Život s Ultrasealem

Kilometry ubíhají nezastavitelným tempem a tuto sezónu slaví v českém zastoupení Ultrasealu 13.rok. Mezi motorkáři je Ultraseal známý především jako antipich, ale jeho hlavní vlastností je prodloužení životnosti pneumatiky. Ultraseal se používá jako prevence před defektem a díky složení 24 chemických prvků je připravený chránit vaší pneumatiku. Tím pádem nemusíte po odhalení defektu do pneuservisu, ale jedete vesele dál. U auta je situace jiná. Stabilita i bezpečí je na jiné úrovni a při případném defektu máte možnost zastavit, vyměnit pneumatiku a v bezpečí dojet domu.

Motorku ale máme všichni jako adrenalinovou nebo relaxační záležitost, spoléháme se na pevnost rámu, výkon motoru nebo na (radiální) brzdy. Modernizace je nezastavitelná, tak jako pneumatiky jsou vyvíjeny stále nové. Proto je potřeba myslet i na další bezpečností prvek a tím je zachování tlaku v pneumatikách a jejich adhezi. Někdo upřednostňuje dusík někdo sprej na cesty nebo opravné knoty. Ani jedna z těchto možností není špatná volba, ale prevence, kdy mohu věřit pneumatikám, že se budou chovat stále stejně je k nezaplacení.V Kalifornském Los Angeles, kde byl Ultraseal vyvinutý v roce 1969 stále pracují na zdokonalování produktu. Silniční verze zamezí až do 6,3mm defektu, terénní verze určená pro ATV a motocross dokonce až 12mm! Aplikace je během několika minut přes vyndaný ventilek, pak už stačí jen pneu dofouknout a projet. Během několika km se Ultraseal rozprostře po vnitřku pneumatiky, po stranách vytěsňuje patku ráfku, uprostřed je zásoba na případné defekty. Ultraseal se uvnitř nepohybuje.

Historie

Ultraseal, byl vyvinutý v roce 1969 v Los Angeles, USA. Ze začátku Ultraseal sloužil na odstranění defektů při závodech Buggy v pouštích. V roce 1970 byl Ultraseal kontaktován NASA s poptávkou na odstranění defektů do Lunárního vozítka (při testování na zemi). Začátkem ropné krize v 70.letech byla poptávka po rozsáhlém snížením nákladů u vozových parků - americká pošta US POST snižuje náklady díky nové metodě ,protektorování´.

Postupem času, se z Ultrasealu nestal pouhý ,utěsňovač´ defektů ale produkt, který prodlužuje životnost pneumatik o min. 25 % díky stálému tlaku, preventivní opravě defektů a téměř žádnými prostoji vozidla.

Složení

Ultraseal, obsahuje speciální směs vláken, pryže + 24 chemických prvků ve viskózním tekutém stavu, který následně vytváří povlak na vnitřních stěnách pneumatiky.

Obsahuje složku Thixogel, který umožnuje této sloučenině udržet se na celém vnitřním povrchu pneumatiky. Bez ohledu na odstředivé síly vznikající v otáčející se pneumatice. Je rozpustný ve vodě, nehořlavý, nezamrzá a nejde o uhlovodík.

Jak Ultraseal funguje?

Po aplikaci Ultrasealu, přes vymontovaný ventilek a následném ujetí cca. 5 kilometrů, Ultraseal pokryje celý vnitřní povrch pneumatiky a patky ráfku. Následně je vozidlo chráněno před defekty,ztrátou tlaku pneumatiky a přehřátím. Ultraseal se používá preventivně, proti defektům a úniku tlaku. Při běžném defektu pneumatiky, Ultraseal utěsní defekt v oblasti běhounu okamžitě.  Tímto okamžitým procesem je defekt opravem a Vy můžete jet bezpečně dál. Řidič zjistí defekt při kontrole pneumatiky zbarvením Ultrasealu.

Už žádné následné opravy v pneuservisu nebo omezené dojezdové rychlosti!

  • Silniční verze (Commercial, Hy performance) zamezí defektu až do průměru 6,3 mm.
  • Verze XHD (terénní) až do průměru 12 mm ! (Těžká technika)
  • Výrobce uvádí, že přípravek odstraní asi 90% běžných defektů, které se mohou přihodit v silničním provozu.

Ultraseal šetří náklady

Na údržbu pneumatik, náklady na servis a ztráty v důsledku prostojů průměrně o více než 75% ! 

Po dlouhodobém testování na motocyklech, osobních vozech, autobusech a nákladních vozidlech bylo potvrzeno prodloužení kilometrového nájezdu pneumatik o 25% - 40% ! A to díky stálému tlaku v pneumatice, udržování optimální teploty a složkám, které působí proti stárnutí pryže.

Díky Ultrasealu a stálému tlaku, zvyšujete kilometrový nájezd pneumatik, snižujete spotřebu paliva a zvyšujete svou bezpečnost.

A to díky stálému tlaku v pneumatice, udržování optimální teploty a složkám, které působí proti stárnutí pryže. Díky Ultrasealu a stálému tlaku, zvyšujete kilometrový nájezd pneumatik, snižujete spotřebu paliva a zvyšujete svou bezpečnost.

Podhuštění v % Snížení životnosti v % Zvýšení spotřeby v %
10%(20 kPa) 5 % 2 %
15%(30 kPa) 20 % 3 %
20%(45 kPa) 28 % 4,5 %

 

Pro zkušenosti s Ultrasealem jsme požádali motocestovatele Jardu Šímu:

Ahoj Jardo, jak dlouho jezdíš s Ultrasealem?
To už je takových let, že vlastně ani nevím přesně. Myslím, že jsem Ultraseal poprvé vyzkoušel ještě s Hondou Afrikou. Ale zcela určitě to bylo na můj novinářský Dakar 2005, který jsem si s dakarskou kolonou projel v sedle malé Jawy 125 Dakar. No a od té doby patří Ultraseal k tomu nejnutnějšímu z mojí výbavy.

Kolik jsi s ním najezdil?
Když to vezmu opět pouze odhadem, tak jej používám 10 let. No a rok co rok nejdu pod 50 000 km. Ultraseal samozřejmě nebyl ve všech motocyklech, které jsem za tu dobu coby novinář sedlal, ale jistě je to přes 400 000 km. Takže mohu s klidným svědomím prohlásit, že v ČR neexistuje nikdo jiný, kdo by měl s Ultrasealem tolik ujeto.

Jaké máš s Ultrasealem zkušenosti z cest? Byla by nějaká zajímavá historka?
Tak největší příhoda se váže k Rallye Dakar 2006, kterou jsem absolvoval po asistenčních trasách jako novinář. Po jejím skončení jsem zůstal v Africe ještě další měsíc a projížděl státy Západní Afriky. Ještě v Dakaru jsem si vyřizoval Gambijské vízum, a když přijdu zpět k motorce (tehdy BMW F 650 Dakar), tak koukám, že zadní pneu je na placku. Vytáhl jsem tedy ten rezavý hřebík, který za to mohl a říkám si, že to do kempu (asi 15 km) dojedu na prázdné a tam vyměním duši. Zrovna jsem měl před sebou i výměnu obou pneu, které jsem vezl sebou. Ale asi po 5 km mi došlo, že mám přece v duších Ultraseal! Zajel jsem tedy k benzínce a pneu nafoukl. Od díry to zabublalo a já na ní jezdil ještě 3 dny, co jsem byl v Dakaru, než jsem přezul na nové pneu. A to jsem na tom jel i ve dvou, když jsem vezl Ivoše Kaštana zpět z přístavu, kde na loď předával svou závodní motorku. A přitom účinnost u duší je asi jen 60 %. Takže paráda.
Dobrou zkouškou byla také ta, kterou jsme udělali na bezdušové ojeté pneu u Hondy HJM Řevnice (Honda Varadero). To jsem vzal čtyřhranné šídlo, tak 4x4 mm a vrazil jej do zadní gumy. Po vytažení a dofouknutí šel z pneu chvíli vzduch, než se díra ucpala přípravkem, který otvor zalepil a jelo se dál tuším ještě dalších 1000 km, abych to vyzkoušel.

Jardo, říká se že Ultraseal prodlužuje životnost pneumatik, jak to vidíš ty jako cestovatel a sběratel kilometrů?
Jasně, že pro cestovatele je každé možné prodloužení životnosti pneumatiky důležité. Mám vyzkoušeno, že použití přípravku Ultraseal funguje jak na prevenci, tak i na prodloužení životnosti. A to asi tak o 15 až 20%. Na pneu, na které jsem ujel 12000km, jsem po aplikaci Ultrasealu najel najednou 15000km i více. Je to prý zapříčiněno ustálením teploty, kterou zajišťuje vrstva Ultrasealu uvnitř pneu či duše. Takže už jen kvůli tomu nedám bez Ultrasealu ani ránu.

Používáš Ultraseal v duších nebo bezdušových pneumatikách?
Jasně, že ta účinnost u duší je o mnoho menší, ale i tak se mi to vyplatí. Prostě bez Ultrasealu ani kilometr a pokud jedu se zapůjčenou motorkou, kam to neaplikujeme, jsem jak na trní. Tím více pokud sebou nemám lepení nebo náhradní duši.

Jak často si musel dofukovat pneumatiky? Udržuje Ultraseal stálý tlak?
To je samozřejmě ta poslední a nejdůležitější výhoda přípravku Ultraseal. Kdo by chtěl pořád lézt k zadní umazané pneu a měřit tlak. Díky ucpání mikropórů ať už v duši nebo v pneu, dochází mnohem méně k úniku tlaku a interval kontroly se tam prodlužuje. Což je samozřejmě velmi výhodné a opět to souvisí s prodloužením životnosti ne vždy levných pneumatik. Takže Ultraseal nejen jako prevenci, ale i jako aktivní prvek bezpečnosti a údržby pneumatik mohu každému jen vřele doporučit!

Jardo díky za rozhovor a přejeme Ti hodně šťastných kilometrů.

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)


TOPlist