yamaha_demo_tour




Sezóna 1968: Ivy vs. Read

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
HlavaXBR (36) napsal 09.11.2010 v 15:53

Nááádhernej článek krásně se to četlo a věřím že pro ty co ten příběh neznají to muselo být i po těch letech napínavý čtení škoda že tu diskusi tu ničí nazory Nuvolariho vůbec bych se nestyděl ho otitulovat nějakým hodně vulgárním výrazem ale pod takovej pěknej článek takový slova nepatří.

AKRO (-498) napsal 09.08.2010 v 14:15

Nuvolari - Jistě bys našel i jiné značky a motocykly, proti kterým byla už Jawa zastaralá. Asi to zase nebylo tak zlé, když se ještě na západ vyvážela. Určitě by v Jawě a ČZ rádi vyvíjeli a stavěli nové typy, ale co se bude vyrábět, to za ně rozhodl někdo jiný! O to,ale tady zase tak nešlo, mluvilo se hlavně o čtyřválcové závodní motorce, která podobně jako véčkové čtyřtaktní čtyřválce ČZ předběhly dobu. Že jim nebylo umožněno pokračovat a po třech nebo čtyřech letech jim byl z vyšších míst ukončen vývoj a motocykly byly časem dány do muzea nebyla vina konstruktérů ani jezdců!

Nuvolari (2329) napsal 09.08.2010 v 08:41

AKRO: okolo roku 68 byla Jawa beznadějně zastaralá, srovnej si to třeba s Hondou CB350.

ThomasVFR (8) napsal 09.08.2010 v 03:21

Jak ten českej človíček dovede včechno převézt na politickou diskusi . Psát o jawe jako o bandě komunistických amatérů je přinejmenším neslušné .
Takové debaty co by kdyby po 40 letech stejně nikam nevedou . Když se podíváte trochu do té doby tak kolik tehdejších špičkových značek skončilo ůplně .
Když si vezmete že ještě v 80 letech JAWA dělala špičkové motorky pro enduro tak je jasné že taková malá firma nemohla mít peníze na to aby bojovala na všech frontách silnice ,enduro ,plochá dráha .
Tenkrát rozhodla strana no a dnes by to mohlo být jen špatné manažerské rozhodnutí .

AKRO (-498) napsal 09.08.2010 v 01:32

Nuvolari - No právě, že to zahraniční fabriky začaly dělat až ZAČÁTKEM SEDMDESÁTÝCH LET! Okolo roku 1968 nebyla cestovní Jawa vůbec zastaralá! A ten hybrid s Rotaxem už dělala trochu jiná Jawa než 40 let předtím! A tu dvoutaktní sračku jak píšeš, ta se prostě dělala až skoro do konce, protože to s Jawou dopadlo stejně, jako když by někdo dnes chtěl cenově konkurovat Číňanům. Nebyly prachy na vývoj a i když se prototypy dělaly, tak nebyla nikdy schválená, žádná nová výroba a vše se sypalo do Ruska, kde se v rámci RVHP bralo vše! Už nebylo proč se o něco snažit! To je totiž stejné, jako bys kritizoval, že se v 70tých letech u nás dělaly černobílé televize a všude na západě už byly 10-15 let barevné! Ti lidé ve fabrikách si to nerozhodli, to za ně rozhodla strana a vláda! Proto se divím, že kritizuješ konkurence-schopný závodní motocykl, který vyhrál i několik závodů MS a který byl vyrobený HRSTKOU LIDÍ ZA VELICE ŠPATNÝCH PODMÍNEK, protože to bylo přesně tak, jak píše Prusa94.

Prusa-#94 (90) napsal 08.08.2010 v 22:38

to Nuvolari: je vidět že máš opravdu přehled. Jeden z mnoha problémů u závodních Jaw, byl třeba ten, že místo toho aby se koupila funkční věc z ciziny, tak se to vymejšlelo doma páč nebyly valuty na nákup (ojniční ložiska, klece, ostatní ložiska atd.) Ona kdyby Jawa mohla jezdit nikasilovaný válce jako Yamaha, tak by to možná vypadalo jinak. A to byly jenom střípky do mozaiky...

Nuvolari (2329) napsal 08.08.2010 v 22:23

Akro: pokud se ještě snad můžem dohadovat o úrovni závodních Jaw v určité době, tak o úrovni toho, co se prodávalo nemůže být řeč. Začátkem sedmdesátých let dělaly zahraniční fabriky čtyřtakty s kotoučovými brzdami a td., atd, atd...A Jawa dělala do konce dvoutaktní sračku se čtyřstupňovou převodovkou, u které se nedaly ani pořádně sladit ty dva válce. A na závěr tomu dala korunu, když zkoušela prodávat ten hnusný hybrid s jednokýblovým Rotaxem v rámu. Pánbůh s námi a zlé pryč!

Nuvolari (2329) napsal 08.08.2010 v 22:12

Nuvolari: souhlas s Davidem, především jsme v zápalu diskuze zapomněli poděkovat za článek, který byl opravdu super nádhernou vzpomínkou na léta minulá.
Ještě jedna úvaha: dneska často pláčeme nad tím, že závody nejsou dost zajímavé, ale berme v potaz to, že v éře delších přírodních okruhů bylo běžné, že mezi jezdci byly rozdíly v řádu desítek sekund (ne vždy a všude, ale často). A kdyby ti chlapi tehdy jezdili stylem dnešních pilotů, tak by za půl sezóny neměl kdo jezdit, protože by byli všichni na krchově.

Pawka (79) napsal 08.08.2010 v 21:15

jeste doted dodava jawa 350 do chudych zemi,malo ale neco to porad vydela,tohle ji neslo nejvetsi financni prinos,tak jak muzes je pomlouvat. fabrika jawa neudelala chyby,novinek a prototypu bylo dost,to ti Křivka neřekl?

David69 (0) napsal 08.08.2010 v 20:44

to Franky: Pokud šlo o lidi tak to jo, získali vzdělání a dovednosti v době kdy jsme byli rovnocenou součástí Evropy (je mi smutno když listuju starým tiskem a vidím reklamy českých zástupců světových značek).
Časem by se ale projevila rudá izolace (hůř dostupné materiály, technologie, elektronika).

Autorovi pochvala za pěkný článek.

AKRO (-498) napsal 08.08.2010 v 13:33

Oprava - vyhrál několik závodů!

AKRO (-498) napsal 08.08.2010 v 13:31

Nuvolari - Ona tenkrát ta Panelka Jawka zase v porovnání s tím, co se kolem roku 1968 vyrábělo, nevypadala špatně a nakonec si prohlédni, co v té době vyráběla konkurence a to včetně Japonců! Ta expanze silných strojů přišla později a Jawa nebyla jediná, co nestačila. To, že se v Jawě patlali se skoro stejným motorem dalších dvacet let, je věc jiná a stejně šlo skoro vše do Ruska. Okolo roku 1968 se ještě Jawka vyvážela i na západ, pochopitelně už v menším množství. Pokud jde o Grasettiho, nebyl to špatný jezdec, ale na titul jezdecky neměl a neudělal ho ani na jiných značkách, které jezdil. Pokud jde o silniční čtyřválec, po smrti Ivyho, který na titul jezdecky na rozdíl od Grasettiho měl, nepokračoval vývoj tak jak by měl, protože na to prostě nebyly peníze. Ale smát Jawě se dnes, že skoro před více než 40 lety vyráběla panelky a měla silniční motocykl, který byl na světové špičce a vyhrál několik , to mi od tebe připadá dost neférové! Spíš se mi zdá, že lidi, kteří dokázali takovou motorku v době komunistů vyrobit si zaslouží obdiv!

mamba54 (1340) napsal 08.08.2010 v 11:37

No,tak on Grasetti byl jedna extra kapitola sama pro sebe.Toho bych jako příklad zrovna neuváděl.

Nuvolari (2329) napsal 08.08.2010 v 08:36

Zřejmě měla, kdyby měla, pánové Franky a Akro, to jsou kdyby. Když přišel další naprosto špičkový jezdec Grasetti, tak se taky čekalo, že udělá titul. A co udělal, lépe, co neudělal, víme a vina Grasettiho to nebyla. Franky, přijdeš mi jako absolutní zaslepenec, nejspíš pěkně zarudlý, vem si nějakou panelku nebo jiný úžasný výrobek Tvé oblíbené fabriky a jezdi s tím po silnici, ať se Ti lidi můžou smát, blázne, který obhajuje neobhájitelné.

AKRO (-498) napsal 08.08.2010 v 03:43

Jinak moc pěkně napsaný článek!

AKRO (-498) napsal 08.08.2010 v 02:56

Nuvolari - Nevím, jestli si Jawa zaslouží z tvé strany takové hodnocení! Ta čtyřválcová Jawa to jela dobře a nezabít se Ivy,zřejmě fakt měla na to, porazit Agostiniho a vyhrát titul. Franta Šťastný v té době už byl nejen starší, ale i hodně "obouchaný" a na špičkové výsledky v té době, už zdaleka neměl! že v té době vyráběla koncepčně staré křápy, nemělo s činností závodního oddělení co dělat!

Franky (155) napsal 08.08.2010 v 01:06

David69:
No dnes by to vypadalo asi stejně=politicky položená fungující fabrika tím, že se škrtem pera zbaví trhů.

Já měl na mysli kam až by bylo možno konstrukčně s vývojem dojít. Vezmi si, že ještě 250 postavená 10 let po smrti Ivyho bez jakékoli politické podpory/spíš z nadšení zaměstnanců/ byla schopna dojet v první světové desítce a dokonce i pětce! Tak kam by došla za přepokladu, že Ivy by dokončil titul, pak přidal ještě jeden-mezitím by byla odstraněna technologická chyba.
Že by se politicky JAWA nebyla nucena stáhnout a z prodeje statisíců/i milionů motorek třeba ještě 15 let a nebo dokonce až do revoluce fungoval vývoj

Nuvolari:
Překvapuješ i přezdívkou. Tazia si Vážím to byl pan někdo, žel ty sis vzal přezdívku po něm, ale přijdeš mi jako tuplovaný osel(předm se omlouvám oslům) absolutně nemající přehled.

mamba54 (1340) napsal 07.08.2010 v 22:54

Hmmm

Nuvolari (2329) napsal 07.08.2010 v 22:31

mamba54: to nemůžu zaručit. Loni nám to tam rozmontoval Jorge, předloni Casey, to je pořád někdo. Letos se bojím nějakýho masakru v moto2.

David69 (0) napsal 07.08.2010 v 22:14

Franky...Je otázkou jak by to to dnes vypadalo, když by čtyřválcová JAWA s Ivy-m v sedle dosáhla nejméně 2x na titul mistra světa??!!!
>>>Úplně stejně by to dopadlo. Soudruzi by každý titul brali jako samozřejmost, poplácání po ramenou, jako dárek sektorovou kuchyň a hodně keců jak pod vedením strany vzkvétá soc.sport a né jako na západě kde si každý všechno platí. Takže fabrika by skomírala stejně. Holt plánované hospodářství.

mamba54 (1340) napsal 07.08.2010 v 22:10

Nuvolari:jj taky se těším.Jen o jedno tě prosím.Pokud možno,"posílej" mi je na Céčko pokud možno všechny.Hlavně v prvních kolech.Né,že si tam nějaké "necháš"!!!

Nuvolari (2329) napsal 07.08.2010 v 21:24

mamba54: i Tobě.
Jinak za týden jdu na áčko a už se těším.

mamba54 (1340) napsal 07.08.2010 v 20:47

Nuvolari:Asi by to všechno bylo na delší debatu,ale upřimně,zrovna tedˇse mi do ní nechce.Snad až za dlouhých zimních večerů to můžeme probrat podrobněji. Jinak přeju hezký večer.

Nuvolari (2329) napsal 07.08.2010 v 16:57

mamba54: a proč by mě mělo zajímat, jaké vlajky jsou na masecu??? Já tam zrovna chodím v tričku a čepce Maxe Corsara. Což mi nebrání držet palce Kubovi, Kájovi a Lukášovi. A co se Jawy týká, tak tolik neprofesionality, které ta fabrika předvedla, to je známo a nemůžeš to popřít. A to jak sviňsky se zachovali k Frantovi, kterýmu měli líbat jeho zlatý ruce, taky ne. A ty vergly, který prodávali s kosmetickýma upravama od 70. let od 634 byly křápy k pohledání. Zdarec

Pawka: mysli si co chceš, ale soucit si zasloužíš spíš Ty, protože nejseš schopen uvést jediný věcný argument a jenom kafráš.

mamba54 (1340) napsal 07.08.2010 v 13:53

Ono,nebýt nás,zastydlých vlastenců,tak by kolem Masecu nevlály ani české vlajky.A všich i bychom mohli přijít ve žlutém.[nebo už v rudé?]

mamba54 (1340) napsal 07.08.2010 v 13:19

Nuvolari:Úspěch v motosportu není nikdy pouze zásluhou jedince,bytˇsebegeniálnějšího.No ale tvůj názor ti brát nebudu.Raději se zde prohlásím hrdě za "zastydlého vlastence" jaks mě nazval.

Pawka (79) napsal 07.08.2010 v 13:15

nuvolari: dobra nacteno a naposlouchano mas tedy dost veci, ale urcite je chyba v tom ze si to neumis dat rozumne dohromady, chtel sem se taky stydet, ale ted jen soucitim

Nuvolari (2329) napsal 07.08.2010 v 13:04

Pawka: neboj se mám o tom přečtený dost a dost a osobně znám lidi, kteří se zase osobně znali s celou tehdejší motocyklovou elitou a, když jsme u Jawy, tak taky např. s Křivkou.

mamba54: já se stydím za názory zastydlých vlastenců, jako jsi Ty, byť i já Tobě neupírám právo na Tvé názory.
Za úspěchy, které Jawa získala, vděčí výhradně Frantovi Šťastnému, kterého nakonec vyhodili. A proti kterému byl Křivka zaujatý. A ten cestovní šrot 350, který vyráběli až do konce, to byla ubohost. Takže obhajuješ neobhájitelné. Howgh.

mamba54 (1340) napsal 07.08.2010 v 12:44

oprava:vývoj

mamba54 (1340) napsal 07.08.2010 v 12:43

Ještě si neodpustím dovětek:Na "smetišti"dějin skončily i onačejší značky.To je vývij a ne ostuda.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist