Motokrosy Yamaha 2016 ve výročních barvách

Vloni se v off-roadovém oddělení Yamahy modernizovaly dvoutaktní speciály, takža letos musely podle dvouletého harmonogramu přijít na řadu zase čtyřtaktní modely YZ250F a YZ450F. U obou se pracovalo na motoru i podvozku, a navíc jsou tu i speciální barevné kombinace k šedesátému výročí značky.

Motokrosy Yamaha 2016 ve výročních barvách

Kapitoly článku

YZ450F

Největší ze čtyřtaktů prošel sérií radikálních změn před dvěma lety, tak se letos spíš vychytávaly menší detaily. Yamaha zůstala u osvědčené konfigurace motoru se zakloněným válcem a netradičně orientovanou hlavou s výfukem na zadní straně, a vylepšila jenom pár vnitřností. Nové jsou například vačky, a z této změny vychází také optimalizované časování ventilů. Vyladěná je také spojka, která dostala tvrdší pružiny, a protože stranou nezůstal ani řadící mechanismus, měl by se u modelu 2016 urychlit celý proces řazení.

Zásadní změnou je fungl nový systém pro lepší rozjezdy na startu. LCS (Launch Control System)  sice zní jako obecný název, ale v podání Yamahy to celé funguje trochu jinak než u konkurence. Elektronický systém je v přímém spojení s řídící jednotkou motoru, a chová se podobně jako kontrola trakce u silničních motorek. Hlídá tedy nejen prokluz zadního kola při ostrém rozjezdu, ale reaguje také na zvedání předního kola.

Pro přepínání palivových map na různé jízdní podmínky je k dispozici jednoduché zařízení s názvem Yamaha Power Tuner. Zájemci ho najdou v katalogu originálního příslušenství, a odpadne jim tak nutnost brát s sebou na trať laptop. Software v Power Tuneru je pochopitelně aktualizovaný podle změn provedených na motoru pro rok 2016.

Menší úpravy se dotkly také podvozku. Rám, zesílený v oblasti čepu zadní kyvky, přichází už z výroby s nově nastaveným odpružením, přední brzda dostala větší 270mm kotouč a  jiné je také přesazení osy předního kola vůči ose vidlice. Stupačky se posunuly o půl centimetru níž a s nimi šlo dolů také těžiště celé motorky. 

Kromě nové grafiky u sériových modelů přichází Yamaha navíc s limitovanou edicí k šedesátému výročí svého vůbec prvního motocyklu - dvoutaktní stopětadvacítky s názvem YA-1. Speciální grafika se žluto-černou kombinací barev má připomenout významné sportovní úspěchy, kterých značka tří ladiček za svou historii dosáhla. Modely z limitované edice budou nadstandardně vybaveny koncovkou výfuku Akrapovič, víkem spojky a kryty rukojetí z nabídky originálního příslušenství a do příbalu dostanou také zmíněný Power Tuner pro snadné přepínání palivových map.

YZ250F

Menší dvěpade se po svojí poslední důkladné modernizaci v roce 2014 dostala mezi absolutní světovou špičku v dané kategorii. Důkazem budiž například titul, který si na ní vyjel Cooper Webb v seriálu AMA 250 Supercross 2015, nebo triumf Jeremy  Martina v šampionátu AMA  Pro  Motocross o rok dříve.     
I tady se proto letos ladily jenom detaily. Motor dostal lehčí píst, aby se rychleji dostával do otáček k výkonové špičce, a ze stejného důvodu jsou nové také ojnice. Konstruktéři si trochu pohráli s tvarem klikové a vyvažovací hřídele, a programátor pak nakreslil novou palivovou mapu. Stejně jako u 450 se změny dotkly spojky a řadícího mechanismu.

Na podvozku se moc prostoru ke zlepšování tentokrát nenašlo, a tak kromě většího brzdového kotouče vepředu dostala 250 alespoň jinak nastavené odpružení. Grafika je stejná jako u větších čtyřtaktů - kromě základní Racing Blue se YZ250F 2016 bude od srpna prodávat v limitované žluto-černé edici.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist