yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Pajatdm (0) napsal 24.03.2024 v 16:35

Ahoj, mám Štrómka 800DE, a ano je to tak, Štrómek vibruje od 4500ot/min. a přibývajícími otáčky se to zvyšuje, je to dost nepříjemné.
Nevěřím že by to jeden kus měl a druhý né, myslím že to mají všechny, a jestli né, tak to má Suzuki problém.

Costas79 (4) napsal 06.12.2023 v 21:28+1

Nutně potřebuju, aby začali dávat do Transalpa DCT. Pak budu spokojen.

1 reakce

Jarda
Jarda 06.01.2024 v 12:23

Hustý. Já snad otevřu diskusi 10 let zpátky, kdy bylo DCT sprosté slovo a vlastně nesmysl pro všechny. Lidi prostě nevědí co chtějí, dokud jim to neukážete.


dogee (27) napsal 03.11.2023 v 13:07

Za dveřmi je SUZUKI V-Strom 800 na liťácích, bez duších a nižšími zdvihy, což podle mě bude ta správná alternativa ke klasickému V-Stromu 650, který nikdy pořádné off road ambice ani mít nemohl...

každopádně na prvních video recenzích tohoto V-Stromu nikdo vibrace motoru nezmiňuje, tak je to záhada, buď ty české stroje vibrují více, nebo nám zahraniční novináři neříkají pravdu,... čert aby se v tom vyznal

asi si budu muset nového stromka na liťácích projet sám :)

marway (1) napsal 01.11.2023 v 21:26

Hezký srovnávací test. Dík.
Já osobně trochu bojuju s šuplíky, do kterých tyhle stroje zařadit. Ono je to asi hodně o tom jak to kdo chce vnímat, jak kdo vidí svět, jak je náš trh "deformovaný". V-Strom a Transalp vnímám jako "adventure", podobně jako Ténéré či GS. Řekl bych, že se v mnoha zemích světa s takovými stroji jezdí řekněme 20/80 až 50/50 silnice/terén, respektive jsou k tomu vyvinuté(!!!). Kupují se k ježdění ve stylu jak vidím třeba na webu motologyfilms.com. Ale asi díky tomu, že tu polopouště, savany a podobnou divočinu jako v Austrálii nemáme, respektive je téměř celá země (resp. západní Evropa) urbanizovaná s hustou sítí zpevněných cest, tak se v našich končinách tyhle stroje vnímají a používají jinak (osobitě). Valná většina majitelů tady na tyhle stroje nasadí velké kufry a jezdí převážně po asfaltu. V podstatě Grand Turismo, delší cesty od hotelu k hotelu. Ostatně v tom duchu, je proveden tento test. Myslím, že CFMoto mají svůj stroj namířený přesně do tohoto segmentu trhu. Kufry v základu, kufry které se na opravdové "adventure" ježdění nedoporučují kvůli těžišti, průchodnosti lesem apod. Hodně vtipné je 7min video z jednoho amerického kurzu "Advanced Off-road Training", když velký kluci s "adventure" mašinama sjedou mimo silnici: https://youtu.be/Ac4yXhLSFg4?feature=shared
Naštěstí lze teď po žních jezdit i u nás po téměř nekonečných strništích, polích a pastvinách (pozor na ohradníky), najdou se tu hezké prašné cest mezi políčky, desítky kilometrů rozestavěných dálnic a obchvatů, kde se člověk může cítit trochu jako na pistě v Africe, viz foto.
Osobně bych v testu takových strojů uvítal víc takových kilometrů. Naneštěstí obutí těchto strojů u našich importérů odpovídá spíš tomu poměru 60/30 nebo 80/20 silnice/terén. Škoda.
Nešetřete ty stroje, chlapy! ADVENTURE! Nemusíte každý večer spát v posteli v hotelu
Dík.


dzorz (9) napsal 01.11.2023 v 11:42+2

Teda za mě z této trojice SUZUKI !!!
P.S. Zajoch je fajn, jak se na společném hodnocení řehtá

cunado (184) napsal 01.11.2023 v 07:44+4

Díky za skvělý test Já bych vybíral mezi V-Stromem a TA. Co se týče CF, tak pěkný design, ale nešel bych kvůli pár usetrenym tisicovkam do rizika kvality a spolehlivosti, navíc při případném následném prodeji bych musel hodně s cenou dolů, přičemž japonci si cenu slušně drží a pokud se o ně člověk stará, tak jezdí i po x desítkách let.

vopák (51) napsal 31.10.2023 v 10:38+3

Parádní test i čtení pánové Za mě suzina.Jsem zvědavej na silniční verzi,ta mě hodně bere.

kovosrotmorava (-19) napsal 31.10.2023 v 10:38-4+5

Více jak samotný test mě zaujala skladba komentářů. Z těch 70ti komentů co tady jsou k tomu napsány absolutní většina řeší TA vs. V-Strom. K číňanovi se zde vyjádřili jen asi 2 majitelé. Z prodejních statistiky co sem dal bledemon ale vyplývá pravý opak.
mtčko: 338ks, transalp: 251ks, v-strom: 35ks.
Stromek přišel až v létě a má na krámě "konkurenční" starou šestpade.

Z toho mě vychází jediné vysvětlení. Absolutní většina aktivních motorkářů (tim myslím ty co se kolem motorek motají bez přestání od pradávné doby kdy dostali první řidičák) tak u těch číňanovi pšenka nepokvete.
Čínu, novou čínu, kupují ti co za mlada pojezdili na pionýrech, čízách, kývačkách potom dlooooouho nic (rodinka, baráček, kariéra) a teď po letech přišla prázdnota, krize středního věku.
Mámo hele, koukej, pěkná motorka. Já za mlada taky jezdil, pamatuješ? Co kdybych to znovu zkusil, děti už odrostly, baráček stojí. Tak jo táto, aspoň mi nebudeš koukat po roštěnkách. Ale nekupuj nic starého, kup si novou, koukni tahle je hezká ... a vona to kurva čína

Heki (401) napsal 31.10.2023 v 10:04+1

Na ''firemní'' předváděčce V-stroma 800 jsem nalítal za den 800 km a nerek bych, ze by to nejak extra vibrovalo.

A kdo neměl starý jednoválec, ví hovno co jsou vibrace Jste zmlsaní

WobRetnuh (112) napsal 31.10.2023 v 07:21

Pekny test, pekne se mi trefil do chuti diky
Na noveho Transalpa jsem cekal, je to jeden kandidat na nastupce meho CBcka Myslim, ze ta konkurence prospiva vsem. Honda by se mohla trochu pochlapit a davat vic vybavy do zakladu.

Duchodcee (1) napsal 31.10.2023 v 01:05+1

Co se týče TA 750 tak se chlapi trefili s popisem přesně. Mám na něm najeto 11 tis. a ten spodek mi tam opravdu chybí (ať už v terénu nebo na cestě). Ještě doplním, že ten výkonnostní propad co je popsán u 800MT je i u transalpa. Je to znát při okamžitém zrychlení, mezi 5-6 tis přijde chvilkový útlum. Při pomalejším zrychlování to znatelné není.

Palciak (27) napsal 30.10.2023 v 22:53-1+5

Test bol celkovo dobry, ale testeri nemaju obhajovat ''svoju'' moto, ako to bezne robia.
Maju jazdit na vsetkych moto /aj vo videu - kvoli posedu/, striedat si ich a hodnotit vsetky moto nezavisle.

Lebo Filip nema dobre argumenty a tak sa nevie predat ako dalsi testeri.
Jan Rames znovu obhajoval svoje klamstvo, ze CF 800 ma rovnaky motor z KTM 800. NIE, nema rovnaky. Znovu to napisem CF 800 ma vykon nizsi ako KTM. Dokonca krutiak - cize sila motora je ovela vacsia u KTM = 88 Nm vs. CF = 75 Nm, co je rozdiel takmer 20%.
Preto najserioznejsi tester podla mna je Zajo - objektivny a nezaujaty

Podla mna je celkovo najlepsia kupa 1-2. miesto nerozhodne Honda a Suzuki /kazda je v niecom lepsia/ a za nimi daleko CF. Preco?
Motor CF je ako rozladeny /testoval som ho/, cuka a ani nahodou /dokonca i ten v KTM/ nedosahuje kvality a spolahlivosti Hondy a Suzuki. Ten hruby zvuk CF robi iba pocitovo vacsiu silu motora, merania s telemeriou by ukazali opak. Motoricky 1.miesto Suzuki, 2. miesto Honda, 3.miesto CF.

V dizajne by som dal poradie 1.miesto CF, 2.miesto Honda, 3.miesto Suzuki. Zial, japonci v dizajne zaostavaju uz par rokov. Pritom v 90-tych rokoch boli japonci totalna dizajnova NADCASOVA spica.

Kedze nemam moto na ukazovanie ale jazdenie, japonec by bol pre mna OVELA lepsia volba ako cinan.
Hlavne ked japonec je za podobne peniaze. To je silny argument pre japoncov...
Dlhodoba spolahlivost, kvalita, opatovny predaj moto japoncov este stale FUNGUJE vyborne.

Cinana lacno kupis a lacno predas. A to si rad, ze cinana vobec predas
Keby dali do testu KTM 790 namiesto CF 800, asi by KTM bol celkovy vitaz.
Takto CF 800 je podla mna jednoznacne posledny, aj ked posobi mohutne a je ovesany doplnkami.



12 reakcí

z.a.j.o.c.h
z.a.j.o.c.h 31.10.2023 v 11:53

Palciak> Jo, průjezdy na kameru by šly. Já myslel aby každý povídal svoje dojmy o všech motorkách...

Důkazy chybí, jenom domněnky. Říkáš stejné parametry - objem je stejný, vrtání i zdvih, komprese... CFmoto má "problémy" s ŘJ, ta jejich má, a teď nechci kecat, nepamatuji si to přesně, ale myslím že to byl poloviční výpočetní výkon proti té KTM. Euro 5 zabíjí koně a krouťák a v tomhle vývoji má KTM náskok. Ale nebudu dál přesvědčovat, jen jsem napsal, co vím a co jsem viděl na vlastní oči, ať si z toho každý názor udělá, ty ho už evidentně máš a jasný.


Mamola29 (1068) napsal 30.10.2023 v 21:06+1

Jako dobrý, ale teprv novej "silniční" Strom 800 bude hitovka

rousini (156) napsal 30.10.2023 v 20:23+1

Teda nelíbí se mi ani jedna, ale ta nalakovaná prokopnutá krabice s dírou na chladič je jen pro silné nátury

MartinXL650V (172) napsal 30.10.2023 v 20:10+2

Moc pěkný test díky za čtení na večer
Hlasoval jsem pro Suzuki a pořád se mi ten motor asi líbí nejvíc v naháči GSX-8S

Jofré (213) napsal 30.10.2023 v 19:51+4

Super do toho kluci šlapete. Určitě je za tím hodně práce, pro mě hodně hodnotného čtiva a hezké video. Jen tak dál.

lucky99 (11) napsal 30.10.2023 v 19:07-1+1

Diky za test, takze opet vyhral v-strom 800 DE jako ostatne vsude tech vibraci si nevsimam, ze vzorku osobni zkusenost, desitky lidi na fb a na foru jsem vyraznejsi stezovani zaznamenal jen tady

jikur (3) napsal 30.10.2023 v 18:24+2

Díky za prima srovnávačku. Přidávám se ke předchozímu komentáři. Chybí mi přímé srovnání s KTM 790 Adventure, S verze. Doufám, že to někdy proběhne.

K167 (1481) napsal 30.10.2023 v 17:58+2

Jsem si vědom, jaká je situace ohledně zastoupení KTM pro ČR/SR, ale k porovnání motocyklů Honda XL750 Transalp a Suzuki V-Strom 800DE by měla větší smysl KTM 790 Adventure (jednadvacetipalcové přední kolo, 70 kW/87Nm, 20 litrů nádrž, 212 kg pohotovostní hmotnost, 200/200 mm zdvihy, 240 kg užitečná hmotnost, nízké těžiště díky palivové nádrži, od 259900 Kč u autorizovaných zástupců).

5 reakcí

Jarda
Jarda 30.10.2023 v 20:02

Máš pravdu, příští rokse budeme snažit do toho více šlápnout a mít tam i KTMky.


cz_morolidin (1) napsal 30.10.2023 v 16:58+2

Předesílám, že jezdím druhým rokem 800MT, tudíž z mého pohledu: Dost dobrý test, kde ale za dnešního stavu věcí a osobních zkušeností nebylo řečeno úplně vše - respektive doplněno. Např. že za zhruba polovinu ceny rozdílu mezi vybavenýma motorkama lze pořídit k CF PowerKit (se zárukou), takže se motorka výkonově, ovládáním a průběhem podání výkonu dostane úplně někam jinam (sání, mapy, výfuk, přední kolečko řetězové sady -1 zub = +12 koní, + 20 Hp ) - zkuste něco takového řešit u obou japonců. Dále je tam řečeno, že se vlastně úplně nejpohodlněji dostanu na místo určení - v mém případě Balkán, pak v offu díky zdvihům a velikosti kol sice "nejhorší", ale přesto projede nesmysl, jen holt ne tak rychle - z mého pohledu super (loni mj.odzkoušeno s naloženou motkou třeba horská cesta Prekal - Theth v Albánii, jezdím sólo) Jasně, je to o možnostech daných motorek, nicméně mě tento test úplně nedonutil byť jen přemýšlet nad případnou výměnou. Možná by stálo za to zjistit ještě servisní intervaly - taky asi podstatný údaj pro cestovatele... Vše ale pouze můj názor daný čím a jak jezdím

Sidonius78 (4) napsal 30.10.2023 v 16:54

Ta Suzuki je zajímavá, XL750 Translap jsem se svezl, nějaký dojem na mě neudělal, motor se opravdu musí točit. Zatím sedlám osvědčené TDM900 (64kw/89Nm) a nemám touhu měnit, ale chybí mi nějaké ty koně a lepší podvozek (větší zdvih) ale na tu dobu poctivá moto. Čas nezastavíš...

JoskaH (444) napsal 30.10.2023 v 16:51+1

Jedna věc je anketa, co BY si čtenáři M.cz koupili (kdyby...).
A jiná věc reálné hlasování peněženkou pro NOVÝ motocykl.

JA-NE (781) napsal 30.10.2023 v 15:43+3

keď pozerám na to hlasovanie, to ozaj by si toľký kúpili CF?

Obycejny_clovek (324) napsal 30.10.2023 v 13:51

Nějak nerozumím tomu textu ohledně vibrací. Jestli jsem to pochopil správně, motorka v testu byla seriovka, žádný prototyp. A vibrace šly od pohonného ústrojí, nikoli od kol apod.

Tedy nerozumím té naději, že vibruje do stupaček jen ta jedna z testu. Dalo zastoupení nějakou odpověď?
Nějak se mi nechce věřit, že by zrovna Japonci dělali ve středu OK kusy a ve čtvrtek ty vibrující. Pro zájemce o tuhle motorku to může být zásadní informace.

Pár testerů ze zahraničí si na vibrace také stěžovalo. Nemáte s tím někdo zkušenost?

13 reakcí

z.a.j.o.c.h
z.a.j.o.c.h 30.10.2023 v 14:16

Jsou tam, ale tenhle vibroval nějak nejvíc. Jel jsem ještě gsx-8s, to má kovové stupny a vibrovalo míň a hlavně ještě druhého testovacího stroma a ten taky. Tam jsem nad nima nepřemýšlel. Tak byl tenhle špatně zajetý nebo špatně postavený? To nedokážu říct...


valasek (153) napsal 30.10.2023 v 13:21+9

V letošním největším srovnávacím testu Alpen Masters (Motocykl 9/2023) je test právě Transalpa a V Stroma s výrazným výtězstvím V Stroma 800 De.
Pokud jde o Čínského nováčka tam je zatím otazník jeho spolehlivost. Nikdo nechce řešit někde v Andalusii vysypané ložisko nebo pochroumanou elektroniku takže já bych osobně jeho ostatní klady oželel.

papiboy (1263) napsal 30.10.2023 v 13:20+2

Prekvapujú ma názory, že ako je ten Transalp malý...

Jasné, že "the proof of the pudding will be in the eating" a ja ani jedno som ešte nejazdil, tak len dedukujem z TTD že:

Rozvor má TA len o 1 cm kratší, ako V-Strom, aj to je pravdepodobne zapríčinené len sklonom prednej vidlice 27°oproti 28°u Suzuki. Na veľkosť to moc vplyv nemá, skôr trochu na geometriu podvozku.
Výška sedla je 850 mm oproti 855 mm u Suzuki, teda rozdiel len 5 mm.

To znamená len minimálne (teda skoro žiadne) rozdiely v skutočných veľkostiach týchto dvoch, ide asi o nejaký "optický klam" pri posúdení subtilnejšieho TA s väčším zadným kolesom v porovnaní s "masívnejším" SV...

Napriek tomu som dal hlas pre Suzuki, jeho grafy krútiaku a výkonu sú lepšie a hlavne v nižčších otáčkach, čo sa pre turistu viac hodí.

Na okruhu v Brne by ale asi vyhrala Honda...
CF neriešim.

PEPEE01 (346) napsal 30.10.2023 v 12:17+1

Díky za test chlapi! Vystihli jste to naprosto skvěle. A jsem rád, že jste měli motorky těsně u sebe a nelhali jste sobě ani nám do kapsy. Za mě 1) V strom (snad bych si na ty vibrace zvyknul), protože je dravej, evidentně se vůbec neztratí ani v lehkém terénu, má i krásný zvuk a i když má to divné přední světlo, tak je stejně nejhezčí.. Druhé místo za mě není. A o třetí místo se dělí Transalp s Matyldou. Transalp je opravdu pro lidi co rádi jezdí na NCčku, motorka bez emocí, malá, motor co se do ni vážně nehodí. A Matyldu pak popsal jednou větou naprosto dokonale Zajoch - hrubý neotesaný a za mě slon.

PS: Dal jsem prémii všem, až na Filipa. Chápu, že se na tom testu nadřel stejně jako kluci... Jen nevím, co se stalo, ale neprotáhnout při srovnávačce Transalpa pořádně aspoň po té polňačce, je celkem solidní průšvih. Pak taky hodně defenzivní Filipův jízdní styl zřejmě Transalpa v testu dost zabil. A v neposlední řadě bylo naprosto evidentní a do očí bijící, jak se jako beran snaží u TA obhájit neobhajitelné a kluci museli uvádět věci na pravou míru. Jinak mám Filipa rád, ale třeba v kontextu se Zajochem a jeho podáním, to bylo dneska nepřehlédnutelný. (jen můj osobní názor)

Krautkopf (27) napsal 30.10.2023 v 12:14

V Británii RE, v Itálii SE, v Německu jen 800 bez ničeho, v ceníku 10.600 euro asi 150 km od Prahy.
Píšu nový komentář, protože do reakce nejde vložit obrázek.

Je to totiž trochu zarážející, že zatímco zahraniční žurnály popisují novinku v obchodech, motorkáři se dovídají, že to bude "napřesrok".

LukeWalker (16) napsal 30.10.2023 v 11:41-1+1

Sice jsem Hondak, ale tahle Suzina se neskutecne povedla.. U Transalpa je skoda, ze to je fakt malicka motorka, asi pro skritky A CF me zacne zajimat az konecne postavej poradnej jednovalcovej motard

Slávek-TDM (129) napsal 30.10.2023 v 11:28+1

Celych 10 let japonci tuhle tridu ignorovali a nechali trh evropskym znackam. V-strom ani Versys nepocitam.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist