yamaha_demo_tour




Goodwood Revival 2019: Velká jména na báječných historicích

Kapitoly článku

Dani Pedrosa: „Goodwod musíte zažít!“

Dani, jak sis užil svůj debut na Goodwood Revivalu?
Upřímně, bylo to ještě mnohem lepší, než jsem si vůbec dokázal představit. Myslím, že to je skvělá zkušenost pro každého, kdo má rád motorky, a to jak z pozice závodníka, tak diváka. A jsem absolutně ohromen tím, jak je celý podnik organizovaný. Každý i ten sebemenší detail je do promyšlený a tak krásně prezentovaný – velmi anglické! Netuším, jak to dělají, že opravdu vše tady vypadá jak ze 60. let, ale je to neuvěřitelný zážitek, fakt se mi to líbí. Také se mi líbí nosit ten outfit ze šedesátek. Když mluvíš s lidmi, vidíš, jak si to tady každý užívá, je v pohodě, celé místo je navíc úžasné, zejména za takhle dobrého počasí. Totální únik z každodenní šedi, byť jen na jediný víkend!

A co závodění jako takové, je takové, jak sis ho představoval? Užil sis to?
No jéje! Musím tedy přiznat, že v prvním závodě jsem se trochu hledal, ale pak se mi podařilo ukořistit pár míst. Po třech nebo čtyřech kolech jsem se dostal do skupinky s Eugenem Lavertym a ještě jedním klukem a byli jsme všichni plus mínus stejně rychlí – plus jsme všichni tři byli současní závodníci, takže jsme pořád věděli, kdo je vpravo, kdo vlevo a každé kolo jsme se brali z větru a měnili si pozice. Dokonce i výměna jezdců v boxech byla super zábava – myslím, že jsme to zvládli velmi dobře.

Davey Todd, Eugene Laverty a Dani Pedrosa v přímém souboji

Líbilo se ti to natolik, že by ses sem vrátil?
Určitě bych chtěl, pokud mě pozvou. Škoda, že jsem sem letos přijel sám bez přátel, ale příště bych s sebou rád vzal kamarády, možná i pár dalších španělských jezdců. Protože sem musíte přijet, abyste pochopili, jak moc emotivní místo Goodwood je. Zažít to po celý víkend. Dokud to vidíte jen na obrázcích, je to o ničem.

Jak k této tvé první návštěvě vůbec došlo?
Zavolal mi Joaquín Folch a řekl mi, že vévoda z Richmondu, kterému Goodwood patří, by byl rád, kdybych mohl na Revivalu závodit. Tak mě Joaquín pozval, abych jel v jeho rodinném týmu na motocyklu s jeho synem a já jeho nabídku velmi rád přijal.

Měla s tím KTM nebo Red Bull nějaké problémy?
Samozřejmě že jsem je požádal o povolení tady startovat, oni o tom ovšem už věděli a rádi mě uvolnili.

Autor článku v závěsu za Danim Pedrosou

Jaká je jízda na Manx Nortonu?
Pro mě to byla úplně nová zkušenost, kterou jsem si hodně užil. Máš spoustu síly dole, takže z vinglů tě to vytáhne bez problémů, ovšem akcelerace proti moderním motorkám chybí. Okamžitě mi padnul do rukou, řízení není moc těžkopádné, motorka se lehce vodí. Samozřejmě náklon, který si můžeš dovolit v zatáčkách na těchto gumách vyžaduje trochu přemýšlení dopředu, nicméně největším rozdílem proti současným motorkám jsou brzdy. A také vlastně řazení, které je zde na pravé straně, což je pro mě naprostá novinka, na kterou jsem se pořád musel soustředit, abych neudělal chybu. Rozhodl jsem se raději nepoužívat zadní brzdu, abych si to pak ještě nepopletl a v zápalu boje nevznikl zbytečný malér. Ale vlastně jsem si zvykl docela dobře. Je skutečně zajímavé dostat se do minulosti touto cestou a vidět, jak se věci dělaly dříve, než se z různých důvodů změnily.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist