První sériovka s pohonem obou kol

Vývoj této myšlenky započal již v roce 1985. Japonští konstruktéři ve spolupráci s renomovanou švédskou firmou Öhlins Racing AB testovali různé metody přenosu výkonu na přední kolo, aby nakonec zvítězil hydraulický pohon, kdy je olej pomocí čerpadla na motoru vhánen do náboje předního kola.

První sériovka s pohonem obou kol
V roce 1998 byla na veřejnosti představena první dvoukolka YZ 250. V roce 2001 sám Jean-Claude Olivier osobně (ředitel Yamaha Motor France) úspěšně absolvoval rallye Shamrock na prototypu WR426F s pohonem obou kol. Tato tvrdá zkouška zvoleného řešení nakonec rozhodla: motocykl zvládl i úseky, kde všechny ostatní značky beznadějně uvázly. Proto na sebe nenechalo dlouho čekat uvedení modelu WR450F s pohonem obou kol do výroby. Yamaha WR450F bude v roce 2004 zatím vyráběna pouze v omezené sérii výhradně pro soutěžní využití, ale tato myšlenka jistě nezůstane nepovšimnuta a brzy se s pohonem obou kol setkáme i u dalších modelů. Britský časopis Motorcycle News již v roce 2002 překvapil informacemi o modelu R1 vybaveném stejným systémem....


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist