husqvarna_svartpilen_801_2




Další Yamahy MT dostanou displeje s konektivitou

Kdo chvíli stál, již stojí opodál, říká známé přísloví připisované Janu Nerudovi. Yamaha celou řadu moderních naháčů MT inovovala v uplynulých dvou letech, ovšem aby nezastaraly, dostanou napřesrok MT-125 a MT-07 moderní TFT displej.

Kapitoly článku

Řadu MT alias Hyper Naked si Yamaha musí hýčkat. Japonská značka říká, že má za sebou na evropském trhu 10 let trvající úspěch, čehož my se nemůžeme dopočítat, neboť my vidíme její počátek už v modelech MT-01 a MT-03 (roadster s jednoválcovou šestsetšedesátkou) v roce 2005, ale na tom asi nesejde. Důležité je, že za těch 10 sezón od chvíle, kdy se začala prodávat MT-09, se prodalo více než 420 000 kousků v objemových variantách od 125 po 998 cm3 a dnes je v nabídce pět motorizací v celkem sedmi provedeních. A bude jich osm.

Co se aktuální nabídky týče, menší MT-125 a MT-03 prodělaly poslední úpravy před dvěma lety, prostřední MT-07 a MT-09 loni a největší MT-10 letos. S výjimkou posledního jmenovaného litrového čtyřválce všechna emtéčka spojuje kontroverzní design s jednookým čumákem, díky němuž si přezdívku Kyklop určitě nevysloužila jenom naše loňská nula-sedmička, kterou jsme měli v redakci na celou sezónu. Ten se nemění, ale mění se to, co je nad ním, tedy u nejmenší stopětadvacítky a nejprodávanější sedmistovky, pro niž se od roku 2014 rozhodlo 160 000 zákazníků. Tyto dva modely do příštího modelového ročníku vyjedou s úplně novým 5“ barevným TFT displejem, který je mimochodem o dost větší než ten maličký 3,5“ na MT-09 i než 4,2“ na MT-10. Takže rozhodně nejde o jednoduché přidání již vyráběného komponentu, jako to známe od jiných značek. To nás hodně překvapilo. Mimochodem nebýt toho displeje, nepoznáte modely 2022 od 2023, neboť barevná provedení zůstávají identická – Cyan Storm, Icon Blue a Tech Black.

Displeje jsou na obou modelech totožné, ovšem u MT-07 nabídne dva způsoby zobrazení, Street se sloupcovým otáčkoměrem v horní části anebo Touring s kruhovým „analogovým“ napravo, zatímco MT-125 bude mít pouze jedno zobrazení, a to Street. Aby to osmince nebylo líto, jako satisfakci jí výrobce nadělí kontrolu trakce, na kterou sedmistovka stále čeká. Ta pro změnu dostala předpřipravenou kabeláž pro snadnou montáž příplatkového rychlořazení. Ale zpět k displeji. Ten se může pochlubit i očekávanou konektivitou, stačí si do svého smartphonu stáhnout aplikaci MyRide. Poté na displeji uvidíte oznámení o příchozích hovorech, e-mailech a zprávách. Pokud je systém odpovídajícím způsobem nastaven, může jezdce také upozornit na jakýkoli technický problém, který lze u modelů MT-125 a MT-07 detekovat, a e-mailem odeslat oznámení prodejci motocyklů nebo jinému kontaktu, který jezdec určil. Aplikace MyRide nabízí také mnoho dalších užitečných funkcí včetně sledování všech klíčových parametrů motocyklu, sledování projeté trasy, zaznamenávání ujeté vzdálenosti, zrychlení, maximální rychlosti, úhlu náklonu a mnoha dalších. Jo, tohle se bude mladým líbit.

Ovšem co když se to nebude líbit těm starším, kteří na MT-07 oceňovali její jednoduché komunikační rozhraní? Tak pro ty máme jednu zajímavou zprávu: Yamaha napřesrok bude nabízet ještě jeden model, a to ten zmiňovaný osmý. Bude se jmenovat MT-07 Pure a půjde vlastně o letošní sedmistovku s LCD displejem, prodávanou výhradně v černé barvě (trochu jiná než u sestřičky). Jiný rozdíl Yamaha neudává, z určitých úhlů to u verze Pure vypadá ještě nižší řídítka, ale nejspíše jde jenom o jiný úhel natočení při focení. Škoda, že nám Yamaha ještě nedokázala sdělit cenový rozdíl mezi MT-07 a MT-07 Pure, neboť ten bude určitě klíčový. Co vy, kterému modelu byste dali přednost a jaká cenová politika by vám dávala smysl?

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist