Nový Triumph Street Triple 765 představen ve třech verzích

Během deseti let od uvedení prvního modelu se ikonický Street Triple moc často neměnil. Také jeho poslední generace už čekala na vystřídání celkem dlouho, ale teď jsme se konečně dočkali. A najednou vůbec nevadí, že si Triumph dal tak na čas, protože výsledek stojí za to. Nový Street je výkonnější, lehčí a nejspíš ještě zábavnější než ho známe.

Nový Triumph Street Triple 765 představen ve třech verzích

Kapitoly článku

Nový model s motorem o zvýšeném objemu 765 ccm se bude prodávat ve třech provedeních, odlišných výkonem, výbavou a pochopitelně cenou. Základní verze nově ponese označení S, lépe vybavené eRko se z pozice top modelu přesune na zlatý střed, a na jeho místo nastoupí Street Triple RS s nejvyšší specifikací. Triumph si poslední dobou v rozšiřování nabídky u jednotlivých modelů přímo libuje (viz například poslední generace Exploreru, prodávaná v šesti různých verzích) a ani Street Triple nezůstane tomuto trendu nic dlužen. Navíc totiž bude k mání ještě snížená verze modelu R, a základní eSko si držitelé řidičáků skupiny A2 mohou objednat se slabším motorem o objemu 660 ccm.

Zajímavější parametry ale má nová vycházející hvězda, Street Triple RS. Díky navýšení objemu se tříválec může pochlubit největším výkonem (123 koní) a točivým momentem (77 Nm) v historii modelu. V motoru se přitom neměnilo jenom vrtání a zdvih, ale víc než 80 nových dílů včetně klikové hřídele, pístů a vaček. Ty jsou pro každou verzi trochu jiné, a od toho se odvíjí i výsledné parametry; 118 koní pro model R a 113 koní pro nejslabší eSko. Šestistupňová převodovka má u všech verzí kratší jedničku a dvojku kvůli ještě lepší dynamice při rozjezdu. 

Rekordně nízká je také suchá hmotnost 166 kg, přičemž tato hodnota platí pro všechny tři verze. Rozdíly ve výbavě jsou ale značné. Základní Street Triple S má sloužit jako motorka pro každodenní používání, a předpokládá se, že k takovému účelu stačí přední 41mm USD vidlice Showa, zadní tlumič s nastavitelným předpětím, dvoupístkové přední třmeny a dva jízdní režimy motoru, Road a Rain.

Pro větší fajnšmekry a sportovněji orientované jezdce je určen model R se čtyřmi jízdními režimy ve výbavě (Road, Rain, Sport a programovatelný Rider), plně stavitelnou přední vidlící Showa a zadním tlumičem stejné značky, čtyřpístkovými radiálními monobloky Brembo M4.32 a antihoppingovou spojkou.

Na závodní okruh se pak nejlépe hodí model RS, vylepšený ještě o jízdní režim Track, zadní tlumič Öhlins STX40, brzdy Brembo M50, quickshifter, laptimer a pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP. Samozřejmostí ve výbavě všech tří verzí je vypínatelná kontrola trakce a ABS, přičemž ABS se dá vypnout jen u modelů R a RS.

Design nového Triumphu je sice výrazně modernější, ale zároveň jsou v něm poznat rysy charakteristické pro Street Triple. V typických světlometech přibyly LED diody pro denní svícení a  velkou proměnou prošla přístrojová deska, kterou teď tvoří pětipalcový TFT displej s možností nastavení vzhledu. Nové jsou i ovládací prvky na řídítkách - konkrétně mal joystick na levé straně jsme zatím na žádném modelu neviděli.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

První kusy nového Street Triple RS by měly být u dealerů v březnu tohoto roku, o měsíc později dorazí verze R a zájemci o model S musí počkat do května. Ceny pro český trh zatím neznáme.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.23
Známkováno: 13x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist