yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DAGR (0) napsal 22.11.2023 v 14:54

Při výběru skútra jsem na začátku uvažoval čistě prakticky (cena, úložný prostor...) a viděl jsem to na PCX Hondy. Pak jsem si vyzkoušel SH a pochopil že rovná podlaha sice možná není tak COOL, ale je výrazně praktičtější... až jsem měl postupně možnost vyzkoušet tu nesmysleně drahou vespu s malým "kufrem".... Pocit z jízdy na Vespě je ale prostě něco jinýho... Od začátku jsem měl hubu od ucha k uchu a pragmatické rozhodování nemělo šanci. Porovnal jsem si oba skútry (GTS i Primaveru) v rámci jednoho dne, na obou cca 100km. Do města mě víc oslovila klaická Primavera. Je obratnější, lehčí, užší (při zastavení na křižovatce je to trochu pohodlnější) a díky nižší váze mi nepřišla výrazně línější než GTS. Co mě překvapilo,uložný prostor pod sedlem je sice u GTS papírově větší, ale menší na výšku. Takže otevřená (nevespácká) přilba se do Primavery vešla, do GTS překvapivě ne. Na druhou stranu při vyšších rychlostech byla GTS samozřejmě stabilnější a přední odpružení taky o něco lepší. Pro mé využití do města vyhrála Primavera, respektive Sprint. Na jaře si ji půjdou vyzvednout . Provnávám ale jako začátečník a nemotorkář, na 6 druzích skútru mám najeto sotva 1000km...

ST4Marc (31) napsal 18.07.2023 v 10:41

Nezaplatitelná kráska

TomHorn (49) napsal 10.07.2023 v 08:58+1

Tak brzdy asi nebudou od Bremba, když, alespoň na předním brzdiči, je nálitek NISIN !
Nějak mi uniká smysl věty: „… tahle Vespa je taky trochu módní záležitost a stroj i pro řidičáku na motorku, je tu kontrola trakce víc než na místě.“
A myslím, že by neškodilo, minimálně pro účely focení, aby si redaktor ostříhal a vyčistil nehty
Ale i tak je to krásnej skútřík

Paťa (64) napsal 08.07.2023 v 21:23

Krásnej skútr, ale nesmyslná cena. Jsem teď na Sicílii, třičtvrtě skútrů jsou Beverly od Piagia, zbytek SH od Hondy. Vespa tak jedna na třicet jiných skútrů a většinou 20 roků stará. Nových jsem viděl tak 5 za celou dobu, takže i pro Italy je drahá...

panTerek (81) napsal 07.07.2023 v 10:43+1

Jen k úvodnímu rozebírání ceny, on japonec dneska už taky nestojí 70 tis., PCX stojí 82 tis. a Forza 125 stojí 144 tis. Takže ve finále je to rozhodování styl vs. praktičnost.

Sema (22) napsal 07.07.2023 v 05:28+3

Jsou jistě levnější a praktičtější skútry, ale Vespa je Vespa.

Codo (354) napsal 06.07.2023 v 22:47+2

Hezká, moc hezká Vespa. Ale...prd na ní (v ní) odvezu, přilbu musím mít vespáckou, aby se vlezla pod sedlo, variátor je línej, nesmyslný čekání po zapnutí zapalování do možnosti nastartovat bude řidiče srát, hovno maximálka a pak - prý tak 3litry na sto? Dělají si taliáni prdel? Za kolik jezdí nová Forza 125? Pod dva. A to s sebou veze nákladovej prostor jak malý auto (včetně origo elektricky zamykatelnýho top case standardně bezklíčkem) a má k dobru plnou kapotáž s velkým, elektricky ovládaným plégem.
Start - stop systém si můžou obecně výrobci nacpat kamsi pro nijakej přínos, no a protihrabák je do města asi ok, takovej sichr, no.
Vespa je bonbónek pro fanoušky a takový pěkný pódium pro holky s dlouhýma vlasama a nohama (mnoho plusových bodů!! ), ale jinak zklamání. Užitná hodnota za ty prachy nadraka.

robfor (28) napsal 06.07.2023 v 14:20+1

V clanku to neni moc presne, ale ta "o 20kg vyssi hmotnost" je plus minus 158/170 kg vs 115/130 kg cili o cca 40 kg vice, nez u bezne 125 ccm Vespy. Zakonem povolena hnotnost je v EU 0,1 kW na kg, takze pri tech 11kW to mohli udelat klidne o ctyricet kilo lehci (kdyby to jako mysleli s tim Super Sportem aspon trosicku vazne a nebyl to jen marketingovy plkanec).
Dal k tomu nic moc nemam, docetl jsem se k cenovce 150 tisic a pak jeste , ze to ma start-stop (nesmirne prakticka vec, hlavne u 125ky. ktera na volnobeh sezere asi tak pul deci benzinu za hodinu).
Zaklad toho skutra je kazdopadne dobry, jen je na muj vkus ponekud tezky a predrazeny.

K167 (1493) napsal 06.07.2023 v 13:52+2

Přečetl jsem si "Super Sport" ve spojitosti se stopětadvacítkou skútrem a hned je nebe modřejší a léto zářivější.

pajapaja (37) napsal 06.07.2023 v 11:34-1

sh 125+vision 110=gts 125ss ? značně iracionální

PEPEE01 (346) napsal 06.07.2023 v 09:47+2

Chybí mi tu technická data. Především pak ta výsledná hmotnost. Tak jsem vypátral, ze Pohotovostní hmotnost je 147 kg a celková přípustná hmotnost úctyhodných 340 kg (zděděno po třístovce?)
Původně jsem totiž chtěl napsat, že 20 kg navíc je u 125 ccm skútru hrozně moc. Ale 147 kg dnes má kdejaká normální 125-ca... A užitná hmotnost 193 kg, to je paráda. Pak taky píšou že spotřeba je 2,4 L/100 km a max. rychlost 103 km/h.
Ta oranžovo-černá barva je fakt povedená. Tuhý rám a jistota pri jízdě budou super. Malý "zavazadlový" prostor už tolik ne.
Cena je diskutabilní, ovšem zase je to Vespa. Osobně se mi ale tato Vespa moc líbí.

robart (58) napsal 06.07.2023 v 08:48+2

Pekná mašinka, skoro až investičná...
Sa mi ale zdá, že kontrolu trakcie už m8 na 125-ke aj XMAX. A autor asi chcel povedať (myslím preklep), že je na mieste, lebo tento stroj je určený aj pre vodičák na auto, nielen na motorku :)




TOPlist