yamaha_demo_tour




Vespa modernizuje modely Primavera a Sprint

Je tomu deset let, co se objevila na trhu novodobá Vespa Primavera. Odkaz původní Vespy „s malou karoserií“ žije dál, stejně jako odkaz sportovněji střiženého modelu Sprint, který z Primavery vychází, a který se na trhu v současné podobě objevil v roce 2014, tedy chvíli po Primaveře. Nyní prochází oba modely rozsáhlou modernizací.

Kapitoly článku

Vespa je nicméně jednou z těch značek, kde se na velké změny nehraje. Oba skútry s plechovou karoserií jsou tak Vespami na první pohled, a zůstaly jim kromě celkové stavby i charakteristické světlomety. Kulatý vykulený u Primavery, a hranatý zamračený u Sprintu. Znalci Vespy si ovšem povšimnou přepracovaných řídítek a nových rukojetí, potažmo nového zadního panelu čelní kapotáže (to je ten, který máte před koleny).

Na svém místě zůstává charakteristické zavěšení s letmo uchyceným předním kolem, samotná kola jsou ovšem nová – pětipaprsková u Primavery a šestipaprsková „spirálová“ u Sprintu.

U některých modelů je novinkou také přístrojový panel, spojující analogovou část a digitální LCD displej, který ukazuje data palubního počítače. Verze Primavera Tech potom jako standard dostává barevný TFT displej. Je-li navíc Vespa vybavena systémem MIA, lze ji propojit s mobilním telefonem. Varianta Tech s TFT displejem mají MIA ve standardu, u základních displejů si jej lze přikoupit. Výbava Tech dostala dále i bezklíčové zapalování, které má v oblasti spínačky jen jednoduchý otočný ovladač, reagující na klíč v kapse. Všechny nové „malé“ Vespy mají také kompletně LED osvětlení.

Na poli spalovacích motorů se žádné zásadní změny neodehrály. Jak Primaveru, tak i Sprint, lze zakoupit s jednoválcovými tříventilovými agregáty o kubaturách 50, 125 a 150 cm3. Všechny motory přenáší svou sílu přes variátor, mají vstřikování a splňují nejnovější normu Euro 5+.

Změna ovšem proběhla na poli elektrických variant, protože verze Elettrica už je přímo součástí modelových rodin – v nabídce se tedy objeví Primavera Elettrica i Sprint S Elettrica. Vespy na baterky mají elektromotor integrovaný do náboje zadního kola a pod sedlem umístěná baterie je vyjímatelná, aby se dala odnést a nabít doma. K mání je coby moped s maximální rychlostí 45 km/h, případně jako motocykl, odpovídající výkonově spalovací stopětadvacítce.

Poslední (a pro leckoho možná nejdůležitější) inovací jsou barevná provedení – protože barvičky jsou vlastně součástí samotné podstaty Vespy. Každý model lze mít v několika pastelových barvách, nikdy ale nechybí kontrastní detaily a doplňky. Záleží na konkrétní konfiguraci, byť tady rozhodně nekončíme, protože nabídka Vespy je vždycky bohatá na různé speciální edice.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist