yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Machajda (1) napsal 01.01.2024 v 13:00

Děkuji za článek který mi potvrdil, že jsem cílová skupina pro NC750X DCT Na té motorce pro mne není nic špatně i když na první pohled vypadala, že mi bude malá (184cm/ 96kg). Zkušební jízda toto zdání vyvrátila a NC750X DCT jsem dal přednost před ostatními stroji které jsem si zkušebně před nákupem projel. Jen bych za spolujezdce zkritizoval menší prostor k sezení, protože origo velký kufr s opěrkou část místa k sezení ukrojí a pak mám spolujezdce na zádech což není pro pohodovou jízdu úplně ideální. Chtělo by to ten kufr jen o pár cm posunout dozadu a bylo by to fajn. Jízdu se spolujezdcem řeším výměnou kufru za měnší bez opěrky. Ještě nutno dodat, že DCT je moc fajn, velice příjemná bezstarostná jízda. Neměnil bych za manuál.

Braničko (3) napsal 26.02.2022 v 21:28-1+4

pri všetkej úcte k autorom DCT nie je len automat! DCT je automat, aj poloautomat, aj manuál. a akosi málo spomínajú práve režim manuál. radím si kedy chcem,koľko chcem ako chcem,... len nepoužívam spojku a nohu ale palec a ukazovák ľavej ruky. takto jazdím v meste kde sú často za sebou križovatky so stopkou, alebo na horských cestách kde sú serpentíny a jazdu si krásne užijem v otáčkach aké chcem. je to bleskové, hladké, vysoko návykové oboma smermi, žiadne buchanie prilieb a pod. na rozdiel od quickshiftera stále so spojkou, teda životnosť v pohode. podradenie aj o 3 stupne pred zákrutou je za 0,5 s vtedy skvele brzdí motor. to manuál asi ťažko dá.....DCT je skvelá vec nielen v NC750, v GOLDWINGU si manuál nik nevie predstaviť, všetci to chvália

MyBullet (0) napsal 21.02.2022 v 20:27

Jsem se díval zrovna na Daily Driver pořad na Revzilla TV na YouTube. Tam měli taky tento model. Ale jen tlačítkem napravo si změnili z Manuálu na Automat. A mohli řadit na Dual Clutch Transmition i když jeli v automatickém režimu, jako že sis sám podřadil hned. Co si ještě pamatuji z videa, jedna převodovka je na lichá čísla, druhá je na sudá čísla.
Nepřehlédl jsem tuto věc někde v tomto videu? Vy zde máte vždy buď manuál, nebo automat?

Palciak (27) napsal 18.02.2022 v 22:04-1

Prepac Filip, nechcel som ta urazit, reagoval som na to, ako si sa vyjadroval vo videu.

Rad by som preto opravil vetu v mojom poslednom komentari:
Filip, takto sa nesprava motorkar, ale znechuteny pracovnik v kancelarii pocas uradnych hodin na mestskom urade

Preto opravujem vetu na:
Filip, takto sa nesprava TESTOVACI JAZDEC, ale znechuteny pracovnik v kancelarii pocas uradnych hodin na mestskom urade

Je pravda ze motorkari sme rozny, niekto je kludas, pohodak a niekto to preziva celym srdcom. To je uplne OK, je to kazdeho sukromna vec ako sa vyjadruje.
Ale TESTOVACI JAZDEC moto redakcie velmi ovplyvnuje ludi, ktori video test pozeraju. Preto som reagoval.
Test nebol nezavisly, ale vyznel tak, ako keby NC750 nemalo zmysel kupit s manualnou prevodovkou, ale davalo to zmysel kupit hlavne s automatom DCT.

Niekto povie ze NC750 ma specificky nizkootackovy motor, preto je volba len s DCT.
Mozno ani nevie kazdy, ze 6.valec Honda Goldwing ma vykon a krutiaci moment este v nizsich otackach ako NC750 Prekvapenie ze?
Tiez 98% vsetkych coprov ma este nizkootackovejsi motor ako NC750. Nepocujem od Vas pri testoch coprov pripomienky, ze Vam nedava zmysel ak coper nema automat.

Ked niekto povie ze DCT je bezporuchova a spolahliva, poviem ANO, ale NIE vzdy.
Staci si zadat do Goooooooglu HONDA DCT PROBLEM a potom to iste daj do vyhladavaca na porovnanie o Honda manualnej prevodovke. Staci si otvorit oci...

Ja som rad za vyber volby DCT, alebo manual. Obe maju VYHODY, aj NEVYHODY.
Potom sa necudujem, ked po takychto neobjektivnych testoch pisu diskutujuci na roznych forach, ze DCT chce uplne kazdy, lebo manual nedava ziadny zmysel.

Zvlastne je, ze redakcii vobec NEVADI manualna prevodovka pri moto vsetkych ostatnych znaciek okrem Hondy, lebo vsetky ine znacky motoriek robia iba manual.
To by sa asi nepacilo inym dovozcom, ktore redakcii davaju na test svoje moto.

Preto by som uvital naozajstnu objektivnost a serioznu nezavislost testov, ako to robi pri testoch napr. Jindra z JEDNOUSTOPOU. Zvysi to kvalitu celej redakcie Motorkari.cz.
Nech sa Vam dari v praci aj v zivote

korni (116) napsal 16.02.2022 v 11:17

Ray_Janus (133) napsal 16.02.2022 v 07:54+6

Kdosi kdysi napsal, že NC750 by si nekoupil, že je to motocykl co nevzbuzuje emoce. Podle příspěvků níže se ten člověk mýlil. Vzbuzuje emoce a jaké.

Palciak (27) napsal 15.02.2022 v 18:59-5+1

V teste NC750X ste postavili proti sebe DCT a manual s otazkou, co je lepsie...

Honzis obhajoval DCT, Filip obhajoval manual.

Honzis hovoril iba vyhody DCT, preto som cakal od Filipa, ze si bude uzivat radenie manualu.
Skoda, ze Filipovi sa vobec nechcelo radit ani hore, ani podradovat dole.
Ako keby chcel znechutit a zhovadit manual vsetkym, ktori radia rychlosti nohou radi.
Alebo to bol zamer redakcie? Dufam ze nie, lenze Filip sa presne tak spraval, aby manual bol fuj.

Filip rozpraval vo videu na cervenom NC750X s manualom uplne znechutene, nezazivne. Hovoril svoje myslienky hlavne pocas jazdy tak, ze mi pripadalo ze testoval NC750X za trest

Kto chce nech si video pozrie znovu. Mozno si to tiez vsimne co vravel Filip pri jazde.
To sa nedalo pozerat, mal som dojem ze pozeram televizne noviny.

Pozrite si na porovnanie akykolvek test Jindru z JEDNOUSTOPOU a uvidite ako sa testuje moto.

Filip, takto sa nesprava motorkar, ale znechuteny pracovnik v kancelarii pocas uradnych hodin na mestskom urade

8 reakcí

Jarda
Jarda 15.02.2022 v 22:20

Pepe to řekl správně. Filip je prostě taková povaha, každý jsme nějaký a každý předáváme emoce čtenáři jinak. Filip je lepší v tom psaní, ale i to video nevidím jako úplný propadák. Každý máme prostě svého favorita, každý čtenář je jiný, proto i v redakci nejsme vsichni stejni. Jsou tu kluci plni emoci a potom nekdo trošku "nudnejsi". Dveře redakce jsou ale otevřené, pokud nás chcete posílit a pomoci, můžete. Přijďte se podívat do redakce.

Jindra odvádí opravdu velmi dobrou práci, klobouk dolů, že to sám s pár lidmi takto dává. Vydržet nastavenou laťku je to nejtěžší co ho čeká. Dělejte něco 2,3 roky pravidelně a potom 20 let, je to těžké a lidi jsou čím dál náročnější.

Nechápu proč si všichni mysli, ze YTber je nezávislý a my nejsme. Já začínal take na zelené louce s kontokorentem 10tis. na hosting a doménu a nikdo mi nic nedal zdarma. X let nikdo neinzeroval, nikdo Internetu nevěřil a presto jsme psali texty, delali fotky a tocili zvuky motorek na diktafon. Po case si par firem banner, firemni zapis nebo inzeráty do bazaru objednali a ja v tom nevidim nic spatneho, ze ma dealer Yamahy nebo Triumphu reklamu na svuj obchod nebo, ze si bazar da sve skladovky na web a plati za to rocni poplatek. Jako by každý viděl do účetnictví a rozpočtu serveru Motorkari.cz a viděl z čeho žijeme. Můžu říct a myslím, že je to vidět na naší práci, že se věnujeme všem značkám od AJS po Zontes bez toho jestli tady něco bliká nebo ne. Testy jsou objektivní včetně plusů a mínusu a pokud by to bylo málo, je tu databáze motorkářů. Projděte si zkušenosti majitelů (aktivnich nebo bývalých) NCček, přečtěte si jejich názory, je toho tu spousty. I našich testu NC je v db asi 5.


PEPEE01 (346) napsal 15.02.2022 v 17:52

Za mě stejně, jak řekl Filip: na motorku manuál (případně s QS), na NCXo DCTčko. Protože NCXo je vážně třída sama pro sebe.

MichaT (31) napsal 15.02.2022 v 09:13-1+3

Typická reakce: "..ač nerad, tak přiznávám (výhody DCT).." Proč "nerad"? .. vůči DCT jsou to hlavně předsudky a mít "hluboko do peněženky". DCT u Afriky má 4 režimy + manuál a můžete natvrdo zabrzdit i v zatáčkách na mokru. Klasickou spojku může velebit skutečný závodník na závodním okruhu (ačkoliv nově i na Dakaru mají automat i náklaďáky). Kdo s DCT nejel a velebí klasickou spojku, že to je jako stále "alternativa", tak se ochuzuje o jiné zážitky z ježdění, terén nevyjímaje. To, že redaktor dokázal, že mu chcípnul v testu automat musel být opravdu "výkon"

housle (-4) napsal 15.02.2022 v 08:55-6+1

DCT je něco jako Velorex..... po amputaci dobrý

Salvatorka (-2) napsal 15.02.2022 v 08:30-2

Medzi nevýhody DCT patrí aj zníženie užitočného zaťaženia o 10 kg.

Robertak (120) napsal 15.02.2022 v 02:03+3

Měl jsem NC750X s DCT, protože mě hrozně zajímalo, jak se bude chovat dvojspojka v motorce (v autech jsou supr), dopadlo to tak, že jsem si po jedné sezóně koupil afriku s DCT a kdyby mě z ní nesundalo Iveco, měl bych jí doteď.. Po africe přišlo Z1000SX bez QS, potřeboval jsem se nějak vyléčit z toho neštěstí.. A teď jezdím na novém Traceru 9GT se suprovým QS a jsem taky spokojenej... Každá motorka má něco do sebe.. S manuálem bez QS je super ten pocit, když to tam člověk správně nastřílí, QS v yamaze je fakt neuvěřitelně vychytanej a ve spojenim s tím tříhrnkem je to prostě super zábavná a návyková motorka, akorát je trošku dost nebezpečná pro řidičskej průkaz.. Ale když se každej den motám po Praze a i s tim QS musim furt šlapat hore dole, tak se mi po DCT občas i zasteskne..

fantomaz (47) napsal 15.02.2022 v 00:34

To je o ničem toto srovnávání, to by ten svět byl dost černobílej, kdyby tu někdo vyřešil co je lepší. Každému soudruhovy podle jeho gusta, jednomu se bude líbit automat a druhému neautomat, tak to je jednoduché. Osobně mám spojku a řadím, rád si o tom rozhodnu sám, kdy budu řadit, nebo ne.

KALUP (32) napsal 14.02.2022 v 23:46+7

mám 2stroje NC700X manuál, rok 2012 , najeto 155 000km a Africu adwenture sport 1100 DCT rok 2021 zatím má 13 000km . Musím poznamenat že jak jsem začal jezdit s tím automaten mám z toho velké potěšení už mě to nebaví tam něco nohou kopat a furt mačkat spojku . Vývoj jde dopředu , s koňskejma povozama se už taky necestuje

Palciak (27) napsal 14.02.2022 v 23:03-2+2

Vyskusal som automat v NC700, NC750, aj Integre. Hladal som co mi lepsie sedi.
Mam uz druhe NC X s manualom. Spolu najazd takmer 150 tis.
Viem o vyhodach DCT, ale poznam aj nevyhody. Lebo VSETKO ma plusy aj minusy.
Smutne, ze mnohi DCT-ckari si myslia ze ma automat IBA VYHODY.
Tisice korun naviac pri kupe, stovky naviac pri servise, vaha moto +10 kilo, ked sa vybije bateria na stanovacke v lese, alebo v horach v Rumunsku ani roztlacit moto nemozes...

Casto ma hnevalo, ked som prisiel do Hondy, ze vacsina NC bola na predajni len v automate.
A velmi malo ich bolo v manuali. Pritom manualne prevodovky Honda stale vie este robit

V redakcnych testoch su takmer VZDY IBA AUTOMATY. Len DCT, same DCT-cka...
Na predvadzackach zase iba automaty. Vela motorkarov ani nevie ze Honda vyraba aj manual.
Preco je to tak ???

Nezabudni, ze NAJvyhodnejsie je DCT pre ... pre VYROBCU, PREDAJCU a SERVIS.

Je to ako s SUV-ckami v autach. Preto sa tak dobre predavaju, lebo je to zamer ich vsade ukazovat, propagovat, vychvalovat...
Redaktori pisu superlativy o 106, ved maju to platene. Ak nie priamo, tak cez reklamu.
Testovanie v zahranici, hotely, prezentacie, v podstate super moto dovolenky.

Je len malo testerov ako napr. JEDNOUSTOPOU, ktory je este stale nezavisly a objektivny. Klobuk dole pred tym chalaniskom. Co robi a ako to zo srdca robi.

Kto chce ten to pochopi...
A kto nechce pochopit, nech mi da kludne minusku. Mozno si tak ulavi na srdci.

Lebo dnes nie je popularne a moderne kupit si ine auto ako SUV. Kazdy to ma...
Ved aj automat ma dnes v NC kazdy...
Kazdy? Ja zatial nie, ani automat neplanujem.
A to mam davno 50 na krku. Nooooo, mozno na stare kolena....

Doba je zla, bude este horsie. Najviac lajkov dostavaju pozeri s vylestenymi moto, ovesane doplnkami na instagrame a fb. Pritom mnohi najazdia 1-2 tis km rocne.
Ale mladika na starej moto, ktory otocil Balkan, alebo Norsko si nikto nevsimne.

Motorky maju plno nastaveni, asistentov ako auto, ''kazdy'' chce iba DCT, lebo motorkarom sa uz nechce radit, spojkovat. Uz to nie je o jazde, ale o vybave...
Uz aj 3-kolkam hovoria moto. Do toho elektricke moto. Pomoooooooooooooc.
Sorry jako...

Sir_CHerokee (117) napsal 14.02.2022 v 22:32-1+4

Pěkné počtení a pokoukání. Osobně mi na NC vadí to šetření....low cost podvozek a jeden kotouč brzdy, přitom cenově už to dnes žádný low cost není a trochu vybavená už něco stojí.

jirka-mz (23) napsal 14.02.2022 v 20:07+2

Opět parádní test.
Sice jsem na tom nikdy nejel, ale loni jsem najezdil "venku" skoro 6tkm s kolegou na novým DTC a že by ta motorka byla nějaká extra lenošná mrcha, to bych ani neřekl. Jasně, není to na závodění, ale smysl ta motorka určitě má.
Co je dobrý, ale zároveň by mě to i otravovalo je nádrž pod sedlem. Prostor místo nádrže je dobrá vychytávka, ale když je třeba válec na sedle, tak při každým tankování ho sundávat, to by mě nebavilo.
Plus je rozhodně nízká spotřeba a tím vzhledem k nevelký nádrži slušnej dojezd. Je to taková motorka pro vyklidněný řidiče.

koki888 (160) napsal 14.02.2022 v 19:37+2

Ja keď som dával like tak som dal automat. NC si viem predstaviť ako motorku na cestovanie. Zdá sa mi ideálna: neunavý, malá spotreba, pohodlná. A k tomu automat je super. Ja však nie som cieľová skupina. Jazdím tak do 400 km a víkendy a radšej troska svižnejšie. Čiže NC nie je pre mňa. Nie kvôli prevodovke ale pre motorku ako takú. Avšak musím povedať že tento stroj je od Hondy geniálny ťah.

Beryano (48) napsal 14.02.2022 v 19:36-2+5

Automat na motorce, je to samé, jako sex s ochranou

ZDENY777 (15) napsal 14.02.2022 v 19:15-1+4

Mám zkušenosti z Xadv a řeknu k tomu jedno automat dobrej do města a nebo terénu, jinak mi nevyhovuje a jezdím na manuální režim, který mi plně nahradí moto a to je pecka adalší pecka navíc je že při dojíždění do křižovatky i na manuál to seřadí dolu a já to mám hned připravený k akci. Takže u DCT využívám jak automat tak manuál chce si to jen zvyknot na ty tlačítka, potom je to pecka a nic se tomu nevyrovná!!! Motor 750 NC použitý i u XADV je daleko zábavnější než v Africe kterou jsem měl. Tak se mějte a kupujte DCT a využijte všechny možnosti které nabízí včetně manuálního řazeni.

Codo (354) napsal 14.02.2022 v 18:54-1+3

Výborně udělanej a napsanej test
Způsobů motorkaření je tolik, kolik je motorkářů. A ještě se to u všech mění s věkem. Já jsem dnes za NC rád, i když vím, že před cca 20 lety bych do něj nešel, a naopak o pár let později bych už nebral manuál, jako mám dnes, ale určitě bych chtěl DCT. Už jen pro to pohodlí v dnešním provozu, ať už městským (bože, koho baví pořád řadit 1-N-1-2-N-1-N...), tak i mimo město a občas si jen pohrát s pádly. NC není a nikdy nebyl sportovní motocykl, ale svižnej cesťák, dříč a držák. TDi A k takovým motorkám se DCT prostě hodí. A kdo chce jinou motorku, tak si prostě koupí jinou motorku

Jen666 (6) napsal 14.02.2022 v 18:42-1+7

Nemá cenu diskutovat. Největší odpůrci DCT jsou ti co to nevyzkoušeli !!!

Brukev (853) napsal 14.02.2022 v 18:25

Já jsem naprosto propadl rychlořazeni … teď řadím i když nemusím bo je to proste pecka

Hofix (34) napsal 14.02.2022 v 18:13

ABS vytáhnout pojistku, trakci vypnout, a řadit pokud možno na 4 tis. pak se stim dá trochu vyblbnout.
NC není pro mě...

Dráťa (61) napsal 14.02.2022 v 17:56-1+6

Debat o NC s automatickou převodovkou jsem přečetl možná ještě víc, než jsem jich sám založil. Dovolím si tedy shrnout názory na DCT od samotných majitelů NC: 1) největší nevýhoda manuální převodovky je, že neřadí sama 2) největší výhoda DCT je, že se dá řadit manuálně. Za mně bych doplnil postřeh, že nepochybuju, že ta kompletní avionika v NC skvěle reaguje na všechny situace, ve kterých se motorka zrovna nachází, což je velké plus. Jen si nejsem úplně jist, že umí předvídat, co se bude dít v příštích okamžicích stejně, jako to umí každý aspoň trochu zkušený jezdec. A to není úplně velké plus, to, ehm, skoro ani není plus.

MilanMl (307) napsal 14.02.2022 v 17:31-7+1

DCT je na kokot.
Veď ja na tú motorku sadám preto,aby som jej rozkazoval. Ja rozhodnem o tom,kedy stlačím spojku a kedy tam hodím kvalt. Baví ma to a preto som si kúpil motorku. Baví ma pravou rukou brzdiť a súčasne dávať medziplyn. Mám radosť z toho,keď sa mi to celé plynulo podarí. Preto sadám na tú motorku. Chcem sa tomu venovať naplno a tým sa odreagovať.

Marťas_73 (2) napsal 14.02.2022 v 16:49+2

I na DCT se dá zapnout manuální řazení (pádla) nebo si asi za 10 000,- dokoupit nožní páku a řadit si jako s manuálem, jen bez spojkové páčky.
A že by mi při rozjezdu DCT chcípla? To se mi ještě nestalo

radi5 (73) napsal 14.02.2022 v 15:38

Když NC, tak já bych bral jednoznačně automat. Jezdil jsem na obou. V garáži mám na výlety Aprilli Mana.

K167 (1496) napsal 14.02.2022 v 15:07+7

Pravý motorkář je tvrďák.
Tvrďák řadí.
Ještě větší tvrďák řadí bez rychlořazení/quickshifteru. Pokud už tam je, nepoužívá ho.
Ještě větší tvrďák volí motory s co nejmenším zdvihovým objemem, aby musel řadit co nejčastěji.
Ještě větší tvrďák nepotřebuje ukazatel zařazené rychlosti. Pokud už na motocyklu je, přelepí ho černou izolačkou.
Ještě větší tvrďák nepotřebuje/zakryje i ukazatel neutrálu.
Ještě větší tvrďák nepotřebuje/zakryje i otáčkoměr.
Ještě větší tvrďák nepoužívá elektrický startér.
Ještě větší tvrďák nepoužívá ani nakopávačku, motocykl zásadně roztláčí.
Ještě větší tvrďák demontuje zadní brzdu, aby ji nemohl použít.
Ještě větší tvrďák demontuje i přední brzdu.
Ještě větší tvrďák vyřadí zadní tlumič.
Ještě větší tvrďák vyřadí i přední tlumiče.
Ještě větší tvrďák nahradí sedlo prknem.
Ještě větší tvrďák nahradí prkno vodorovnou příčně uloženou trubkou o velkém průměru.
Ještě větší tvrďák nahradí vodorovnou příčně uloženou trubku o velkém průměru trubkou o malém průměru.
Ještě větší tvrďák otočí vodorovnou příčně uloženou trubkou o malém průměru podél.
Ještě větší tvrďák sedí na trubce umístěné svisle.
Ještě větší tvrďák použije místo pneumatik plnopryžové pláště.
Ještě větší tvrďák jezdí na ráfcích bez plášťů.
Ještě větší tvrďák nahradí kola ovály.
... ovály osmiúhelníky.
... osmiúhelníky čtverci.
... čtverce trojúhelníky.

rousini (163) napsal 14.02.2022 v 14:05

Obecně:
a) chci si jízdu užít, rozhodovat o tom co, jak a kdy udělám. Pokud během jízdy udělám chybu mám možnost se ji příště vyhnout (říká se tomu zdokonalování).
b) potřebuji něco, co ode mě bude vyžadovat co nejméně zásahů a doveze mě to do místa B. V jistých situacích tomu rozumím, ale nehledal bych v tom zábavu.

Z komentářů vyplývá, že tady je ten automat potřeba, protože vona je to docela vostrá mrcha... Pro mě za mě může to řadit jako Bůh, ale já chci být pánem na své motorce. Ale nic z toho není důvod proč bych NCčko nekoupil

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist