paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Koukám na jawičky a čz a dost toho je na zahraničních stránkách v jiných jazycích....
No nesere Vás to jako? Vím můžu být rád že aspoň pokoukám něco na cízích stránkách----

Je to tu hodně rozebírané , ale v oblasti cross začátkem 80let jsme měli sice asi jen prototypy ale vodou chlazené a s kotoučema což mi přijde HHOODDNNĚĚ DOBRÉ!!

JUKEJTE

http://mysite.verizon.net/jawaman/CZmx4a.htm


Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:23 | Nahoru | #61
Pozeram že aj na našom Slovenskom fore to takto dopadne ako u Vas.No moje postrehy su taketo.Môj dedo pracoval v Pov.Bystrici kde sa vyrabali babety,pioniere,tatrany 125 a manety 100-ky.Viem od neho,že mali sa vyrabať aj ine modeli,ktore nam boli striktne zamietnute.Nie z dôvodu že by ich naš vtedajši lud nechcel,naš lud a pracovnici ich chceli,no zamietli nam ich sudruhovia z Ruska.To iste sa tyka aj aut.Modeli ktore sa vyrabali u nas a modeli ktore sa mohli vyrabať a nevyrabali sa,boli znovu len o tom že sudruhovia z Ruska nam ich zamietli.Kto by potom kupoval ich Volhy,Lady a Moskviče?Mam niekde na povale od deda a môjho otca fotky škodoviek už z prednym nahonom alebo škodu 1203 ktoru ked som videl tak my napadne pripomynala stare Fordy Tranzity.Pamätam si že od nas ked som bol menši tak chalani mali Hondy.Ako k nim prišli neviem,či z mototechny alebo z Tuzexu to by som klamal.No jedno je iste.Mohli sa vyrabať určite ešte lepšie modeli ale nebolo nam to umožnene.Ozaj,schvalne.Ktore motorky boli najviac v rokoch 1970-1985 obdivovane a vyhravali na plochej drahe?Boli to Jawy .Hlavne sa netreba hadať.Ak sa človek začne baviť o politike je to konečne

Naposledy editováno 04.10.2009 20:27:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:24 | Nahoru | #62
[quote]Cobra357>Ač Ti to nebude připadat hodnověrné, tak tady zahraniční čtyřtakty ke koupení normálně v Mototechně byly.Jenže v tý době o ně nebyl absolutně zájem a pokud vím, tak se jich dokonce několik přeprodalo pro místní nezájem přes Motokov mimo republiku.Po této zkušenosti už sem nikdo čtyřtaktní nádhery nedovezl.

[URL= mojí době už nebyly ale to neřeším,já jen slušně poprosil o odpověď na otázku,která Jawa by byla konkurenceschopná na normálním volném trhu,nemůžu si na žádnou vzpomenout,myslím Jawu normálně vyráběnou a prodávanou. Ještě mám jeden dotaz,je normální,že Sadílek nedá na deset litrů Brandýs Benešov? Stalo se mi,že mi v Jesenici došel benzín,převážel jsem to kamarádovi,koupil to jako veterána a nemá papíry,jen mě zajímá,jestli je to normální,nebo to je nějak marod,jede to jak urvanej vagon,tak myslím že je to prostě taková motorka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:29 | Nahoru | #63

Cobra357>PetrsVETR> Tak koukám na tvoji fotku a přemýšlím odkud já tě znám.Cos dělal za totáče?
Nebo že bych tě znal z nějaké činosti v současné době? Stařecká skleroza řádí ale třeba si vzpomenu.



škoda, že Ty jsi inkognito

2 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:41 | Nahoru | #64
Mě je jedno kdo se od koho učil jestli japonci od jawy nebo eskymáci od mongolců,ale jawa několik desítek let nevyrobila nic pořádnýho (mimo plochou dráhu) a dneska japonci udávají směr.Jsou technicky na vrcholu,cena přijatelná(oproti cigánským bikům) a desing? Ten je u každého individuální.Když v osmdesátých letech jela kolem mě rejže...bylo to neskutečný! Jawa je pohřbená značka..bohužel jen a jen díky komunistům.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:45 | Nahoru | #65

Cobra357>proč? Přišel bys se svými 190cm a 100kg ručně vysvětlit starému pánovi v důchodu jak má chápat současnou dobu?
Ani by mě to moc nepřekvapilo



jsi blb a ti by se měli ukazovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:50 | Nahoru | #66

