globalmoto_duben_nolan




Čtenářský příběh: Jak jsem investoval do zlata

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Bobedelweiss (-3) napsal 05.10.2022 v 19:48

jen zakomplexovaný nevzdělaný primitivní frustrát nebo bruselský libtard může svádět inflaci na agenta Bureše

lidská hloupost je evidentně nekonečná a to jsem estebáka nikdy nevolil

33 let od revoluce a lidi nemají na jídlo a ani na otop - za to může taky Bureš nebo rovnou Putin?

je mi z lidí co takto uvažují skutečně na zvracení

RTourer (68) napsal 05.07.2022 v 23:49

Super článek. A s investicemi do zlata souhlasím, není nic lepšího

Milan1963 (273) napsal 08.05.2022 v 16:19

Perfektní článek. A tu nostalgii taky znám.

Arachnid25 (0) napsal 27.04.2022 v 21:11

Krásně napsáno, tlemím se ještě teďka!!! Každopádně naprostej souhlas - když jsme byli malý, snili jsme o velkejch "zahraničních" motorkách, a dneska se zase vracíme k těmhle "klumpům". A kupodivu je u toho děsná prdel!!! Po každých 100km, kdy se jako zázrakem nic nepodělá (ťuk ťuk), se domů vrátíš s rohlíkem na hubě. Bolí tě celý tělo, kyčle nechápou, když se chceš postavit a dát ten peklostroj na stojan, ale i tak se už těšíš, až to vytáhneš brzo z garáže na další nostalgickej výlet. Pecka článek a Konopnice za 10!!!

zlejsek (4) napsal 20.04.2022 v 22:09

Mno... Mě ten spisek připomíná scénku z nějaký televizní estrády. By mě docela zajímalo, jestli je to "umělecká licence" nebo autor takhle mluví/píše v životě běžném, občanském. Protože mi to přijde trošku na křeč. Ale co už, nic jsem nenapsal, nemám co pindat

Maje v garáži oldtimera 175/356 1956, jak se říká "v nálezu" a youngtimera S51 Enduro v tomtéž, úplně nedávám tu "investici", obratem ruky dodrbanou neorigo laufy, které se ani nesnaží vypadat, divnejma tlumicema ... To už bych spíš věřil že jí "prostě chtěl" A jestli jo tak ať dělá jen radost

martyzx10r (197) napsal 19.04.2022 v 19:58

Článek pěkně a čtivě napsanej, a přeju všem jawa nadšencům jejich koníček. Já si živě vzpomínám jak jsem 634 koupil pěknou po vojně za 5 tisíc, živě si vzpomínám kolikrát mě kde nechala a co to bylo za krám,kolik investic a nervů mě za ty roky stála takže už NIKDY více ani zadarmo, natož za raketu co za to některý blázni chtějí.

petr13 (16) napsal 17.04.2022 v 22:45+1

Skvěle napsáno a dobře sem se pobavil. Věřím tomu že jako investice to smysl má,ale já bych ty peníze dál radši do něčeho jiného. Když si třeba čtu ten článek o ikoně své doby Honde Blackboard za stejné peníze jako 634,tak nevím.....

Piki (61) napsal 16.04.2022 v 22:04

Moc pěknej článek

Sclavus (10) napsal 16.04.2022 v 08:28

Svět motorů:

Sclavus (10) napsal 16.04.2022 v 07:29

Pekný článok,hlavne pre pamätníkov .
Ako chlapec som o nej,novej(alebo aspoň o ČZ) sníval.
O výkvete nášho motocyklového priemyslu.
A keď už som na ňu,po "vojne", mal vodičák aj peniaze,nekúpil som. Asi som dobre urobil,ale doteraz ma to občas chytí,že aké by to bolo s Jawkou.
Výstrižky z dobového katalógu,začiatok 80-tych rokov:

Franky (155) napsal 14.04.2022 v 23:12+1

Dcera jasně vyhodnotila modrou 350 jako nejlepší pro její vození se.
A modrá jí také vyhovuje!

zolik. (35) napsal 14.04.2022 v 12:44-1+2

Mnoho povyku pro nic.

Mercurio (84) napsal 14.04.2022 v 10:07

Jméno autora mi nic neřeklo,ale bavil jsem se náramně. Až u odkazu na RE mi bliklo,že tento pán mě už vícekrát rozesmál svými slovními obraty. Konkrétně článek o Bulletu už 2x. Tak jsem si jej dal potřetí a zase super. Vždy si najdu něco,co mi minule uniklo. Díky.
Taky jsem přemýšlel o nějakém Džáwa starouškovi,ale po skouknutí inzerce mám raději novou Paganku. Cena stejná..
Potenciál pro růst ceny už to asi nemá. Je třeba vzít v úvahu kdo je potenciální kupec. Čech kolem padesáti - nostalgik.
Kolik jich ještě zbývá?
Mladší to nezajímá. Nakonec kolik mlaďasů pod třicet potkáváte na cestách. Moc ne, co ?
Takhle jsem před lety sbíral modelářské motory.
Pak jsem se pořádně podíval,kdo je potenciální kupec.
Vyšlo mi, že jsou to dědci,co budou mrtvý,až já budu chtít zhodnocovat. A šlo to z domu. Se ztrátou... Mám za to Duka.

Jinak ta Zlatuna je zajímavá. Jezdi, užívej a hlavně zase něco napiš!

kníželucifer (31) napsal 14.04.2022 v 09:53

No ty pi.o!!!! Že chci jen šoustat Blaženu!!!
Respect kemo jak cyp!!!!

Kubeja (13) napsal 14.04.2022 v 08:55

Volezlej Bizon za dvě kila? No povím ti chlapče, že bys udělal s Bizonem líp. Bylo jich totiž mnohem míň než tohodle keplu, který se ve velkém valí z polska a jiných perdelí

Targus (428) napsal 14.04.2022 v 08:53

romla411

Naprosto nechápu, jak můžeš porovnávat "japonského šmejda" s "týneckou raketou"!!!
Vždyť to nemá ani pořádný(=smaradlavý) výfuk! A Jawa má dokonce dva!!! Už jen z poměru 2 : 0 je NAPROSTO JASNÉ(!!!), že Japonec prostě nemůže u tvých potomků NIKDY vyhrát!

romla411 (18) napsal 14.04.2022 v 07:51

Dlouho jsem se tak nezasmál . Mám doma vlastně stejnou situaci. 2 ratolesti doslova vyžadují projížďky po dědině na Jawě a jsou happy jak 2 grepy. Jednou jsem řekl, že jawu (639) vyměním za Africu (Jawa má už stejnou hodnotu jako stará Africa?!?!? ), no ty mě hnaly: "TATI NIKDY!!!

Mám doma ještě Hondu VFR 750F a emoce stříkají z obou, ale jakmile sednu na Jawu člověk se zklidní a užívá si jízdu plnými doušky, hlavně nosem

Jawu jsem koupil náhodou za pár tisícovek v roce 2017 a vlastě mě po letech vrátila do sedla. Kdo by řekl, že její hodnota vzroste 7X?

dekel (30) napsal 14.04.2022 v 06:04

Na prádu

Codo (354) napsal 13.04.2022 v 23:32-1+2

Krááásnej článek, přestože nejsem příznivce myšlenky cpát prachy do českých zoufalých mrdek. Ale proti gustu žádný dišputát, třeba se pletu Článek má život a šmrnc a já autorovi děkuju a přeju si, abych se pletl já a jemu investice vyšla. Díky za príma čtení

CZJawa (9) napsal 13.04.2022 v 23:17+2

Krásně se to čte, moc pěkně napsáno
Proč pořád dokala poslouchat o bublině která splaskne? Že to málo jede, že to hodně žere, nebrzdí a smrdí? Všechno pravda, ale o tom to prostě je. S tím si jí člověk pořizuje a pak hlavně z nostalgie.
Na kvalitní jízdu si pořídíš něco jiného, modernějšího, ale tohle je o něčem jiném, to se nedá vysvětlit, to se musí zažít. Tak ať slouží a dělá radost

plejtvak (79) napsal 13.04.2022 v 22:55

Pěkná Konopnice

PetrosPV (28) napsal 13.04.2022 v 22:54+1

Paradoxem je že tyhle šroty se prodávají za víc než funglovka z Týnce bez papírů.... Je to nafouknutá bublina protože Češi si myslí že mají značku ale mají akorát velké ho... Já měl 350/632 ,jela max. 120, žrala asi 6-6 litrů a jezdit na tom bylo kvůli vibracím utrpení. Jednou nechtěla chytit a zrovna mě obstoupili cikáni jestli bych jim nedal trochu benzínu, vypustili mi 3/4 nádrže a pak mě roztlačili jak potupné....

.Banán. (10) napsal 13.04.2022 v 21:17+3

Nemůžu než souhlasit. Jawa je prostě svá a jízdu si musíš zasloužit. Pokud něco podceníš, tak tě čeká "jawení" ale to má taky něco do sebe. To ti Japonec nebo Němec nenabídne.

cmiral (6) napsal 13.04.2022 v 20:57

Když si dávám kafe a cigáro na pumpě tak to mám stejně . Někteří čekají léta, že ta Jawabublina splaskne a vono hovno

Honza-K (830) napsal 13.04.2022 v 20:29+1

Pekna Konopnice, ta zlata tomu slusi. Jinak jezdit bych na ni urcite nechtel. Asi jako 90% nize dopisujich jsem ji mel a neni to neco, na co bych vzpominal se slzou v oku.... Ale jako investici to naprosto chapu.

Jinak hezky napsany, jenom na muj vkus uz trochu moc tlacis na pilu, tech odkazu a parafrazi na dobu minulou je uz trochu moc...

Slow (48) napsal 13.04.2022 v 20:17+1

Parádní cteni
Taky jsem prosel Jawou 559, 639, 640, svagr mel tuhle 634 tak si umím představit tu nostalgií.
Ja jsem si koupil něco staršího před 17ti lety, to ještě v dobe kdy retro nefrcelo..byla to CZ 175/477 Posilube, během kovidu jsem ji zrevitalizoval, a po tech 17ti letech najel 100km..ano vrátí te to do dávných dob, asi jse!m si vzpomínky na 2T jawy a cz dost pribarvoval...prostě to nebylo ono...CZ šla do sveta, něco se při platilo a RE 535 je úplně jiná liga..už bych asi "smradlavou" 2T nechtel..
Myslím, ze jako investici bych si pořídil nějaký britský 4T z 60satek, tam ta cena bude i po te co v Čechách ta bublina s retrem splaskne..v Polsku maji Junáka, SSSR Už atd. A tady o tom nikdo neví..tak je to v Evropě s naší jawou..

scott67 (76) napsal 13.04.2022 v 17:48

Teď už samozřejmě nemá cenu se v tom patlat, ale v době těchto motorek mi vadil ten zbytečně kratičkej rozvor. Slušela by tomu alespoň trošičku delší kyvka.

SkotyCZ (5) napsal 13.04.2022 v 17:27+4

Před třemi roky jsem si 639 koupil jako první "velkou" motorku. Bylo mi ještě 17 a chtěla nějakou péči. Mám ji doteď a jezdím na ní v podstatě denně, nebýt covidu a maturity v roce 21, tak bych na ní natrajdal už 25k km. Zatím tam mám jen 15k km. Jawku jsem vždycky chtěl, jak jsem slyšel v 10 letech zvuk čz 350, tak jsem vždy nějaký tento 2t chtěl. Kupoval jsem ji za 30k kč a 15k kč vložil na opravy a nutnou údržbu. 5k kč jsem dal za nové ráfky a pneu, ale nebylo to potřeba.
Takové sado-maso to není. Na vyjížďky kolem komína super, zvládne okresku i nějakou tu polňačku, levné díly a moc se nesere. Nejlepší je jezdit v rozmezí 80-100km/h, to je pak pohodová mašina a málo žere (do 4l). Jen mě trápí zapalování. Občas ji vytáhnu na větší cestu a rekord mám 1100km ze Sibiu do Frýdku-Místku za 19h.
Taková alternativa k 125, jestli jste schopnější mechanik.

pepsi69 (17) napsal 13.04.2022 v 17:13

stala 14 litru,to měli jenom oligarchove takovou škváru

pepsi69 (17) napsal 13.04.2022 v 17:10+1

všechny vesnické džějvy měli za bolševika vykrajovaný filc na bandě......kde ten tuning lidi brali víte to někdo? že by samo doma??...dycky mi to vrtalo hlavou......

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist