globalmoto_unor




Indian Scout Bobber: drsňák s dobrým srdcem

Na Formanův Přelet nad kukaččím hnízdem si určitě pamatujete. A taky na roli indiána, který by se svou velikostí mohl dělat z velkého dva malý na počkání. Nebo třeba film Zelená míle a postava obrovského černocha Johna s medvědími tlapami místo rukou. Takové typy rozhodně nechcete potkat po půlnoci v zapadlé uličce a křivě se na ně podívat. Přesto se ale pod jejich drsnou slupkou ukrývá dobré srdce, které by za běžných okolností neublížilo ani mouše. A přesně na tyhle dva jsem si vzpomněl při psaní tohohle testu. Scout Bobber je totiž přesně jako tihle dva.

Kapitoly článku

Nový Indian se totiž tváří zle. Když ho postavíte vedle klasického Scoutu, tak to vypadá, jako když vedle sebe stojí stará indiánská babička a její vnuk připravený za svůj kmen kdykoli položit život. Šedou hřívu v podobě chromu zde vystřídala matná černá barva a místo dlouhých elegantních linií hlubokých blatníku jsou zde jen jejich ořezané zbytky. Tak jak se to u bobbera sluší a patří. Přidejte k tomu ještě ochranný štít v podobě krytu předního světla a máme tady apačského bojovníka, kterého nechcete naštvat. To platí hlavně v matných barvách, lesklá červeno-černá kombinace je už přece jenom mírumilovnější.

Temný lak a krátké blatníky dělají z Bobbera zlobivého chlapce

Konstruktéři se šikovně vypořádali s držákem SPZtky. Ta je u americké verze pěkně z boku, ale protože to v EU není možné, museli to vymyslet jinak. Není to sice ta pravá Amerika, ale ocelový držák omotaný kolem zadního kola je neokoukaný, dává vyniknout zadnímu zkrácenému blatníku a hlavně to není plastová obludnost, kterou hned po koupit uříznete. Když už jsme u zadní partie motorky, musíme zmínit ledkové blinkry, které ukrývají všechna potřebná zadní světla. I když má termín bobber svoje kořeny v dvacátých a třicátých letech, Indian si na žádné retro nehraje. Je to moderní motorka a s tím skvěle koresponduje tvar motoru bez žeber, hliníkový rám a dokonce dojem nekazí ani šikovně zakomponovaný chladič. Moderní logo na nádrži to všechno jenom podtrhuje.

Je moderní a svůj

Velká drsná motorka, to bude asi hustý svezení, by leckdo mohl říct. U Scouta to je ale právě naopak. Jeho vlídné velké srdce je věc, která mě u něj překvapila. Chod dvou válců o objemu necelých dvanáct set kubíku je sametově jemný, klidný a i když má síly dost, předkládá vám ji na stříbrném podnose. Pod dvěma tisíci vám dá decentně najevo, že to není úplně jeho území, od té doby ale lineárně táhle až ke čtyřem a půl, kde už je slušně rozparáděný a dá vám to vědět příjemnými vibracemi v řídítkách. To ale není všechno, protože maximum ze sebe dostává ještě o tisíc otáček výš. To už máte ale dávno ručičku rychloměru za povolenou rychlostí, opírá se do vás vítr a přemýšlíte, jestli je sedlo vyhloubené dost na to, aby vás udrželo na vašem místě. Tak že by se přeci jenom dostavila drsná jízda? Ne tak docela. Ono jakm je to všechno takové hladké a předvídatelné, tak vás na tom nic neděsí a když je to na vás moc, jednoduše řeknete ne a uberete. A i když budete plynem kroutit jak Jarda Jágrů hokejkou, motor na to odpoví sametově klidným tónem. Vůbec neláká k tomu, abyste nějak tahali.

Nahrbený agresivní posaz není na dlouhé trasy

Ještě se vrátím k ručičce tachometru. Ta mě bavila, protože z čísla na číslo skákala jak pomatená a v člověku vzbuzovala dojem, že jede strašnou pilu. Přitom jel ale v pohodě do sto dvaceti. Čím to? Tachometr má zvláštní odstupňování, protože tam, kde bývá většinou 120 km/h, je teprve šedesát a kde už bývá dvě stě, je teprve ona sto dvacítka. Vtipné a chytré. Zbytek budíku je už normální, pár nejdůležitějších kontrolek a LCD displej. Na něm jsou otáčky, počítadlo kilometrů, denní počítadlo, hodiny, indikátor zařazené rychlosti, teplota motoru, hodiny a napětí baterky. A celý budík je samozřejmě s černým podkladem a rámečkem.

Tenhle budík člověka pěkně mate!

Zpátky na cestu, která prověří podvozek. A že ve středočeském kraji není problém takovou silnici najít. Na ní se dobře projeví to nejdrsnější, co na jízdních vlastnostech je – zadní tlumiče. U nich se platí za image, protože jsou pro zachování nízké agresivní linie zkrácené o 25 milimetrů. Už standardní Scout má sportovněji naladěné tlumiče, u Bobbera je to ještě horší a dokáže vám na nerovnostech pěkně pomasírovat půlky a páteř. Co úplně nezvládají zadní tlumiče, s tím vidlice nemá nejmenší problém, stejně jako není nejmenší trabl s celkovou ovladatelností motorky. I přes balonové pneumatiky jde motorka snadno posílat do náklonů, ve kterých je krásně stabilní a čitelná. Skvělá ovladatelnost se projevuje i ve městě, kdy je radost se protahovat kolem aut v koloně. Motorka je klidná a stabilní i v nízkých rychlostech, připočtěte k tomu měkoučký motor a sedlo s výškou 649 mm a máte z toho hromadu jistoty.

Hlaďoučkný asfalt tuhému podvozku svědčí

Nakonec nesmím zapomenout motorku trošku zkritizovat. A začne to ještě dřív, než se rozjedete. Klíček od motorky za 370 tisíc totiž připomíná klíč od poštovní schránky. To trošku zamrzí. Stejně tak to, že si na motorce nic nenastavíte. Ale to je u amerických motorek tak trochu standard. Naštěstí je ale ergonomie v pořádku, takže je to spíš takové rýpání. Co mě teda ale dost štvalo, byla odezva od tlačítka blinkrů, ze které jsem měl problém rozpoznat, jestli blikám, nebo ne. Zrcátka jsou tak na padesát procent, z půlky v nich vidíte svoje ruce, a taky by mohla být lepší převodovka, u které se hůř hledal neutrál a její odezva také nebyla ideální. To by se ale mohlo časem zlepšit, protože jsme motorku měli v relativně syrovém stavu s málo najetými kilometry. S tím souvisí i slabší tupá přední brzda. Ta si určitě sedne, protože na standardním Scoutovi s ní problém nebyl. Naopak musím pochválit tu zadní, ta brzdila ukázkově a dobře se dávkovala. Navíc je zábavná! ABS zabírá podobně jako v autě, takže při tvrdém brždění s motorkou lehce smýká ze strany na stranu.

Spousta pěkných detailů a spousta těch, co by šly udělat líp. Proč třeba musí na černo-černé motorce svítit stříbrné táhlo řazení?

Vypadá to na spoustu kritiky, ale jsou to jenom drobnosti. Indian Scout Bobber je poctivě udělaná moderní motorka a stejně tak funguje. Možná jí trošku chybí „koule“, k agresivnímu vzhledu by si zasloužila drsnější projev. Na druhou stranu je to základní řada Indianu a jako taková se zaměřuje i na začátečníky, kterým bych motorku bez problémů doporučil. Stejně tak si ji užijí ti, komu se líbí její očesaný vzhled, jsou už vyblbnutí a nepotřebují divočit. 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 183 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ Příjemný motor
+ Snadná ovladatelnost a manipulace
+ Neokoukaný vzhled


- Pro někoho moc umírněný
- Tuhé zadní tlumiče
- Labilní ovladač blinkrů


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist