globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
novekostatko (32) napsal 07.12.2023 v 15:02

No vida, stačily 4 měsíce a cena je o 30 tisíc nižší (u jawy). To už docela odpovídá a za tu původní cenu se toho asi moc neprodalo (nepřekvapivě)

Hooorus (124) napsal 18.09.2023 v 20:11

Myslim ze clasik je jawe blíž nez hunter. Obecně ale tyhle masiny moc nechapu, na A1 je to silný, ale velka motorka to neni. Mozna jedine jak zaznělo v textu jako druha masina (kdo ma cas a prachy) Na dnesni provoz považuji 35kw jako nezbytné minimum. Sam jezdim W650. Mel sem RE 500, byla to totalni radost na okreskách ale peklo na státní…

limbus (11) napsal 03.08.2023 v 09:15+1

Děkuji pánům Ramešovi a Burešovi za další perfektně natočený a sestřihaný test

Frankie (731) napsal 31.07.2023 v 13:10

Díky za parádní test, moc se vám to povedlo ! Nenechte se otrávit hloupými a trapnými komentáři, blbci jsou holt všude
Jen tak dál !

robfor (28) napsal 30.07.2023 v 20:41

https://www.youtube.com/watch?v=PKDypcv574Q

Aneb jak Jawka nikdy nebude jezdit...

Codo (354) napsal 30.07.2023 v 13:43

O jawce ani neuvažuju, ale RE mě zklamal. RE se špatným podvozkem, to je jako svíčková s bramborovým knedlíkem. Někomu by to možná nevadilo, ale mně určitě. Jinak chlapi díky za test a za zasmání na začátku, vy Indové... )

MilanMl (302) napsal 29.07.2023 v 09:28+1

Pred rokom,či dvoma som v obchode dva kusy Jawy 300 obzeral. A ako čítam v recenzii,na kvalite spracovania sa asi nič nezmenilo. Okrem iných nedostatkov,tie zvary boli katastrofa. Nielen,že otrasne vyzerali,ale vážne som uvažoval o ich funkčnosti. Na takú moto by som sa bál aj sadnúť,nieto ešte vyvaliť za ňu také nekresťanské peniaze. Je hanba,že sa to v takejto kvalite vôbec dostalo na náš trh.

maraton (180) napsal 28.07.2023 v 23:46

Předevčirem jsem tenhle RE viděl u řeky v Roztokách, s bílou nádrží vypadal pěkně. Pro pohodáře, co mají rádi vzducháč a místo brždění řežou zatáčky, je jako stvořený. Ale jen pro ty míň narostlý. Jawa je nádherná, jenže kvůli tomu vozí spoustu pitomin: falešný dekly motoru, kolena výfuku, žebra na válci, to je jenom estetika. Je to fešanda, je jen na tobě, jestli ti ty zbytečnosti na mašině za to stojí. Kdyby udělali Péráka v klasické Jawabarvě s chromovanou nádrží (na výstavě Motocykl byl, od Kennyho), asi bych nad nimi dokázal přimhouřit oko, ale ten, co vypadá jako by visel měsíc v udírně, se mi nelíbí.

laďa-prášil (95) napsal 28.07.2023 v 18:39+3

"protože za cenovku 149 900 Kč očekává racionálně uvažující zákazník lepší kvalitu zpracování"
a tady asi o racionalitě nemůže být moc řeč...

Vikmanov2 (42) napsal 28.07.2023 v 16:13+2

škoda že ten indostroj s tím hnusným radiátorem neporovnávají s RE 350 classic. Ve verzi classic by to více odpovídalo srvnání v retro stylu. A to by jasně u mě zvítězil RE a to jsem jawař jak poleno. Po rozjetí řady 650 očekávám brzké ukončení prodejů RVM a následovat ji bude v horizontu 2 let pak i zástupci řady 300.

robfor (28) napsal 28.07.2023 v 14:51-1+2

Jinak, doted to tu nezaznelo, ze krom Enfielda, ktery se "zastavil v case" tu mame jeste dalsi motorku, ktera se take zastavila v case, po technicke strance pouziva stale stejnou koncepci uz minimalne 60 let, akoratze je zpracovana s tou nejvyssi peci a na urovni doby, je spolehliva, neni predrazena a dokonce neni ani cinska, dokonce neni ani japonska a dokonce je to limitovana edice a dokonce nevozi (narozdil od Jawy) nevkusny radiator a vodni chlazeni, ale je to cistokrevny vzduchac.

Takze vazena redakce, co takhe pridat do srovnavacky MOTO GUZZI V7 850 Special E5
za 209 palackych ?

Treba by se nejakym "jawkarum" otevrely oci... , respektive by pochopili, jak moc se nechavaji skubat lidma, kteri se ani nenamahaji predstirat zajem o zakaznika a neresi ani servis a jedine, co je zajima, je jejich prodejni marze.
Protoze takhle by totiz vypadala JAWA, kdyby ji po roce 89 neprevzala smecka hyen. Jinak k tomu asi neni moc co dodat.


robfor (28) napsal 28.07.2023 v 14:39



Po precteni diskuse, nejak tak si predstavuju zajemce o Jawu

3 reakce

Jarda
Jarda 28.07.2023 v 16:25

Za každý komentář co napíšeš nám pošli korunu.:
https://www.motorkar...?act=detail&f=57


vb_g (1) napsal 28.07.2023 v 09:54+1

Zajímalo by mě, proč je ta Jawa prezentovaná jako limitovaná edice (třeba je to limitní tím, že je na ní cedulka), když v Indii tu barevnou kombinaci valí jak na běžícím pásu, viz. tady https://www.jawamotorcycles.com/motorcycles/forty-two . Aktuální cena je 1,81 lakhu, to je cca 48 tis. Kč, tedy skoro o 100 tis. méně .

panTerek (81) napsal 28.07.2023 v 09:26+1

Zpracování Jawy je vidět hned od začátku, mosazná cedulka Limited edition, která by měla značit něco exkluzivnějšího, je chycená dvěma hovadskejma stríbrnejma inbus šroubama. Tam nemůžou dát nějaký decentní "zlatý" štoubky s půlkulatou hlavou a drážkou na plochej šroubovák?

SuperSic58 (1309) napsal 28.07.2023 v 06:28

Super testík kluci Z těchto dvou jasnej Hunter (snad to není pojmenovaný podle úchylnýho prezidentova syna ? ) Jednak bych nikdy nepodpořil obskurní týneckou partu diletantů ale hlavně je Enfield lépe zpracovanej a je za soudnou cenu Ale oba stejně strčí do kapsy Keeway V302C

12 reakcí

r.bure
r.bure 28.07.2023 v 06:34

Vlastně máš s tím prezidentem tak trochu pravdu. Původně se to mělo jmenovat Pussy Hunter, ale na slovo "Pussy" má v ČR monopol jiná, (neméně ouchylná) exhlava státu. Takže jen stručně Hunter, bohužel...


Jožin92 (3) napsal 27.07.2023 v 22:13+3

Upřímně díky za tento srovnávací test. Dlouho jsem očekával kdy si vezmete Huntera do parády. Pod většinu vašich poznatků bych se podepsal. Nicméně k několika bodům mám osobní výhrady. Respektive vidímtonjonsk z pohledu vlastníja Huntera 1) To že na vás Hunter působí jako sportovnější neoretro je podle mě touto barevnou kombinací. Ony ty barevné kombinace v levnější variantě působí poněkud moderněji a sportovněji. Naproti tomu o 3 tisíce Kč dražší barevná provedení Rebel red, blue a black působí více klasičteji a nevynikají tolik sportovně působící linie nádržea sedla. V těchto Rebel provedení vypadá Hunter více dospěle. Mám Huntera v barvě Rebel Red a díky jeho klasickému vzhledu nemám potřebu vyhledávat sportovnější styl jizdy ani ho neočekám. Myslim, že ten motor se k tomu naopak krásně hodí. Hodně v tom, věřte nebo ne, dělá to barevné provedení, které ve vás evokuje moderně vypadající naháč nebo naopak klidný klasický motocykl pro kochačku. Bohužel v testu nezazněla informace, že Hunter je k dostání ve dvou cenových hladinách. 2) Sedlo je i Hunteru opravdu velmi pohodlné. Není problém za den ujet přes 300km a zadek neprotestuje. 3)Madla spolujezdce jsou u Huntera poctivá hliníková. Nikoli plastová jak uvádíte. 4) I Hunter má příplatkovou výbavu. Enfield sice zatím nenabízí zadní nosič, ale mají v nabídce boční nosič, uzamykatelný boční kufr, kryt motoru, padáky či větrný štítek. Zadní nosič nabízí pro Huntera například Hepco & Becker, pokud toužíme po klasickém trubkovém v černé barvě a nebo od značky Kappa pokud volíte raději modernější styl s možností montáže topcasu. 5) Hunter má opravdu tvrdší podvozek. Ale na horších trojkách to není nic hrozného. Holt nepoletím 100km/h, ale třeba jen pohodový 80km/h a budu více číst cestu před sebou. I tyhle horší trojky si s Hunterem užijete. 6) určitě je Hunter výborná volba pro začátečníky nebo zmíněné autoškoly. Ale rozhodně bych ho tam nezaškatulkoval. To si nezaslouží.

Za 16 let ježdění na motorkách a najetých přibližně 100tisic km, kdy jsem jezdil od 50ccm po 1200ccm a stále jsem hledal něco co mi opravdu sedne. To jsem našel až u Huntera. Nepotřebuji výkon. Jezdím v klidu "na dědka". Chci hezkou, jednoduchou motorku s klasickým vzhledem a vzduchem chlazený motor. Měl jsem možnost se svézt v rámci předváděcích jízd i na Jawa 300 CL, byť jen 20 km. Předpokládám, že základ a charakter bude stejný i u Forty two. Určitě je to solidní motorka. Co hraje v její neprospěch je její cena, zpracování a zaměřenost na úzkou skupinu motorkářů. Nicméně svezení na Jawě bylo parádní. Svezl jsem se i na Pérákovi. Ten mi už tolik do ruky nepadl. Musím přiznat, že po nějakém Enfieldu jsem koukal už delší dobu a Hunter nebyl vůbec můj favorit. Nicméně jsem navštívil testovací jízdy místního dealera nedaleko Chrudimi a Hunter byl poslední zkoušená motorka. Byla to láska na první nastartování a doslova po prvních ujetých metrech, bylo rozhodnuto. Vzhled (Rebel Red) ergonomie, zpracování motorky a zvuk vyfuku. Jako plus přidám bezkonkurenční cenu. Díky pokud jste dočetli až sem

vitik (78) napsal 27.07.2023 v 20:57+1

Tak když už jsem se nasmál úvodu videa, tak nechápu, proč dali v RE do sportovně se tvářícího naháče ten čoproodní motor z Classica. Tušil jsem, že to bude průšvih. Jel jsem bezprostředně po sobě na Classicu a Scramu a teda ten 411 kový motor by se do Huntera hodil mnohem líp. Je takový veselejší, jde do otáček a vůbec působí sportovnější. Ale bude se prodávat asi i tak. K Jawě se nějak nechci vyjadřovat.

JardaMJawajizda (25) napsal 27.07.2023 v 20:44-1+3

Zajímavý test, hodně informací pro potenciální zájemce.

Za mě teda JAWA bez chromu na nádrži má palec dolů, to k tomu designu prostě patří. Ale furt pro moje oko krásnější, než ten RE.

K167 (1493) napsal 27.07.2023 v 17:24+2

Vy bejci indický!!!

robfor (28) napsal 27.07.2023 v 15:42

Jinak za me, vysledek srovnavaciho testu Jawa vs. Royal Enfield je Benelli Leoncino 500 Trail/E5 NAKED
Ano, je to cinsky nesmysl, ale v mych ocich dava mnohem vetsi smysl, nez podobne pojaty Hunter, kdyz uz teda resit neoretro v tehle cenove hladine.., jen pro srovnani, jaky je rozdil v pomeru cena/vykon u Enfielda , Jawky a Benelli: 14.8 kW/ 17 kW / 35 kW vykon 181kg/182kg/186kg hmotnost, 5/6/6prevodovka , 114kmh/125kmh/175kmh maximalni rychlost 119k/149k/159k cena
Jinak Cinani se dost marketingove prsi, ze design Benelli je uplacany v Italii, tak nejak bych tomu i veril, protoze to veru nevypada zle ani z peti metru, ani z pul metru, coz se teda o Jawce a Enfieldu tak uplne rict neda.

Paťa (64) napsal 27.07.2023 v 14:26+3

Rámeš a Bůreš fakt válí!!!
Jinak, co se týče motorek, u Jawy nesmyslná cena, za to provedení a zpracování, u RE se zase do motorky moderního vzhledu nehodí ten motor...
Každopádně díky za originálně pojatý test!

vitik (78) napsal 27.07.2023 v 14:13+1

Ti dva tančící dervišové na začátku videa mě rozsekali tak, že jsem to musel vypnout. Teď čekám, až znovu nabudu schopnost koncentrace a pak se podívám na zbytek. Pokud tam teda nebudou další podobné špeky.

Pedl (184) napsal 27.07.2023 v 14:04+4

Dobrý úvod ve videu

robfor (28) napsal 27.07.2023 v 11:13+1

K tem vyhradam k nizkemu vykonu, vysoke hmotnosti, zastaralym technologiim. Musite vzit do uvahy, ze tyhle stroje stoji v Indii na nase neco mezi 60-70tisici Kc. Coz je za me velmi ferova cena, ktera by davala u nas smysl navysena o 50 procent. Nikoliv o 150 procent. Nebudu to nadale rozmazavat, proste se naslo dost lidi, kteri si to za tech 140tisic+ koupii a jsou s tim spokojeni a ja jim nechcu kazit radost. Ted to slevnili o nejakych deset tisic, ale jak to vypada,cilova skupina si kupuje jednu podbnou motorku za zivot... takze good luck Jawo s timhle marketingovym pristupem. Smutne je, ze Jawa porad pritahuje a jedny a ty same typy "podnikatelu". Hlavne mi nerikejte, ze to jsou vsecko naklady na prepravu, CLO, DPH a homologace a ze dealeri maji temer nulove marze. Tohle proste nezeru.

Le-Corbusier (432) napsal 27.07.2023 v 10:44+3

Kdyby to bylo alespoň lehký....Proč jednoválce o mizerném výkonu musí vážit přes 180kg?!

ST4Marc (31) napsal 27.07.2023 v 10:34+3

Nevím co ti dva kouřej, ale chci to taky

robfor (28) napsal 27.07.2023 v 09:43+1

"Cenou čínského „no name“ nesmyslu a kvalitou zpracování blížící se výrobkům renomovaných značek je jasnou svatbou z rozumu."

Reknu to jednoduse. Jsem schopny prekousnout neadrenalinove a kompromisi auto. Tak me nenutte, abych se snazil pochopit neadrenalinovou a kompromisni motorku a delal "snatky z rozumu". Krom toho mi to rozumove nedava smysl, mit sportovne nastajlovanou motorku s nulovym vykonem(Hunter). Naopak je to dost nebezpecne, protoze ne kazdy ridic auta zna parametry indicke 350ky a ocekava, ze ta motorka proste zrychli a ujede, ale ona nemuze. Rika se tomu aktivni bezpecnost...

Jinak , kdyz jsem u tech "nesmyslu". Brandova CIna dnes miva kolikrat lepsi zpracovani nez "renomovane" (japonske) znacky , bohuzel uz to plati i o Honde, ktera nam downgraduje zpracovani a kvalitu montovanych soucastek s kazdou dalsi obmenou nejake sve modelove rady. Nebudu zde opakovat slovo Hornet, ale postavte ho vedle MT 800 a pak at nekdo neco pinda o kvalite cinskych "nesmyslu" v porovnani se zpracovanim renomovanych znacek. Proste uz ten matros kluci prestante hulit a vratte se do reality.

ggrand (16) napsal 27.07.2023 v 08:22+1

Se divím, že u Hunteru nezaznělo, že pravá noha nemá místo - buď neustále vytočená nebo položená patou na výfuku.




TOPlist