globalmoto_kveten




Suzuki Katana GSX-S1000S vs. GSX1100S Katana: retro nebo futuro?

Kapitoly článku

K testu jsem přizval Honzu „Sejkyho“ Sejkoru, který je hrdým majitelem původní Katany. Má ji důkladně osahanou nejenom díky mnoha najezděným kilometrům, ale i proto, že mu (jakožto správnému milovníku youngtimerů) prošel rukama doslova každý její šroubek. Kdo by tak mohl být povolanější k vyřčení erudovaného resumé k podobnosti těchto dvou strojů, nežli majitel původního vzducháče? Jeho mašina navíc díky krásné patině nasbírané během čtyřiceti let provozu a 67 000 kilometrů dokonale vypovídá o vysoké kvalitě jejího zpracování mnohem víc než přešlechtěná renovace.

Sejky, řekni nám nejdřív něco o svojí Kataně. Kdy jsi jí kupoval, v jakém byla stavu, kolik hodin a peněz jsi vrazil do jejího znovuzprovoznění?

Ahoj Martine, prvně děkuji za pozváni. Svoji Katanu jsem přivezl s kamarádem v listopadu 2011, tak trochu jsem kupoval zajíce v pytli a první projížďka mě čekala až na začátku sezóny 2012. U těchto starších kousků se nejvic kouká na to, zda je originálním stavu a počítá se s tím, že to nějakou péči a práci bude vyžadovat. Já měl štěstí, předchozí majitel se motorce docela věnoval. Na začátku sezóny to krom odkalení karburátorů nepotřebovalo vůbec nic. Nicméně během sezóny se objevily první provozní/únavové vady. Začal jsem výměnou gufer a prachovek u předních tlumičů. V roce 2013 jsem nechal udělat nový elektricky svazek, starý byl zpuchřelý a jeho těsnost zajišťovaly jen kilometry elektrikářské pásky. Další rok se, naštěstí včas, dotáhl uvolněny spojkový koš, přetěsnily karburátory a některé části motoru. Suma sumárum to bylo nějakých 25 000,- Kč v materiálu nepočítaje svíčky, destičky, oleje a běžný “spotřební materiál”. Hodiny, vzhledem k tomu že si do garáže chodím odpočinout, nepočítám…

Kolik jsi toho na ní nalítal? Jak jsi s ní spokojený? Co se ti na ní líbí a co naopak vadí?

Náš duet má asi sedm tisíc kilometrů. Půlku jsem najezdili po ČR a zbytek byl výlet do Lichtenštejnska, kde jsme si udělali s kolegou takový “retro trip” - on na Kataně 750 a já na své jedenáctce. Oba jsme byli po výletu zralí na rehabilitaci. Je to extrémně nepohodlný bike na delší cesty… vlastně jsem nikdy na ničem horším neseděl. :) Natažený ruce, pokrčený kolena, navíc v té době se váha motorky až zas tolik neřešila. Na druhou stranu je tohle právě to, co mně na tom baví nejvic, samozřejmě dnes už je to celkem kultovní stroj, takže když si chci pokecat na benzině, stačí vytáhnout Katanu a většinou se nějaký fanda youngtimerů najde. Vypíchnul bych hlavně ten kontroverzní design, líbí se mi i přístrojová deska, která je opravdu jednoduchá ale krásná.

Co říkáš na novou Katanu? Co se ti líbí/nelíbí? Mohla by být u tebe v garáži, nebo bys radši bral nějakého jejího současného konkurenta?

Nová Katana mě mile překvapila, čekal jsem něco, co bude tak trošku odfláknuté a pojede to hlavně na vlně low cost motorek. Za mě je to fajn svezení. Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na sedlo, které nedává možnost se na motorce někam posunout, prostě sedíš na nádrži a hotovo. Ale když si zvykneš, jezdí se na tom fakt skvěle. Motor nemá chybu, což se dalo díky jeho genům předpokládat, palivové mapy jsou šikovně nastaveny aby si každý našel ten svůj styl jízdy. Třešnička je opravdu famózní quick shifter, jak nahoru tak dolů. Jediný co bych tomu vytknul je digitální displej. Moc dobře se na něj nekoukalo ani ve stínu stromů, a při přímé konfrontaci se sluníčkem už není vidět vůbec nic. Jako fanouška celého rodokmenu Katan by mě tahle strojovna rozhodně neurazila.

Máš pocit, že nová Katana na tu původní navazuje i něčím jiným nežli jménem, nebo jde jen o marketing? Co je spojuje, a co je naopak rozděluje?

Koncepčně si myslím, že navázat na starou Katanu už asi nelze - je to prostě zvláštní stroj především kvůli hardcore pozici jezdce. Ale podle mne to Suzuki uchopila za správný konec… je to moc příjemný naked s detaily, které jasně odkazují na svého předka.

Sejky, díky moc za názor i zapůjčení parádní mašiny!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 135 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
kopetr přispěl 45 Kč
trevorr přispěl 45 Kč
PolarBearOne přispěl 45 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist