce, protože pěkně nafocená zajímavost může být ve skutečnosti hrůza. Jde mi o zážitky a nechci být otrokem času.

edit. písm

Naposledy editováno 19.06.2009 16:13:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 15:52 | Nahoru | #20
Waltr> odpověděl jsem ti to tady, příspěvek č.69.
Tam si to přečti.
Ve zkratce - i kdyby všechny ty "body" stály za nic, tak jsem nemohl být zklamaný, protože jsem tam nejel primárně kvůli žádnému bodu, ale kvůli PLOŠE, kvůli celé oblasti, kvůli té přírodě. A z toho jsem byl unešen, moc se mi tam líbilo, takže ty boby beru jako zpestření. Spodní polovina Finska je více jednotvárnější, vrch, Laponsko je pro mě už úplně o něčem jiném a hory v Norsku bomba
Jsem rád že jsem se tam podíval a jel bych to samé znovu.
Když tak to pořešíme někde u piva

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 16:45 | Nahoru | #21
Jako baťoh jsem jela s přítelem na motodovolenou a cestovali jsme týden po Česku.. Důvodem byl motosraz v Západních Čechách a jelikož to bylo celkem daleko, tak jsme to spojili s dovčou.. Projeli jsme si okolí našich zastávek, posbírala jsem hromádku turistických známek a udělala pár fotek.. Když se na ně teď dívám, tak si vždycky vzpomenu na dané místo a jsem ráda, že jsem tam vůbec byla... Byl to jenom týden a asi 2000 km,ale i tak to stálo za to

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 16:46 | Nahoru | #22
Za týden se chystám do Anglie a odtud jedu s kamarádem do Česka na moto... Důvod?? Asi zase dovolená na dvou kolech, zážitky z cesty a poznání nových míst... Prostě jen tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 18:28 | Nahoru | #23
3X>Nebude ti líto že jsi jel kolem něčeho co by stálo za to vidět, a nevěděl jsi o tom?
No právě jde o zážitky. Otrok času? Na to přece nemá znalost okolí a podle toho vybraná trasa vliv. Jedině když si neumíš udělat pořádek. Plánuji tak at mi to vyjde, když nevyjde v průběhu, rozhodnu se co omezím. Přece víš kolik máš času, a podle toho plánuješ cíl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 18:33 | Nahoru | #24
Vulpeja>Ano to je super, na tom se shodnou všichni. Jen jela by jsi se podívat po dálnici na Big Ben, a pak domů? Nebo by jsi zjistila že v okolí je Tower, tower bright, kousek dál stonehenge?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 18:33 | Nahoru | #25
Waltr> nebylo by mi to líto, protože se tam můžu kdykoliv vrátit. "Otrokem času" nemá souvislost se znalostí prostředí, ale s plánem, protože ten tě honí a pak, když ho redukuješ, musíš dělat kompromisy a může se stát, že to co škrtneš, tak potom toho budeš litovat.

(reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 18:39 | Nahoru | #26
Roman2bk>Rozumím ti, z toho vzešel ten požadavek na to pobaltí. Sám jsi mi trochu pomohl, myslíš že cesta přes Norsko by nebyla hezčí? Už ted je mi jasné že hrají roli i aspekty jako peníze, čas, a tam by se to dalo pochopit. Ale možná jen nemám přehled a opravdu je i z druhé strany o co stát. Prostě já od tama znám jen ,,Kundu" z různých cestopisů. Třeba bych tuto cestu volil pro ,,Leningrad" ,ale to bych asi taky raději vzal trajektem.
Asi pro tvůj případ je to předčasná diskuze, po fotkách a vyprávění (třeba u toho piva )
Ale posloužilo mi to k vysvětlení dotazu.

(reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 18:42 | Nahoru | #27
3X>Krásná neznalost? Jsem štasten protože nevím o co jsem přišel? Ne ja si vlasy nervu. udělám SVÉ rozhodnutí a toho nelituji. Lituji že jsem ho nemohl udělat.

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 19:18 | Nahoru | #28
Když někam jedu,vypíšu si potencionální cíle v oblasti a v průběhu cesty operativně přehazuju a ruším podle okolností.Stane se že narazím na zapadlou silničku do nikam a ze zvědavosti kam že to vede,vyrazím...Předchozí cíl zapomenut a všechno je jinak .Takhle to mám nejraději a tak mě to baví.Lidi kteří mají rádi ordnung mají potom ze mě nervy nadranc .Na druhou stranu,kolik nádherných míst jsem našel díky tomu mému chaosu.......

Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 20:33 | Nahoru | #29
punkt

Naposledy editováno 19.06.2009 20:33:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 20:39 | Nahoru | #30
restore>Jasně, já taky nejedu podle detailního plánu. Místa a cestu přispůsobuji, občas něco vynechám, nejezdím podle GPS.
Tak trochu bych to popsal jednoduše ,,cesta je cíl"
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist