Fantic Caballero 500 Rally: Ještě scrambler, nebo už enduro?
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Fikejz | Video: Jan Rameš , Jiří Fikejz | Střih: Erik Bošnák | Zveřejněno: 22.9.2023 | Zobrazeno: 17 376x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Fikejz | Video: Jan Rameš , Jiří Fikejz | Střih: Erik Bošnák | Zveřejněno: 22.9.2023 | Zobrazeno: 17 376x
Pekná mašina , aj keď tá výška pri širokom sedle... to na moje klby už nebude
S tím tvrzením v čase 8:10 bych byl opatrný. Minarelli to jen papírově zastřešuje, ale skutečná výroba je Asie. Stejné tvrzení používá i Rieju pro motor u svého modelu Aventura 500. Taky prý výroba Minarelli.
Ono to přece jenom zní lépe když se to přikryje pohádkou o výrobě v Evropě. Motor si můžete koupit jako ND na Alibaba.com
https://www.alibaba.com/product-detail/Zongshen-450CC-4-valves-engine-water_1600276845147.html
Tenhle "hnus fialovej" neni Ital. Ital by takový design nestvořil. Podívejte se na Aprilii Dorsoduro, Shiver, Ducati Monster 696, 848, Moto Guzzi V7 Racer, atd....
Tohle je číňan stojící v pozadí firmy kam normální smrtelník nedohlédné, ale diktující co se ve jménu zisku bude vyrábět a jak to bude vypadat. Scarabeo název to jen uhladí na povrchu pro evropského zákazníka.
1 reakce
Len tak:
1994. Vožralej papi o polnoci na Fantic Caballero XM 125.
To bol ešte pravý Ital (né papi, ale moto... )
2 reakce
Takový malý dotaz k redakci:
Tahle věc mne už překvapila u více testů motorek s nastavitelným podvozkem: “ já bych se asi podíval trochu na kompresi tlumičů a myslím, že bych se dostal na charakteristiku, která by z Caballera udělala ještě příjemnějšího kámoše” …. a nic. Co brání redaktorovi udělat těch pár kliků a v praxi vyzkoušet, že to opravdu funguje, že tam ty čudlíky nejsou jen pro srandu králíkům? U elektroniky si tam naklikáte kde co, ale u podvozků o to jen mluvíte, že by to asi šlo.
3 reakce
To je čína?
Při některých videích mi přišlo, že slyším nějaké rachtání nebo bouchání při přejezdech děr. To šlo od podvozku, řetězu nebo jsem měl jen slyšiny?
1 reakce
Samá chvála, tak uvidíme kolik se jich u nás prodá.
Jako technické údaje. Tam je 1 litr oleje?
Caballero - jezdec na koni
Láskou vzplál a už se nehoní
Jeho milá - pěkný éro
Jmenuje se Fantic Caballero
Jojo Caballero - už se opakuju asi po 1000., ale od uvedení se mi hrozně líbí. Nejvíc asi červeno-žlutá kombinace. Několikrát mě napadala kacířská myšlenka všecko prodat a koupit Caballero - možná rally - jako náhradu všech krámů co mám. Jak psáno, ten motor je takový největší minus. Nějaké vrtochy taky měly. Asi to nakonec budu muset koupit a zažít vlastní zkušenost :)
1 reakce
Tak tady bych si přál do budoucna srovnávací test s novým RE Himalayan 452. Caballero se mi moc líbí, pořád ho mám tak trochu v hledáčku. Moje srdce sice bije pro RE, ale podle toho co je zatím známo, tak bude mít o třicet kilogramů víc než Caballero. A teď babo raď...
1 reakce
Je to skvělý mix vlastností, vzhled, hmotnost, výkon, její zaměření ... taková ta motorka co je pořád připravená vyrazit a blbnout a doma ji máš pořád vystrčenou z garáže s klíčkem v zapalku a blembákem na zrcátku abys mohl naskočit a jet
Je fajn, že už to není úplně novinka a jsou už dostupné informace reálných uživatelů.
Mě osobně tam pořád trochu vadí ten čínskej motor (už méně než na začátku). Mít to na nádrží logo zavedené japonské značky, tak asi neváhám.
1 reakce
Super recenze ..osobne asi jediny co mi lehce vadi, je vzhled motoru - je takovej, osklivej ..ale jinak, jednim slovem wow! Konecne motorka co neni delana pro liliputy, paradni jednoval, design i cena supr ..hodne cenim srovnani s tema staryma vranama (XT, DR-Z atd), ktery naprosto miluju.. Fanticu preju at se jim dari, za ty jednovaly si to zaslouzej.. Nam co jsme podobne postizeny - motorka musi kricet, vibrovat a chovat se jako nekulivovanej dobytek svitla nadeje, ze jeste neni vsem dnum konec
btw., Ta 390 KTM by dostala na prdel jak nic
Jaké lze dnes vlastně pořídít normální lehké endurko na značkách? Časy DR 350 a XR400 jsou už bohužel pryč.
8 reakcí
Pěkný testík, na jeden z prvních Caballer jsem se byl podívat, sice jsem na něm nejel...
Na motoru byl kód ZS tedy ZongShen, takže Minarelly asi ne, ale stejně to bude nějaká oprásklá Evropa nebo Japonec..., a tady je: ZS194MQ(NC450)
Dobrá zpráva, sakumprásk celý motor stojí 1000$ na Alíku, takže až/když klekne není to ranec.
Jak už zaznělo v článku tak za mě pěkná 1V motorka, s vyšší cenou a čínským motorem (37kg) a průměrně tedy vyšší hmotností.., a radějí bych volil 7kilo od Yamahy (resp. Minarelli, resp. Fanticu)
1 reakce
Fakt pěkná motorka a super recenze, díky.
Dobrá recenze s vypíchnutím téměř všech výhod i nevýhod této motorky, mám ji už 2 roky a baví mě pořád, dobře vypadá i jezdí. Polňačky kolem baráku a letos i trochu těch chorvatských TET šotolinek, přesně jak je zmíněno v testu .
Drobná chybka v textu - ABS se vypíná na obou kolech.
8 reakcí
Já nevím.. do přírody na kole. Nikomu to neberu, ale v přírodě chci klid a ne poslouchat kravál.
5 reakcí
Pěkná recenze, dobře a hezky udělané jednoválce jsou potřeba, ne jen pro zábavu... Nevíte, zda se jedná o stejný motor jako v Herald Brute 500 nebo ten má nějakou čínskou verzi?
K technickým údajům váhy - nějak mi ty počty nesedí...
2 reakce
Tak tohle taky můžu, i když jsem silniční cestovatel a sem tam zajedu na louku tak ty špunty jsou boží, v červený vypadá krásně, výfuky, krásný taky, škoda jen toho budíku, ten je dost nevzhledný a přední i zadní světlo by zasloužilo víc citu při designování.