Royal Enfield Super Meteor 650: Nejvybranější indický zboží
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 11.5.2023 | Zobrazeno: 20 716x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 11.5.2023 | Zobrazeno: 20 716x
Opět skvělej test, super práce Motorka pěkná, na pohodový bublání krajinou... Ale s tím tuhým podvozkem to nebude moc na české rozmlácené okresky..
No, uvidíme.. Kdybych měl 200 na novou motorku, tak koupím za 190 Horneta 750. Ano, to je jiný typ motorky. Ale prostě raději Hondu..
1 reakce
No,neviem...
Ja som z toho motora nebol až tak unesený. Síce som testoval len GT...
Až príliš jemný,podobne ako Boneville. Trocha/dosť?/ sterilný.Krúťák a výkon? Adekvátny objemu,žiadne wau sa nekoná. A s V7 je to neporovnateľné. Aj keď má RE presadenie 270,od Guzzi to má charakterom ďaleko.
Tam je cítiť každý výbuch vo valcoch. Keď pridáte v obci v nízkych otáčkach zrazu plyn,tak sa motor celý otrasie,ako medveď ,keď vylezie z vody a motorka vystrelí vpred. Pri RE sa nestane nič,len jemne začne zrýchľovať.Alebo kochačka 80-90-100 na šestke a tie výbuchy vo valcoch možete pri MG snáď počítať. Pritom je to podštvorcový motor. Tieto pocity u RE nezažijete. Je to uhladený Anglán.
Tento chooper RE má pri 2500 ot. 42 NM. V7 ll /35 kw/ má pri 2800 ot. 60 NM. Takže zasa veľký rozdiel aj papierovo. Ale tá jemnosť na plyne u RE sa mi páčila. Guzzi /verzia ll /je viac surová,RE viac užívateľsky prívetivá a to motorom,reakciou na plyn a podvozkom.
Inak sú RE pekné/krásne retro motorky.Ale cena sa už dosť približuje renomovanej konkurencii.
Aha,zabudol som na zvuk sériových výfukov. U V7ll v testoch písali,že je úžasný/euro 3/. Laďák,homologovaný, znie však omnoho lepšie.
Preto neverím tomu,že Super meteor s E5 by laďák nepotreboval.
díky za super článek RE mi leží v hlavě od tý doby, co jsem měl na víkend půjčenýho Interceptora.. je to přesně tak, jak Zajda říká/píše.. na tu motorku sedneš a jseš prostě nevysvětlitelně šťastnej.. počíttám, že u Super meteora to bude úplně stejný.. musim teda přiznat, že spíš čekám, až/jestli se do ČR dostane Interceptor Black Edition s bezdušovejma kolama a LED svicením a pak asi budu ztracenej a budu ho muset mít..
1 reakce
To je hezke, ze to ma ten vyborny motor, ale co z toho. Divali jste se nekdo kolik na ty stroje stoji bezny spotrebak jako filtry a podobne? To nestaci, ze stroj stoji 2x tolik co v Indii? To i spotreba musi byt treba i 2x drazsi nez Ital nebo Japonec?
10 reakcí
Zaujmavé je, že som túto motorku zrovnal s W650,čo je o 20 rokov staršia motorka, tak táto RE má menší krúťak ale pri väčších otáčkach, menší výkon ale pri väčších otáčkach ale napr. vyšší kompresný pomer ako Kawa W650
Je teda pravda, že kawa má o 20 kubíkov viacej, ale aj tak by som čakal vývoj opačným smerom....a nie smerom dole...
3 reakce
Něco podobného mohla být dnes Jawa, ale to by tu nesměl 40 let vládnout komunismus a dalších 30 let by Jawu nesměla vést banda diletantů, která se po rozkradení dotací na novej "litr" začala přelepovat čínské motorky. Nicméně stroj je to pěknej. Jako druhej na chill do garáže proč by ne.
1 reakce
Ahoj Zajdo,
už se na ty šrouby vyprdni.
- "metrické šrouby" jsou šrouby s metrickým závitem.
- šrouby s metrickým závitem lze koupit v různé povrchové úpravě a v různém provedení - například se šestihrannou hlavou, s vnitřním šestihranem "inbus" anóbrž "imbus", s válcovou, zápustnou, čočkovou, půlkulatou ... hlavou; pokud mě zrak neklame, jsi vysazený na šrouby šestihranné s límcem (asi DIN 6921) pozink. Proč? Proč dávat někde "inbus", když je okolo šestihranu místo? Už jsi někdy strhnul na šroubu šestihrannou hlavu? Já ještě ne.
P.S.1: Koukám na stánky Ferony, vidím tu tyče, výztuže do betonu, plechy, trubky, jekly ... ty šrouby jistě též mají různého druhu ... takže říkat "šroub jak z ferony" je asi jako říkat "houska z pekařství" a myslet tu nejlacinější gumovou, když Ti tam rádi prodají i jejich pletenou kmínem a solí sypanou zvláště křupavou.
P.S.2: Jinak děkuji za test Tvojí standardní kvality - tedy špičkové.
4 reakce
Zaznelo tady jmeno americke komkurence na H a italske na G.
Pokud me pamet neklame, prvni konkurence ma vodou chlazene motory uz nejakych deset let a ta druha znacka s tim teda zacala letos.
Co si budeme namlouvat, z technickeho hlediska neni zadny duvod, jde samozrejme o Gretu a euronormy a o to, aby si vstrikovani umelo udrzet tu spravnou teplotu a jelo porad tu spravnou mapu, aby byla spotreba o desetinku nizsi a podil skodlivin ve spalinach o miligram nepatrnejsi a zazitek z jizdy o polovinu horsi.
A proto je vlastne ten indicky motor tak "uzasny". On vlastne neni ani tak uzasny, jako spise normalni, zatimco vsechny ostatni znacky uz to v ramci "pokroku" stihly podelat.
Tak jen cekam, kdy konkurence od H a G prolobuje, aby RE nesplnil prodlouzeni homologace na dalsi a zase prisnejsi normu, coz teda vzduchac stoprocentne nesplni.. Mozna tak leda v Indii, i kdyz globalni vyrobci maji pekne dlouhe pazoury a dosahnou uplne vsude...
1 reakce
Motorku, co mě furt ponouká tahat za heft už mám. Je to prima věc. Ale cestou mi uniká spousta věcí. A taky aby byl blažený pocit na tváři, tak jsem v jednom kuse v nelegálních rychlostech. No půjčil jsem si RE s tímto motorem a plně se ztotožňuji se Zajochem. Vystihl to naprosto skvěle. Kdo nevěří, ať nedá jen na jeden svůj věm - zrak, a jde se svést. Pak teprve pochopí o čem je řeč. Nedivím se, že RE ve svém okolí potkávám stále častěji. A jsem rád, ze tomu tak je. Díky za test
1 reakce
Seděl jsem na tom na výstavě a za mě to zpracování celkem zklamání... Zdálky je motorka fakt pěkná, ale zblízka jsou některé detaily docela humpolácký... Jinak test parádní, díky za něj!
Ale jo, jako 5.motorku do garáže...
Vím, je to o třicetník dražší, ale někteří majitelé novoPéráka se asi budou drbat za uchem.
Vzduchem chlazeny dvouvalec, s ctyrventilovou technikou, vyvazeny, vychytany, postaveny na plochou krivku tociveho momentu, s relativne nizkym kompresnim pomerem a vyrazne podctvercovym pomerem vrtani a zdvihu, jak to ma u motorky byt.
Tak si tu motorku hodne dobre prohlednete, protoze s dalsim Eurem 6.7,8 ... pujdou presne tyhle motory do ha.zlu.
A cena 200 tisic, no, dobre, kluci Indicti. Zajimalo by me, kolik z toho dela clo, evropska homologace a marze dovozce, myslim, ze nebudu moc vedle, kdyz reknuze jednu polovinu, cili sto palackych - slo ve forme vypalneho urednikum EU.
Jinak k tomu nemam nic, snad jen ze hmotnostne bych se nezlobil, kdyby to bylo o dvacet kilo lehci.
2 reakce
No já nevím....Bulleta mám doma a na občasné svezení je to zajímavé a vyráběli to v Indii s pomocí boží.Ale jak naskočil Enfield na vlnu těchto strojů s pomocí Británie (evidentně kvůli zisku) tak to ztratilo kouzlo.Něco jako když Italští výrobci sportovních aut začali stavět SUVečka.No a cena?V Indii to určitě jde na dračku zejména na venkově a tady to bude stát za chvíli půl mega....
2 reakce
Ten motor je uzasny. Vezl jsem se na Continentalu i na interceptoru a nechapal sem ze to je stejny motor vcetne palivovych map. Proste na cafaci za to clovek vic tahal...na interceptoru vetsi klidek. V obou motorkach parada.
Uz aby udelali s timhle motorem Classic ! Ten bude mit i ty drateny kola
K tem drzakum spolujezdce...Na RE to je primarne drzak pomoci ktereho davate motorku na centralni stojan. Starsi Enfieldy to mely myslim jen na jedne strane...
Móóc pěkná motorka . Někde jsem četl , i fotku tam měli , že Super meteor má i cetrální tlumič zadní kyvky ..
K naprosté dokonalosti chybí jen pletená kola.