Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Krásně napsáno, tlemím se ještě teďka!!! Každopádně naprostej souhlas - když jsme byli malý, snili jsme o velkejch "zahraničních" motorkách, a dneska se zase vracíme k těmhle "klumpům". A kupodivu je u toho děsná prdel!!! Po každých 100km, kdy se jako zázrakem nic nepodělá (ťuk ťuk), se domů vrátíš s rohlíkem na hubě. Bolí tě celý tělo, kyčle nechápou, když se chceš postavit a dát ten peklostroj na stojan, ale i tak se už těšíš, až to vytáhneš brzo z garáže na další nostalgickej výlet. Pecka článek a Konopnice za 10!!!
Mno... Mě ten spisek připomíná scénku z nějaký televizní estrády. By mě docela zajímalo, jestli je to "umělecká licence" nebo autor takhle mluví/píše v životě běžném, občanském. Protože mi to přijde trošku na křeč. Ale co už, nic jsem nenapsal, nemám co pindat
Maje v garáži oldtimera 175/356 1956, jak se říká "v nálezu" a youngtimera S51 Enduro v tomtéž, úplně nedávám tu "investici", obratem ruky dodrbanou neorigo laufy, které se ani nesnaží vypadat, divnejma tlumicema ... To už bych spíš věřil že jí "prostě chtěl" A jestli jo tak ať dělá jen radost
Článek pěkně a čtivě napsanej, a přeju všem jawa nadšencům jejich koníček. Já si živě vzpomínám jak jsem 634 koupil pěknou po vojně za 5 tisíc, živě si vzpomínám kolikrát mě kde nechala a co to bylo za krám,kolik investic a nervů mě za ty roky stála takže už NIKDY více ani zadarmo, natož za raketu co za to některý blázni chtějí.
Skvěle napsáno a dobře sem se pobavil. Věřím tomu že jako investice to smysl má,ale já bych ty peníze dál radši do něčeho jiného. Když si třeba čtu ten článek o ikoně své doby Honde Blackboard za stejné peníze jako 634,tak nevím.....
Pekný článok,hlavne pre pamätníkov .
Ako chlapec som o nej,novej(alebo aspoň o ČZ) sníval.
O výkvete nášho motocyklového priemyslu.
A keď už som na ňu,po "vojne", mal vodičák aj peniaze,nekúpil som. Asi som dobre urobil,ale doteraz ma to občas chytí,že aké by to bolo s Jawkou.
Výstrižky z dobového katalógu,začiatok 80-tych rokov:
Jméno autora mi nic neřeklo,ale bavil jsem se náramně. Až u odkazu na RE mi bliklo,že tento pán mě už vícekrát rozesmál svými slovními obraty. Konkrétně článek o Bulletu už 2x. Tak jsem si jej dal potřetí a zase super. Vždy si najdu něco,co mi minule uniklo. Díky.
Taky jsem přemýšlel o nějakém Džáwa starouškovi,ale po skouknutí inzerce mám raději novou Paganku. Cena stejná..
Potenciál pro růst ceny už to asi nemá. Je třeba vzít v úvahu kdo je potenciální kupec. Čech kolem padesáti - nostalgik.
Kolik jich ještě zbývá?
Mladší to nezajímá. Nakonec kolik mlaďasů pod třicet potkáváte na cestách. Moc ne, co ?
Takhle jsem před lety sbíral modelářské motory.
Pak jsem se pořádně podíval,kdo je potenciální kupec.
Vyšlo mi, že jsou to dědci,co budou mrtvý,až já budu chtít zhodnocovat. A šlo to z domu. Se ztrátou... Mám za to Duka.
Jinak ta Zlatuna je zajímavá. Jezdi, užívej a hlavně zase něco napiš!
Volezlej Bizon za dvě kila? No povím ti chlapče, že bys udělal s Bizonem líp. Bylo jich totiž mnohem míň než tohodle keplu, který se ve velkém valí z polska a jiných perdelí
Naprosto nechápu, jak můžeš porovnávat "japonského šmejda" s "týneckou raketou"!!!
Vždyť to nemá ani pořádný(=smaradlavý) výfuk! A Jawa má dokonce dva!!! Už jen z poměru 2 : 0 je NAPROSTO JASNÉ(!!!), že Japonec prostě nemůže u tvých potomků NIKDY vyhrát!
Dlouho jsem se tak nezasmál . Mám doma vlastně stejnou situaci. 2 ratolesti doslova vyžadují projížďky po dědině na Jawě a jsou happy jak 2 grepy. Jednou jsem řekl, že jawu (639) vyměním za Africu (Jawa má už stejnou hodnotu jako stará Africa?!?!? ), no ty mě hnaly: "TATI NIKDY!!!
Mám doma ještě Hondu VFR 750F a emoce stříkají z obou, ale jakmile sednu na Jawu člověk se zklidní a užívá si jízdu plnými doušky, hlavně nosem
Jawu jsem koupil náhodou za pár tisícovek v roce 2017 a vlastě mě po letech vrátila do sedla. Kdo by řekl, že její hodnota vzroste 7X?
Krááásnej článek, přestože nejsem příznivce myšlenky cpát prachy do českých zoufalých mrdek. Ale proti gustu žádný dišputát, třeba se pletu Článek má život a šmrnc a já autorovi děkuju a přeju si, abych se pletl já a jemu investice vyšla. Díky za príma čtení
Krásně se to čte, moc pěkně napsáno
Proč pořád dokala poslouchat o bublině která splaskne? Že to málo jede, že to hodně žere, nebrzdí a smrdí? Všechno pravda, ale o tom to prostě je. S tím si jí člověk pořizuje a pak hlavně z nostalgie.
Na kvalitní jízdu si pořídíš něco jiného, modernějšího, ale tohle je o něčem jiném, to se nedá vysvětlit, to se musí zažít. Tak ať slouží a dělá radost
Paradoxem je že tyhle šroty se prodávají za víc než funglovka z Týnce bez papírů.... Je to nafouknutá bublina protože Češi si myslí že mají značku ale mají akorát velké ho... Já měl 350/632 ,jela max. 120, žrala asi 6-6 litrů a jezdit na tom bylo kvůli vibracím utrpení. Jednou nechtěla chytit a zrovna mě obstoupili cikáni jestli bych jim nedal trochu benzínu, vypustili mi 3/4 nádrže a pak mě roztlačili jak potupné....
Nemůžu než souhlasit. Jawa je prostě svá a jízdu si musíš zasloužit. Pokud něco podceníš, tak tě čeká "jawení" ale to má taky něco do sebe. To ti Japonec nebo Němec nenabídne.
Pekna Konopnice, ta zlata tomu slusi. Jinak jezdit bych na ni urcite nechtel. Asi jako 90% nize dopisujich jsem ji mel a neni to neco, na co bych vzpominal se slzou v oku.... Ale jako investici to naprosto chapu.
Jinak hezky napsany, jenom na muj vkus uz trochu moc tlacis na pilu, tech odkazu a parafrazi na dobu minulou je uz trochu moc...
Parádní cteni
Taky jsem prosel Jawou 559, 639, 640, svagr mel tuhle 634 tak si umím představit tu nostalgií.
Ja jsem si koupil něco staršího před 17ti lety, to ještě v dobe kdy retro nefrcelo..byla to CZ 175/477 Posilube, během kovidu jsem ji zrevitalizoval, a po tech 17ti letech najel 100km..ano vrátí te to do dávných dob, asi jse!m si vzpomínky na 2T jawy a cz dost pribarvoval...prostě to nebylo ono...CZ šla do sveta, něco se při platilo a RE 535 je úplně jiná liga..už bych asi "smradlavou" 2T nechtel..
Myslím, ze jako investici bych si pořídil nějaký britský 4T z 60satek, tam ta cena bude i po te co v Čechách ta bublina s retrem splaskne..v Polsku maji Junáka, SSSR Už atd. A tady o tom nikdo neví..tak je to v Evropě s naší jawou..
Teď už samozřejmě nemá cenu se v tom patlat, ale v době těchto motorek mi vadil ten zbytečně kratičkej rozvor. Slušela by tomu alespoň trošičku delší kyvka.
Před třemi roky jsem si 639 koupil jako první "velkou" motorku. Bylo mi ještě 17 a chtěla nějakou péči. Mám ji doteď a jezdím na ní v podstatě denně, nebýt covidu a maturity v roce 21, tak bych na ní natrajdal už 25k km. Zatím tam mám jen 15k km. Jawku jsem vždycky chtěl, jak jsem slyšel v 10 letech zvuk čz 350, tak jsem vždy nějaký tento 2t chtěl. Kupoval jsem ji za 30k kč a 15k kč vložil na opravy a nutnou údržbu. 5k kč jsem dal za nové ráfky a pneu, ale nebylo to potřeba.
Takové sado-maso to není. Na vyjížďky kolem komína super, zvládne okresku i nějakou tu polňačku, levné díly a moc se nesere. Nejlepší je jezdit v rozmezí 80-100km/h, to je pak pohodová mašina a málo žere (do 4l). Jen mě trápí zapalování. Občas ji vytáhnu na větší cestu a rekord mám 1100km ze Sibiu do Frýdku-Místku za 19h.
Taková alternativa k 125, jestli jste schopnější mechanik.
všechny vesnické džějvy měli za bolševika vykrajovaný filc na bandě......kde ten tuning lidi brali víte to někdo? že by samo doma??...dycky mi to vrtalo hlavou......
jen zakomplexovaný nevzdělaný primitivní frustrát nebo bruselský libtard může svádět inflaci na agenta Bureše
lidská hloupost je evidentně nekonečná a to jsem estebáka nikdy nevolil
33 let od revoluce a lidi nemají na jídlo a ani na otop - za to může taky Bureš nebo rovnou Putin?
je mi z lidí co takto uvažují skutečně na zvracení
Super článek. A s investicemi do zlata souhlasím, není nic lepšího
Perfektní článek. A tu nostalgii taky znám.
Krásně napsáno, tlemím se ještě teďka!!! Každopádně naprostej souhlas - když jsme byli malý, snili jsme o velkejch "zahraničních" motorkách, a dneska se zase vracíme k těmhle "klumpům". A kupodivu je u toho děsná prdel!!! Po každých 100km, kdy se jako zázrakem nic nepodělá (ťuk ťuk), se domů vrátíš s rohlíkem na hubě. Bolí tě celý tělo, kyčle nechápou, když se chceš postavit a dát ten peklostroj na stojan, ale i tak se už těšíš, až to vytáhneš brzo z garáže na další nostalgickej výlet. Pecka článek a Konopnice za 10!!!
Mno... Mě ten spisek připomíná scénku z nějaký televizní estrády. By mě docela zajímalo, jestli je to "umělecká licence" nebo autor takhle mluví/píše v životě běžném, občanském. Protože mi to přijde trošku na křeč. Ale co už, nic jsem nenapsal, nemám co pindat
Maje v garáži oldtimera 175/356 1956, jak se říká "v nálezu" a youngtimera S51 Enduro v tomtéž, úplně nedávám tu "investici", obratem ruky dodrbanou neorigo laufy, které se ani nesnaží vypadat, divnejma tlumicema ... To už bych spíš věřil že jí "prostě chtěl" A jestli jo tak ať dělá jen radost
Článek pěkně a čtivě napsanej, a přeju všem jawa nadšencům jejich koníček. Já si živě vzpomínám jak jsem 634 koupil pěknou po vojně za 5 tisíc, živě si vzpomínám kolikrát mě kde nechala a co to bylo za krám,kolik investic a nervů mě za ty roky stála takže už NIKDY více ani zadarmo, natož za raketu co za to některý blázni chtějí.
Skvěle napsáno a dobře sem se pobavil. Věřím tomu že jako investice to smysl má,ale já bych ty peníze dál radši do něčeho jiného. Když si třeba čtu ten článek o ikoně své doby Honde Blackboard za stejné peníze jako 634,tak nevím.....
Moc pěknej článek
Svět motorů:
Pekný článok,hlavne pre pamätníkov .
Ako chlapec som o nej,novej(alebo aspoň o ČZ) sníval.
O výkvete nášho motocyklového priemyslu.
A keď už som na ňu,po "vojne", mal vodičák aj peniaze,nekúpil som. Asi som dobre urobil,ale doteraz ma to občas chytí,že aké by to bolo s Jawkou.
Výstrižky z dobového katalógu,začiatok 80-tych rokov:
Dcera jasně vyhodnotila modrou 350 jako nejlepší pro její vození se.
A modrá jí také vyhovuje!
1 reakce
Mnoho povyku pro nic.
Jméno autora mi nic neřeklo,ale bavil jsem se náramně. Až u odkazu na RE mi bliklo,že tento pán mě už vícekrát rozesmál svými slovními obraty. Konkrétně článek o Bulletu už 2x. Tak jsem si jej dal potřetí a zase super. Vždy si najdu něco,co mi minule uniklo. Díky.
Taky jsem přemýšlel o nějakém Džáwa starouškovi,ale po skouknutí inzerce mám raději novou Paganku. Cena stejná..
Potenciál pro růst ceny už to asi nemá. Je třeba vzít v úvahu kdo je potenciální kupec. Čech kolem padesáti - nostalgik.
Kolik jich ještě zbývá?
Mladší to nezajímá. Nakonec kolik mlaďasů pod třicet potkáváte na cestách. Moc ne, co ?
Takhle jsem před lety sbíral modelářské motory.
Pak jsem se pořádně podíval,kdo je potenciální kupec.
Vyšlo mi, že jsou to dědci,co budou mrtvý,až já budu chtít zhodnocovat. A šlo to z domu. Se ztrátou... Mám za to Duka.
Jinak ta Zlatuna je zajímavá. Jezdi, užívej a hlavně zase něco napiš!
1 reakce
No ty pi.o!!!! Že chci jen šoustat Blaženu!!!
Respect kemo jak cyp!!!!
Volezlej Bizon za dvě kila? No povím ti chlapče, že bys udělal s Bizonem líp. Bylo jich totiž mnohem míň než tohodle keplu, který se ve velkém valí z polska a jiných perdelí
romla411
Naprosto nechápu, jak můžeš porovnávat "japonského šmejda" s "týneckou raketou"!!!
Vždyť to nemá ani pořádný(=smaradlavý) výfuk! A Jawa má dokonce dva!!! Už jen z poměru 2 : 0 je NAPROSTO JASNÉ(!!!), že Japonec prostě nemůže u tvých potomků NIKDY vyhrát!
Dlouho jsem se tak nezasmál . Mám doma vlastně stejnou situaci. 2 ratolesti doslova vyžadují projížďky po dědině na Jawě a jsou happy jak 2 grepy. Jednou jsem řekl, že jawu (639) vyměním za Africu (Jawa má už stejnou hodnotu jako stará Africa?!?!? ), no ty mě hnaly: "TATI NIKDY!!!
Mám doma ještě Hondu VFR 750F a emoce stříkají z obou, ale jakmile sednu na Jawu člověk se zklidní a užívá si jízdu plnými doušky, hlavně nosem
Jawu jsem koupil náhodou za pár tisícovek v roce 2017 a vlastě mě po letech vrátila do sedla. Kdo by řekl, že její hodnota vzroste 7X?
Na prádu
Krááásnej článek, přestože nejsem příznivce myšlenky cpát prachy do českých zoufalých mrdek. Ale proti gustu žádný dišputát, třeba se pletu Článek má život a šmrnc a já autorovi děkuju a přeju si, abych se pletl já a jemu investice vyšla. Díky za príma čtení
Krásně se to čte, moc pěkně napsáno
Proč pořád dokala poslouchat o bublině která splaskne? Že to málo jede, že to hodně žere, nebrzdí a smrdí? Všechno pravda, ale o tom to prostě je. S tím si jí člověk pořizuje a pak hlavně z nostalgie.
Na kvalitní jízdu si pořídíš něco jiného, modernějšího, ale tohle je o něčem jiném, to se nedá vysvětlit, to se musí zažít. Tak ať slouží a dělá radost
2 reakce
Pěkná Konopnice
Paradoxem je že tyhle šroty se prodávají za víc než funglovka z Týnce bez papírů.... Je to nafouknutá bublina protože Češi si myslí že mají značku ale mají akorát velké ho... Já měl 350/632 ,jela max. 120, žrala asi 6-6 litrů a jezdit na tom bylo kvůli vibracím utrpení. Jednou nechtěla chytit a zrovna mě obstoupili cikáni jestli bych jim nedal trochu benzínu, vypustili mi 3/4 nádrže a pak mě roztlačili jak potupné....
Nemůžu než souhlasit. Jawa je prostě svá a jízdu si musíš zasloužit. Pokud něco podceníš, tak tě čeká "jawení" ale to má taky něco do sebe. To ti Japonec nebo Němec nenabídne.
3 reakce
Když si dávám kafe a cigáro na pumpě tak to mám stejně . Někteří čekají léta, že ta Jawabublina splaskne a vono hovno
Pekna Konopnice, ta zlata tomu slusi. Jinak jezdit bych na ni urcite nechtel. Asi jako 90% nize dopisujich jsem ji mel a neni to neco, na co bych vzpominal se slzou v oku.... Ale jako investici to naprosto chapu.
Jinak hezky napsany, jenom na muj vkus uz trochu moc tlacis na pilu, tech odkazu a parafrazi na dobu minulou je uz trochu moc...
1 reakce
Parádní cteni
Taky jsem prosel Jawou 559, 639, 640, svagr mel tuhle 634 tak si umím představit tu nostalgií.
Ja jsem si koupil něco staršího před 17ti lety, to ještě v dobe kdy retro nefrcelo..byla to CZ 175/477 Posilube, během kovidu jsem ji zrevitalizoval, a po tech 17ti letech najel 100km..ano vrátí te to do dávných dob, asi jse!m si vzpomínky na 2T jawy a cz dost pribarvoval...prostě to nebylo ono...CZ šla do sveta, něco se při platilo a RE 535 je úplně jiná liga..už bych asi "smradlavou" 2T nechtel..
Myslím, ze jako investici bych si pořídil nějaký britský 4T z 60satek, tam ta cena bude i po te co v Čechách ta bublina s retrem splaskne..v Polsku maji Junáka, SSSR Už atd. A tady o tom nikdo neví..tak je to v Evropě s naší jawou..
4 reakce
Teď už samozřejmě nemá cenu se v tom patlat, ale v době těchto motorek mi vadil ten zbytečně kratičkej rozvor. Slušela by tomu alespoň trošičku delší kyvka.
1 reakce
Před třemi roky jsem si 639 koupil jako první "velkou" motorku. Bylo mi ještě 17 a chtěla nějakou péči. Mám ji doteď a jezdím na ní v podstatě denně, nebýt covidu a maturity v roce 21, tak bych na ní natrajdal už 25k km. Zatím tam mám jen 15k km. Jawku jsem vždycky chtěl, jak jsem slyšel v 10 letech zvuk čz 350, tak jsem vždy nějaký tento 2t chtěl. Kupoval jsem ji za 30k kč a 15k kč vložil na opravy a nutnou údržbu. 5k kč jsem dal za nové ráfky a pneu, ale nebylo to potřeba.
Takové sado-maso to není. Na vyjížďky kolem komína super, zvládne okresku i nějakou tu polňačku, levné díly a moc se nesere. Nejlepší je jezdit v rozmezí 80-100km/h, to je pak pohodová mašina a málo žere (do 4l). Jen mě trápí zapalování. Občas ji vytáhnu na větší cestu a rekord mám 1100km ze Sibiu do Frýdku-Místku za 19h.
Taková alternativa k 125, jestli jste schopnější mechanik.
3 reakce
stala 14 litru,to měli jenom oligarchove takovou škváru
všechny vesnické džějvy měli za bolševika vykrajovaný filc na bandě......kde ten tuning lidi brali víte to někdo? že by samo doma??...dycky mi to vrtalo hlavou......
4 reakce