globalmoto_kveten




BMW F800R, Honda CB650F & Triumph Street Triple: válce ve válce

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Syki99 (0) napsal 08.01.2017 v 16:11

Může mě prosím někdo poradit jak se na CB650 F nastavují hodiny. Zaboha je nemůžu nastavit. :D

Skrunch (1419) napsal 09.04.2016 v 13:31

Člověk by si asi těžko vybíral, každá má něco do sebe (vzhled, motor, šasi, použité brzdy). Co se týče palubovky - rafika je rafika!
A souhlas se SuperSic58, tady je myslím hodně lidí, co by se rádo svezlo na novějších strojích..ale tahle země není pro mladý..

SuperSic58 (1308) napsal 17.02.2016 v 10:01+3

A nejlepší je věta, že motorka za 180 tis je pro méně movité motorkáře Méně movití si v naší banánové republice nemohou dovolit ani dojetej střep za 30 tis Nová Honda za 180 tu bude stále záležitost pro hrstku vyvolených

Zedsdead (293) napsal 16.02.2016 v 22:02+1

to: Žabinátor:
Spíš jde o to, jak se ta motorka chová. Třeba nějaké supermoto 450 ccm, co se staví hned na přední a zadní je pro začátečníka asi horší než hodná Honda 1000 CBF. Moje první moto (ČZ nepočítám) byl 1200 Bandit a v poho...

Romoto (48) napsal 16.02.2016 v 20:34+1

Žabinátor: ja si práve myslím, že rozumné "šetikilo" nemusí byť cesta na cintorín. Po asi 20 ročnej pauze som sa znova učil jazdiť na SV 650, a môj 20 ročný syn na nej získaval prvé skutočné jazdecké návyky. Rovnako 20 ročný synovec po Yamahe 125 spoľahlivo brázdi okresky na Y XJ6. Ak použije jazdec nutnú dávku rozumu, jeho jazda smeruje do nirvány a nie k pohrebnej službe.
Myslím si, že tieto motorky v spodnej hranici výkonu sú dobrým prechodom na veľkú mašinu. Veľkou mašinou sa stávajú po prekročení určitého otáčkového spektra ... ale niekde to človek skrátka musí zažiť a skúsiť.

SuperSic58 (1308) napsal 16.02.2016 v 16:33

Honda vypadá nejlíp , BMW je docela opičárna(jak jinak) a od toho dvouválce bych očekával jiný chování(hutnej tah odspodu a bez vibrací, ty sem si užil na Jawě 350 ) a Triumph má nejlepší motor Z těchhle tří jasně anglána

Žabinátor (69) napsal 16.02.2016 v 11:17-1+1

článek pěknej, ale doporučit šestikilo začátečníkovy může snad jenom majitel pohřební služby

poulie (8) napsal 16.02.2016 v 00:01

Myslim že nemožeš soudit motorky jen podle napsaných údajů, papír snese všechno ale skutečnost je jinde. Moc zkušeností nemám, ale bude to aj o nastavení podvozku, rozložení váhy, nastavení motoru atd... celkově to do sebe musí zapadat a dávat smysl. Neříkám že je některá špatná. Jen jiná.

kostis1 (51) napsal 15.02.2016 v 23:18+1

Pedrito,to já když řešil první motorků...nemyslím jawu 350 a ten zbytek na kterým jsem začínal, myslím velkou motorku,tak jsem se povozil na pár strojích a prostě to jelo a kurva jelo.A to ten první stroj byl 600cm o 55kw,kterej mi vydržel 8 let a pořád mi přišlo, že to jede dobře. Nakonec to nestačilo a zvolil jsem výkon víc jak dvojnásobnej, ale i dnes si vzpomenu na ten začátek s krasnejma 55kw,na ten zátah a úplně jiné chování motorky. A ty jsi před rokem řešil první motorku a je ti 70kw malo a v jízdních vlastnostech se vyznáš stejně dobře jak redaktor... Akorát jsi mi ukázal jakej jsem posera a že těch 20 let na motorce jsem pořádně nepřidal plyn...

Steve-CZ (259) napsal 15.02.2016 v 23:07-1+1

Všechny tři motorky mají jedno společné - jsou strašně ošklivé. Ale ošklivost teď prostě frčí ... na všech frontách

zmulin (371) napsal 15.02.2016 v 21:24

Za mě Street.BMW neni špatná,ale je vošklivá a místo,aby vzhledem k objemu a potažmo i ceně kralovala,tak je dobrá jen ve spotřebě...
Pedrito asi bys měl míň číst a víc jezdit,třeba pak přijdeš na to,že opravdu Street jede líp a to jak motoricky,tak podvozkově
Takováhle Honda mě ani nezajímá.Na zábavu to moc neni a na ježdění do práce bych asi radši skůtr..

Romoto (48) napsal 15.02.2016 v 19:57

Výborný objektívny článok čo nevynáša rezultáty ale kladie malé otázky aby naň zodpovedali účastníci / majitelia. A na prekvapenie debata bez "velebnosti". Ukážka diskusie o rozdielnych podhľadoch bez urážania ďalších diskutujúcich. Ešte raz pre všetkých, vrátane motoriek:

Zedsdead (293) napsal 15.02.2016 v 19:43

Honda je pro prcky a holky.
BMW opticky hnus a předražená jako vždy.
Street ujde, ale chybí mu objem.
Suma sumárum - nebrat ani jednu.

m_g (2) napsal 15.02.2016 v 17:49

Pedrito: hele f800r rozhodně lenivá není, mám ji naopak hodně rád, ale oproti triplovi je lenivější a neohrabanější - což neznamená že je to špatně, prostě se hodí více na cestování a svižnou jistou jízdu spíše než na blbnutí. Triple má prostě 20 koníku navíc, více než 15 kilo méně a krátký rozvor, což ji dělá rychlejší a hravější. Jinak obě motorky mám doma (2011tky) a srovnávám jenom ze své zkušenosti ne dle pověr.

Pedrito (49) napsal 15.02.2016 v 17:33

BednyS: To je prave ono, Street Triple ma vyrobcem udavanejch od 77-80kW na klikovce. Jenze vsechny mereni na brzde ukazali pouze 68-70kW max, coz ve srovnani s poddimenzovanou F800R je relativne identicky udaj. A tady podle me je ten "kamen urazu", kdy Triple vypada zivejsi nez ve skutecnosti je.

Souhlasim s tim, co tady bylo zmineno F800R je takovej divnej bike, kterej si jde svoji cestou, ale chtel jsem ukazat, ze pro poradne srovnavaci recenze by to chtelo srovnat i technicka data a zejmena krivky prubehu.

BednyS (2) napsal 15.02.2016 v 17:20

Pedrito: triple ma ale 77kW ne 68kW. Bmw jsem nejel tak nemuzu soudit, ale street mi linej rozhodne neprijde,

keto (99) napsal 15.02.2016 v 17:15-1

Tak je to trochu nefér postavit BMW 800 proti slabším kubatůrám, měli srovnávat taky s modely 800ccm, pak by to bylo jistě o něčem jiném

Pedrito (49) napsal 15.02.2016 v 17:04

Bednys a M_G: Tohle je presne to, co moc nechapu. Podle vsech komentaru a nekterych recenzi na netu je F800R linej a Street Triple oproti tomu uplna raketa. Ale kdyz se podivam na parametry, tak to vypada dost jinak a v horach se to prave ukaze:
1) Torque - F800R vs. Street Triple: 86 N·m (63 lb·ft) @ 6,000 rpm vs. 60.2 N·m (44.4 ft·lb) @ 8250 rpm
a navic cela krivka tocivyho momentu je po cely spektrum otacek F800R vysoko nad Streetem.
2) HP - 64 kW (86 hp) @ 8,000 rpm vs. 68.1 kW (91.3 hp) @ 11,750 rpm, opet krivka prubehu je agresivnejsi nez u Streeta.
3) Váha (wet) - 199kg vs. 182 kg.

Navic krivky pro modely 2011 jsou zde (mam doma nekde v casopisech i 2012-2014 a neni to moc jiny).
//www.motorcycle-usa.com/photo-gallery/2011-bmw-f800r-comparison-review/

Proto me tak zajima, odkud prameni ta povera za Street Triple je megaziva motorka "(na plnej care") a F800R naopak super leniva. A to ve srovnani nejsou zadny Yamahy (FZ08 nebo MT07/09). Docela by me zajimalo i srovnani s CB650F. Mozna by nase subjektivni pocity neodpovidali realite.

Trinnlee (50) napsal 15.02.2016 v 16:48

rekl bych že hlasovaní hovoří za vše...a co taky čekat když proti sobe postavej hondu za 150 a motorky cca o 70 tisic dražší...jednoznačně triumph - o tom žádná

Maho (33) napsal 15.02.2016 v 16:17

Upřímně všechny tři jsou ok a dokonce i ta honda si myslím bude dobrá. Nicméně Street je s tou váhou/výkon/dvěma kukadlami úžasný (i starší verze s kulatými světly) a i když už jsem měl mašiny objemově skoro dvojnásobné, tripl mě fakt láká. Dokonce je mě sympatičtější něž speed triple - ne že by se mě speed nelíbil, ale street je lehčí a takový funky. Jezdím ponejvíce turistiku, ale mám rád občas otáčkoměr v bezvědomí a možnost se trochu sklouznout. Co mě trochu zaráží - spotřeba skoro 7litrů?

edm_0185 (8) napsal 15.02.2016 v 16:16-1+1

street na plnej ciare ale postavit ho vedla hondy? ale notak..

BednyS (2) napsal 15.02.2016 v 15:44

To se mi taky ňák nezdá, v alpách jsem na něm byl a díky nízké váze si vracáky fakt užíval. Na okruhu typu vysoké mýto si myslim bude taky jako doma. Triple nepohodlnej? Asi záleží kdo je na co zvyklej, oproti zx9 je to pohoda. Když se rozhoduju na čem se projet kolem komína triple jasně vede.

m_g (2) napsal 15.02.2016 v 15:21+2

nějak mi nesedí kombinace streettriple a líný a už vůbec ne ve srovnání s f800r :) ..přebytek koníků sice nemá ale na blbnutí v alpách nebo okruhu je jak dělaný :)

Pedrito (49) napsal 15.02.2016 v 14:11-2+2

Minuly rok jsem resil presne stejne dilema:
1) Prvni motorka
2) 190cm s relativne dlouhymi koncetinami (vnitrni nohavice 33-34in)
3) Univerzalni pouziti (prace, cestovani, obcas batuzek), ale predevsim zabava v Alpach.

Musim rici, ze moje zkusenosti z testovacich jizd se naprosto shoduji s redaktory (do nejmensich detailu - napr. ten pocit na Honde, ze clovek sedi nad prednim kolem), nebo rozlamanost na Triple Streetu.

Takze ja po prvnim kole okamzite vyradil Hondu, presne z duvodu popsanych autory (motor bez nejakeho wow efektu – sterilni linearni narust, relativne malej stroj).

V druhem kole to uz byl souboj mezi Triplem a F800R a tady uz se me zkusenosti lehce rozchazi s autory:
1) Cena – tady u nas je standardni Triple stejna cena jako F800R (a minuly rok diky euro bonusu na “Nemce” byl rozdil po prepoctu az 60tis. CZK ve prospech Bawa)

2) Motor – priznam se, ze mne prijde motor Street Tripla trochu preceneny, nevim jestli meli autori moznost project Street Tripla v Alpach/horach (nebo i na okruhu) a srovnat s F800R, ale tady je videt rozdil v tech dvou motorech a hlavne prevodovce. Triple je v horach/technickejch pasazich relativne “linej” – krivka tociveho momentu je velmi pozvolne linearni s maximem na 10tis. RPM s hodnotou 44,33lb-ft, zatimco F800R nabizi relativne velky skoky mezi 1-2tis a pak 4-7tis. s maximum 57lb-ft v 6,1tis. K tomu se pridavaji hodne “dlouhy” prevody u Streeta. Takze zatimco na rovine je caste razeni F800R trochu utrpeni, tak v horach je to idealni, protoze je mozne si radit velmi plynule.
Je mozne, ze verze 2016 a late 2015 ma jine specifikace, ale ja jsem srovnaval predevsim modely 2012-early 2015.

3) Podvozek - tady naprosto souhlasim s autory, zejmena starsi verze F800R to je utrpeni, zejmena predni tlumic. Nicmene (na doporuceni F800R.org fora) vymenil jsem predni i zadni pruzinu za Hyperpro + olej, nandal jsem emulator/spacer MUPO a razem F800R podvozek je rekl bych vice nez srovnatelny se Streetem.

Tedy zaverem, autori odvedli dobrou praci.

CR500 (142) napsal 15.02.2016 v 12:46

Asi mi prijde stejne nejlepsi to BMW, to hlavne kuli prostoru. Dost me mrzi ze se malo mysli na spolujezdkyne a na prvni pohled BMW by k tomu bylo. Ani testech se uz posledni dobou o pohodli a pocitech spolujezdkyne nemluvi :/ Triumph jsem zkousel a ten motor je suprovej. jen je to fakt pro jednoho...

VladaM (141) napsal 15.02.2016 v 12:01+1

Ty rozdíly v pořizovací ceně jsou tedy hodně velké.
To se pak těžko porovnává.
Kdybych nebral v potaz cenu, tak pro mne by bylo nej asi BMW.
Asi hlavně kvůli velikosti a ergonomii. A celkovému zaměření.
Nemám rád drobné motorky, i když nejsem nějak extra vysoky (182cm).
Honda mi přijde zbytečně slabá, na 4 vál 650 je 64 kW celkem málo.
A ty její svody se mně, čistě subjektivně, vůbec nelíbí.

srsen600 (20) napsal 15.02.2016 v 11:42

Triplík je dravec ,ale rozhodně není pro každý den a na všechno jako CéBéčko-efkový universál.F800R má svou cestu...

libac22 (177) napsal 15.02.2016 v 10:56-2+5

Rozhodně Triumph Ta motorka má prostě koule




TOPlist