Cobra357>motocvok> To záleží na tom co je to za Sadílka a jakým karburátorem je to osazený. Jestli jsi jel celou cestu kládu tak je to normální.Žralo to kolem 5-10 podle toho jak jsi za to tahal.Mě to žralo 12
A fakt to jelo jako kráva

Až tak jsem to nestudoval,je to údajně 380 a fakt se s tím závodilo,podle mě by to ještě dneska pojelo kde co,šestikvalt a fakt tahá jako hovado,to víš,že jsem se tím bavil,jak to mastilo tak jsem furt akceleroval jako trotl,myslém,že 12 je málo asi 70 kiláků a bylo sucho

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:53 | Nahoru | #67
DaliborRR -jawa nemôže konkurovať určite Japoncom,Nemcom,Talianom.No jawa bola priekupnička napriklad poloautomatickeho radenia rychlosti,neskôr bol vyrobeny aj automat,no potom sa to stoplo a neviem a bol by som rad keby ma niekto upresnil,lebo som počul že potom sa automaty odpredali prave Japoncom.Skoda,že Jawa nepokračovala vo vyrobe 500-viek.Kyvačky,Panelky to je nič.Do vtedy boli riadnym konkurentom hlavne Peraky,nejake mopedy a skutre.Inač ak si pamätam vyvažali sa modeli ako Californian,Bizony ale určite nemohli konkurovať aj ked boli oblubene ale asi skôr cenou.V dnešnej dobe?No to vieme všetci,nemaju šancu

Naposledy editováno 04.10.2009 20:55:57

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:54 | Nahoru | #68
serte na tu politiku a hádky nebo vám už nikdy nedám pusu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:57 | Nahoru | #69

Cobra357>To by souhlasilo. Ten půllitr žral i děti u silnice. Ale bylo na tom krásný svezení. Hned bych ho dneska novýho koupil kdyby to šlo. I když s tou spotřeboou bych to už jako běžnou motorku asi nepoužíval.Dřív jsem na tom jezdil i nakupovat

ještě jeden detail jsem si vzpomněl,dvě svíčky a kope to jako kůň,o strach to nakopnout

1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:57 | Nahoru | #70
Mě vždy fascinovala Jawa 350 typ 673, čtyřválcový dvoutaktní vidlicový motor s nuceným kapalinovým chlazením. Objem válců 344 cm3 (ø 48x47,6 mm), výkon 51,5 kW (70 PS/ při 13000 ot. za min. to byl masakr, Japonci se nemohli tehda rovnat..
Hmotnost stroje se pohybovala mezi 138 až 143 kg. Stroj dosahuje maximální rychlosti přes 250 km/h, při závodě v Hockenheimu naměřili Billu Ivymu maximálku 264 km/h !
Byly vyrobeny tři kusy kompletních motocyklů. Dnes patří k nejvzácnějším exemplářům světa.

To je podle mě nejmustnější událost v historii jawy, kdyby to tehda dopadlo jinak, tak je jawa dnes někde jinde, bohužel byl vývoj tehda zastaven a jawa se přeorientovala na plochou dráhu (a ne jen diký rudé barvě..)



Další zajímavý silniční motocykl byla třistapadesátka, ovšem zcela jiné koncepce než ta z roku 1960. Jednalo se o kapalinou chlazený dvoutaktní čtyřválcový vidlicový motor, který byl v Jawě připraven pro sezónu 1969. V zahraničí startovala tato Jawa ve velkém ceně SRN na Hockenheimringu s Bill Ivym v sedle. Premiéra se zdařila. Vítězem byl sice Agostini na MV, ale Ivy byl druhý. Oba jezdci byli ve startovací rovině o jedno celé kolo napřed. A co více, třetí v cíli byla další třistapadesátka Jawa s Františkem Šťastným. V Jawě mohli být spokojeni. Třistapadesátka (typ 673) měla čtyřválcový dvoutaktní vidlicový motor s nuceným kapalinovým chlazením. Objem válců 344 cm3 (ø 48x47,6 mm), výkon 51,5 kW (70 PS/ při 13000 ot. za min. (litrový výkon 203 PS). Válce a hlavy válců z lehkého kovu, vložka válce z niresistu, každý válec měl oddělený pružně uložený karburátor. Kroutící moment byl přenášen hřídelí z obou klikových hřídeli na mezikolo, které pohánělo suchou vícelamelovou spojku na jedné straně a vodní čerpadlo jakož i zapalování na druhé straně. Sedmistupňovou převodovku bylo možné vyjmout bez demontáže motoru. Palivová nádrž, přední aerodynamický kryt, blatník, sedlo a olejová nádržka byli z umělé hmoty. Celkem byly postaveny tři třistapadesátky. Ve své třídě patřily k výkonným motocyklům a dalo se právem očekávat, že Jawa s nimi dosáhne velká vítězství. Tragická smrt angličana Billa Ivyho a nástup Japonců znamenal konec všech ambicí na silnici. Nic na tom nezměnilo ani angažmá Itala Sylvia Grassettiho. Jawa se soustředila na další sportovní disciplíny, ve kterých byla mnoho let úspěšná stejně jako na silnici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 20:58 | Nahoru | #71

Cobra357>To je jen otázka názoru.Já bych blby jako jsi ty radši někam zavřel a už nikdy bych je nikomu neukázal



a to je chyba vás komunistů, kdo je jiný "musí být izolován", já bych vás naopak ukazoval, pro výstrahu!!!!!!

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:04 | Nahoru | #72
Jawa 350 typ 673











1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:07 | Nahoru | #73
konečne sa to tu začina rozbiehať na normalnu diskusiu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:08 | Nahoru | #74

Cobra357>No já jezdil "jen" třipade ale v teniskách bych to radši taky nenašlapával

na jednu stranu je dobře,že se to neprodávalo,asi by mě to zabilo dřív,než by mě to stačilo sežrat

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:09 | Nahoru | #75

black333>konečne sa to tu začina rozbiehať na normalnu diskusiu



Jo, zakladatel vlákna by mohl ty offtopicové příspěvky smazat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:14 | Nahoru | #76

DaliboRR>Jawa je pohřbená značka..bohužel jen a jen díky komunistům.


Hlavně že od 90let všechno česke bohatství jen kvete, že? Kolik podniků padlo nebo bylo vytunelováno během poslednich 20ti let?

Chapu Cobrovu pointu. Neni možne jen hloupě tvrdit červena=špatna, modra=dobra. Navic když mi bude sedmdesatilety děda tvrdit, že před 50ti lety bylo dobře, vedle něj bude dvacetilety typek tvrdit že ne, že bylo špatně... Grázly a zloděje prostě nejde dělit na komunisty a kapitalisty, chamtiví lidé tu byli a budou, ať už nosí kabát jakékoliv barvy. Holt kouzlo propagandy je pravě to, že jí ti slepi uvěři aniž by o ni věděli.

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:23 | Nahoru | #77
Cobra357> Já nejsem žádnej střelec,mě stačila ta stará Jawa,možná by to v těch sto padesáti dala taky,mám ještě zážitek s hondou cr 500,taky masakr,na takových vehementech se já nesvezu,je to na mě moc divoký

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:29 | Nahoru | #78

Cobra357>Ale jinak Tě musím vyvést z omylu. Ono se to prodávalo.Ale jen přes prodejny Svazarmu. Už si nevzpomínám kde ale někde na Moravě to šlo normálně objednat. Vtip byl v tom, že to samozřejmě nikdo nekoupil. Po silnici se na tom dalo jezdit jen s licencí a kdo jí měl tak motorku vyfasoval od střediska zadarmo. Tak kdo by to kupoval ???

měli do toho dát nějaký lidský motor a udělalj by s tím díru do světa,š koda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:31 | Nahoru | #79

Cobra357>Další
Ano je pohřbená díky komunistům kteří teď vládnou týhle zemi s modrými, oranžovými, zelenými a dalšími stranickými legitimacemi za podpory pitomců kteří to nejsou schopni svými domodra vymytými mozečky pochopit


Já jsem spíš do oranžova Ale o to tady na tom vláknu nejde,že nám vládnou bejvalí komanči v jiných barvách,ale o to,že to za totáče pěkně posrali a pohřbily (nejen) Jawu.

Naposledy editováno 04.10.2009 21:34:49

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 21:38 | Nahoru | #80
Kua, to byly Jawičky Já měl 250 banána a jak jsem se na tom vyřádil, byla nás banda kluků a vždycky jsme se složili na benzin a jezdili do našeho umrtvení, tenkrát jsem na ni makal na brigádách celý léto a po 2 letech jsem ji prodal, nějakému pánovi z Jíloviště co jezdil kdysi cross a pak veterány, jj v 15ti jsem byl blbej, doteď si ten prodej vyčítám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 22:02 | Nahoru | #81
Cobra357> Co máš pořád s tou modrou barvou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 22:16 | Nahoru | #82
Cobra357> dej už s tou politikou pokoj dědku nerudnej

Naposledy editováno 04.10.2009 22:18:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

4.10.2009 v 22:46 | Nahoru | #83

Cobra357>A kdo typ prototypy vyrobil, zaplatil a nechal odjezdit - co? No přeci komunisti blbečku modromozkovej



Ono všelijakých zajímavých prototypů vzniklo za totáže docela dost (nejen motorek). Ale nikdy se nepočítalo s jejich výrobou. To bylo totiž tak. Výzkumné ústavy a vědecká pracoviště musela vykazovat nějakou činnost. Měli pevný rozpočet a v zásadě jim do toho nikdo moc nekecal (a vědečtí pracovníci obvykle ve straně nebyli :o)). Páč se nepočítalo s tím, že se to bude vyrábět, nikdo moc neřešil realizovatelnost sériové výroby, výrobní náklady, cenu apod. Prostě se na něčem dělalo, pak se to dodělalo, většina projektů skončila někdě v archivu v šanonu, sem tam se tady vyrobil nějaký ten prototyp, aby bylo co ukazovat na výstavách, a tím to zhaslo. Pokud se mělo začít něco vyrábět, málokdy byla cesta taková, že by někdo z papalášů řekl: tohle je povedený výrobek, ten budeme dělat. Kdepak. Jak už jsem napsal, ty prototypy ve skutečnosti obvykle nikoho s rozhodovací pravomocí moc nezajímaly. Obvykle se postupovalo tak, jako když se IBM rozhodlo vyrábět osobní počítače: Hele, běžte do skladu, a z toho, co tam najdete, něco postavte. Musí to být především levné a snadné na výrobu...

Naposledy editováno 05.10.2009 13:26:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

5.10.2009 v 11:41 | Nahoru | #84
Cobra357> Tak už nám konečně prozraď kdo to neumožnil vyrábět a proč to všechno dělali.Dyk museli bejt nasraný jak sviňa když něčemu dali roky života a k ničemu to nevedlo.

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

5.10.2009 v 11:50 | Nahoru | #85
když to tak čtu, ty první motory.atd... vtom případě sou všechny světový značky,japonci,itošky,atd udělaný podle naších JAW

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

5.10.2009 v 14:39 | Nahoru | #86
jawa suck,comrades suck,czechs suck

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

5.10.2009 v 17:33 | Nahoru | #87
nechapu co tady porad resite davejte sem radsi dobry modely starych jawek a czet

proste Japonci jawu a cizu podelali ve velkem, nebyla to chyba ani komousu ani nikoho jineho, dobrou motorku nepostavis z hovna, a pokud nemas kvalitni ocel, kvalitni loziska, elektriku atd... tak muzes stavet pouze par prototypu, neni zadne kdyby, ty tovarny by lehly i tak, zadna zeme ,ktera ma cirka 15 milionu obyvatel, nemuze konkurovat celemu svetu a vyrabet uplne vse sama

nehlede k tomu ze ti vasi modri spasitele, po roce 89 podelali nase ocelarstvi, doly atd... uz uplne , prodali takrka veskere narodni hospodarstvi nekomu za babku, tak uz tu prestante zvatlat o politice, je to k nicemu

Naposledy editováno 05.10.2009 17:38:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

5.10.2009 v 20:39 | Nahoru | #88
C.J.> zapoměl jsi napsat, že Bill Ivy se na tý Jawě nezabil vlastní (jezdeckou) chybou, ale že se mu v náklonu zadřel ten jawáckej "super" motor ...

(reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

5.10.2009 v 22:53 | Nahoru | #89

Pivča>C.J.> zapoměl jsi napsat, že Bill Ivy se na tý Jawě nezabil vlastní (jezdeckou) chybou, ale že se mu v náklonu zadřel ten jawáckej "super" motor ...



První kousky motoru 673 se zadíraly, což byla známá věc a jezdec vždy poznal, kdy to přijde a stihl včas vymáčknout spojku. Bill Ivy měl smůlu, jelikož si za jízdy upravoval levou rukou přilbu a zrovna v té chvíli to přišlo.. Další pech byl, že trefil jeden jediný sloup co široko daleko byl.. Další motory už měly přidavné čerpadlo které mazalo nějak (nechápu jak) píst a klikovou hřídel, tyhle motory se už nezadíraly. Dokonce po té byly upraveny na obsah 500ccm a dva tyto motory se dochovaly..

Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!

5.10.2009 v 22:54 | Nahoru | #90
Po tragické události s Billem Ivym se ale jawa rozhodla dále v závodech na asfaltu nepokračovat a zaměřila se na plochou dráhu a enduro..

Naposledy editováno 05.10.2009 22:55:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
druzeta ČZ Ostatní Marťani 20 5.5.2024 v 11:05 Drobeki
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti


TOPlist