yamaha_demo_tour




SWM ukázalo nové Gran Milano a podivnou vojenskou sajdkáru

Na milánském výstavišti jsou jako doma značky domácí – tedy ty italské – a pak značky čínské. A SWM, stejně jako pár dalších, je vlastně obojím. Znovuzrozená italská manufaktura pod křídly čínského giganta Shineray ukázala na stánku dva nové modely, z nichž oba jsou čínskými importy.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Gran Milano 500

Model Gran Milano už se v nabídce SWM objevil dřív, když se při restartu značky představil s kubaturou 440. Větší 500 bude patrně nástupcem, a pokud už při vyčíslení kubatury tušíte, odkud vítr vane, tušíte samozřejmě správně. I tento motor je, stejně jako mnoho dalších čínských pětistovek, kopií dvouválcové pětistovky od Hondy.

Na druhou stranu Honda a její přímé kopie mají standardně objem 471 cm3, zatímco Gran Milano 500 uvádí v poněkud kusých technických datech objem 494 cm3. Což je ještě více než kolik stejnému motoru vtisknul výrobce Gaokin – například Brixtony 500 mají přesný objem 486 cm3. Výkon každopádně zůstal stejný a SWM nabídne standardních 35 kW.

Jinak si Gran Milano 500 veze hodně podobnou výbavu, jakou známe třeba z RVM, které do Česka importuje Jawa. I SWM má přední a zadní tlumiče Kayaba, vpředu brzdiče J.Juan a coby klasický naháč jede na sedmnáctipalcových kolech. Hmotnost je 188 kilogramů – nepadlo ovšem, jestli jde o suchou nebo mokrou hmotnost.

Sidecar 520

Mnoho nadzvednutých obočí vyvolala druhá, velmi výrazná novinka na stánku SWM, a sice retro motocykl se sajdkárou. Sidecar 520 nese „armádní“ design, který bychom čekali spíš od Uralu než od italské značky, která se od počátku svého vzniku soustředila na sportovní motorky.

Možná to bude tím, že novinka má s Itálií společného jedině to, že do ní připlula lodí z Číny. Přestože se tento pozoruhodný stroj objevil v katalogu i na webu SWM, kus vystavený na výstavišti nese kompletně označení Shineray. Jde o model prodávaný na některých trzích jako Shineray Xinyuan Tornado 520.

Motor je opět řadový dvouválec, podle technických specifikací přesně stejný jako v Gran Milanu. I tady má 494 cm3, ovšem udávaný výkon činí 39,6 kW, tedy 54 koní. Hmotnost je 358 kilogramů a ani tentokrát není jasné, jestli jde o suchou nebo mokrou.
Více informací o Sidecar 520 nemáme a nevíme ani to, zda se objeví na českém trhu. Oproti tomu Gran Milano s celkově „evropštější“ náturou by se u nás objevit mělo. O jeho úspěchu rozhodne zejména to, jak agresivní cenovku nasadí importér. Konkurence podobně koncipovaných čínských strojů je totiž čím dál větší.
Na kompletní modelovou řadu SWM se můžete každopádně podívat i v docela divném oficiálním videu výše.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist