globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Vasek70 (1) napsal 04.02.2023 v 06:32+1

S chutí jsem si přečetl tento článek, jelikož jsem donedávna měl skůtr s modrobílým znáčkem na kapotě a předloni přešel právě na Forzu (v mém případě ještě 300, ale rozdíl od 350 je minimální).
Sedlal jsem 2 roky BMW C Evolution, který vycházel právě z řady C600/650 a musím přiznat, že se svými 183cm jsem na něj sedl jako pověstná prdel na hrnec. Připadal jsem si na něm jako král na trůnu a svět patřil mně. Přestože to tak nevypadá, Forza je na posez skutečně o něco kratší a pro nás vyšší už to zkrátka není úplně ono. Kdo je vyšší postavy a nevěří, ať si zkusí osedlat BMW Cxxx a uvidí ten rozdíl.
Co se výkonu týče, tak ani s mými 110kg nemám na Forze nejmenší problém, nebo pocit, že by snad výkonově nestačila. Ano, samozřejmě, proti 35kW elektrice je to propastný rozdíl, ale pro normální ježdění je to skutečně plně vyhovující výkon.
S brzdami jsem neměl nikdy problém a to už jsem několikrát krizové brždění na Forze vyzkoušel. Ale opět musím dát za pravdu, na brzdy starého Céčka to nemá.
No a to nejlepší na konec - zavazadlový prostor je to, co mě ve finále přesvědčilo, že si mám vybrat právě Forzu a nebazírovat na BMW. Ten úložný prostor je zkrátka TOP. Při nákupu jsem rád využil možnost vzít si za mrzkých 10tis. krásný origo kufr, neboť po zkušenostech z Céčka, kdy jsem při cestě za nákupy na baťoh nesměl zapomenout, jsem jej bral jako nutnost. Po dvou letech s Forzou musím konstatovat, že jsem jej po několika jízdách sundal jako nadbytečný a krom snad jedné / dvou příležitostí je stále uklizený v garáži. Ten podsedlový prostor Forzy je zkrátka neuvěřitelný. Ale i zde je jedna věc, nad kterou dodnes kroutím hlavou. Na spodní straně sedla, je zhruba v její polovině masivní plastový výlisek, coby držák manuálu (ano, návodu k používání). Bohužel je tento držák v podobě čtyř masivních nožiček ve tvaru L, které Vám při zavření sedla a větší naplněnosti podsedlového postoru, spolehlivě rozdrtí cokoliv, do čeho se zakousnou. Nad tímto dodnes kroutím hlavou a jen čekám až pomine záruka a ihned ho odříznu. Tuto část Forzy musel vymyslet nějaký sabotér nasazený do vývojového týmu Hondy konkurencí, neboť soudně uvažující konstruktér toto nemohl nikdy vymyslet. Obzvláště, když je v boku zavazadlového prostoru geniální výduť, kam se vejde nářadí a klidně i onen manuál. Ale i zde jedna poznámka - proč zde není nějaké jednoduché plastové víčko a nebo třeba pásek se suchým zipem, který by v tomto geniálním prostůrku věci uchytil?
Ale to jsou jen takové mušky, drobné vady na kráse jinak úžasného stroje.

Satasek (0) napsal 05.05.2022 v 15:30

Pokud chcete dobrou čtyřstovku, kupte si KYMCO 400 XCITING S. Nejlepší poměr cena - výkon, výborný podvozek, brzdy, motor opravdu objem 400 a je to znát. Zpracování absolutní jednička. Měl jsem rozebraných už pár skútrů, ale tady je vše, jak má být. Jinak Honda je velice hezká, prostoru plno ale výkon je takový jak popisují pánové v testu. Neurazí ale ani nenadchne. BMW - pro mně - za hodně peněz méně muziky. Design je záležitostí vkusu - někomu se líbí - někomu ne. Ale vše je záležitost vkusu a financí. A pokud přemýšlíte nad čtyřstovkou, tak si ještě dejte do výběru X - MAX 400 od Yamahy.

janpoko (0) napsal 01.05.2022 v 22:53

Přesně stejné dilema jsem měl na podzim při výběru scooteru. Honda Forza 350 nebo BMW C400X. Vyhrálo BMW. Forza je super stroj, určitě i logicky nejlepší volba. Nižší cena, o dost větší prostor pod sedlem, nižší servisní náklady. Ale s BMW je každá jízda zábava. Silné brzdy, motor co táhne okamžitě, podvozek který snese celkem ostré zatáčky. Prostě scooter s vlastnostmi dospělé motorky. Možná časem budu rozhodnutí pro BMW litovat, ale zatím po 4500 km samá radost a úsměv na tváři po každé jízdě. :) Jinak je škoda, že v recenzi kluci nezmínili vyhřívané sedlo a gripy. V zimě, tedy nejen, k nezaplacení. Pak také konektivita s mobilem a fajn TFT (zde by tedy mohli v BMW s nějakým update umožnit větší customizaci zobrazení, byť i v současném stavu lze nastavit vše důležité na jednu obrazovku). Plus opravdu dobře svítící přední full-LED, kdy se i v noci dá jet svižně. Mé dosavadní zkušenosti jsem shrnul níže https://www.motorka.../motorka/?mid=132088
Závěrem bych chtěl dodat, že oba scootery jsou v dané kategorii top a výběr mezi nimi je jen o prioritách budoucího majitele. :)

2 reakce

Jarda
Jarda 05.05.2022 v 14:33

Díky za názor a odkaz na tvoji recenzi. Perfekt.


Codo (354) napsal 29.04.2022 v 23:15

Chlapi testmani, a co nějaký srovnání spotřeby a jinejch nákladů? Užitnej skútr, to přece není jen vození se pro zábavu, ale taky otázka praktických nákladů. Nějak jste to v tomhle zazdili, ne..?

Samec01 (0) napsal 29.04.2022 v 20:38-1+1

Chce to se nejdřív svézt. Kdo sedne na BMW už nechce jinak.

MichaT (31) napsal 29.04.2022 v 15:25

V článku jsem asi přehlédnul informaci o převodovkách. Pokud má BMW stále variátor tak jako 650 a pokud má Honda 6ti stupňovou dvojspojku automat tak jako X-ADV, tak je BMW pravěk a Honda vítěz. Pokud jsem to blbě četl tak se omlouvám.

Matesimo (28) napsal 29.04.2022 v 14:42

Za ty prachy bych bral určitě Hondu, ale ADV 350. Lepší přední vidle a bez překážejícího ovládání telefonu na řidítkách

Johnny99 (2) napsal 29.04.2022 v 11:11+1

Na BMW jsem neseděl, ale skůtr bez ůložného prostoru postrádá smysl. Na Forzu se zase pohodlně nevlezu - vadí mi ty sklopky na nohy, blbý tvar sedla a bazmek pod řídítkem. Takže smolík pacholík.

Tripismena (1) napsal 29.04.2022 v 00:21+1

10 let mám do města a okolí Majesty 400 25kw max 150km/h 3,5 spotřeba úložný prostor super a za ty roky jen destičky remen pár válečku olej benzín a pneu..40tis km bez problémů a je to stará vrana z Itálie a drží...na větší jízdy mám další motorky s víc kubíky a válci....oba skutriky vypadají dobře jen bmw bude asi náročnější finančně na servis

Bajza11 (4) napsal 29.04.2022 v 00:10

Měl jsem možnost si sjet jak na X tak na GT od BMW vše bylo v pořádku vyhrevy displej posaz. Nejslabší byl pro mne právě motor. Možná při srovnání s Forzou jede ale za mne motor moc netahnul srovnávám se svým skutrem 400 ccm ale dvouválec. Oba měli přes 1000 najeto druhý skoro 2000 km. Ale ty koně jsem tam moc necítil navíc cena to trochu zabíjí kdybych chtěl výkon a 400 jdu do Kymca 400. BMW má taky motor Loncin a Kymco myslím dělalo pro BMW 650 a dnes už je to značka dobrá.

Codo (354) napsal 28.04.2022 v 22:05+3

Myslím, že "motocyklový dojem" z báwa je nesmysl - skútr je pořád skútr a ne motorka. Kdo chce motorkový zážitky, má nepřebernej výběr motorek. Kdo chce skútra, hledá vlastnosti skútra, o to víc v kategorii GT. Navoněnej předraženej "sportovnější" bavorák neodveze nic a stojí ranec, a prdel mu pak stejně natrhne každá strochu slušná motorka. Z výhod skútru mu tak zbejvá pouze variátor, a to je za ty peníze prostě moc málo. Forza je v týhle kategorii jasnej a čistej vítěz. Pokud si ovšem člověk nezakládá hlavně na logu BMW, ale to už jsme někde úplně jinde...

CB600 (23) napsal 28.04.2022 v 21:29

Tak ty radiální třmeny na konvenční (ne USD) vidli vypadají směšně.

odyssea (0) napsal 28.04.2022 v 19:46

Mám Forzu a nedám na ni dopustit

FrogySkoky (132) napsal 28.04.2022 v 19:27+2

Pánové super recenze. Zrovna vybírám skútra. Pro mě jasně vede BMW

nevo7 (97) napsal 28.04.2022 v 19:03

Honda vyzerá štýlovejšie. Už len tá palubka je veľká elegancia.

SuperSic58 (1313) napsal 28.04.2022 v 17:47

jasná Honda, tady neni o čem

Vasko969 (6) napsal 28.04.2022 v 13:46

Honda je jasná voľba. !!! Tradične kvalitná recenzia. Vďaka.


dan1024 (39) napsal 28.04.2022 v 13:04

skutra beru hlavne jako pracanta, pokud se budu chtit dobre svezt na ctyrstovce, motorky s timto objemem urcite poskytnou o hodne vice emoci. uz jen kvuli te vahy.

jedna z hlavnich veci, kterou bych u skutru ocenil, je ulozny prostor. a ten je u tohoto Bawa fakt tristni. cenovy rozdil uz je jen tresnicka na dortu sve kupce si urcite najde, jinak by ho ani nevyrabeli, ale dobrovolne si priplatit 50 tycek za "pojizdnou latrinu", do ktere nedam ani helmu, to uz chce velke odhodlani

31081 (680) napsal 28.04.2022 v 12:36

Bavoráček je hezkej Ale v tomto případě bych opět volil hlavou a tudíž Hondu

Tondast (1) napsal 28.04.2022 v 12:31+1

Forza vede. Ten finanční rozdíl je obrovský.

JoskaH (446) napsal 28.04.2022 v 11:19

Co nabídne Honda za dané peníze a co nabídne BMW za minimálně 50 000 Kč navíc, nedává na výběr...
S výjimkou člověka, který nutně potřebuje nálepku BMW na svem skútru ... Ale možná, že když mu pak někdo prozradí, že tento skutr je ve skutečnosti Čína (Loncin), se mu pocity poněkud zamichaji

Myschan (187) napsal 28.04.2022 v 09:30+9

Hlasuji pro Forzu. U skútru preferuji prostor pod sedlem, ceny servisu, pořizovací cenu. Navíc to elektrické plexi u Forzy je super. A pokud se budu chtít opravdu jen projet a trochu si to užít, tak samozřejmě raději motorku.




TOPlist