yamaha_demo_tour




Intermot: Rukka připravuje elektrickou vestu, co zchladí a zahřeje

Cestovatelé a milovníci kvalitního a hlavně funkčního oblečení určitě znají finskou značku Rukka. Ta na svém stánku představila několik novinek včetně úplně nové retro kolekce nebo nepromokavého koženého kompletu. Všechno ale předčila připravovaná vesta, která vám v tropických vedrech zajistí požadovaný chlad a v zimních měsících naopak dokáže zahřát.

Kapitoly článku

MAT Group je společnost specializující se na vývoj technologií přispívajících ke zvýšení bezpečnosti a komfortu v jedné stopě. Skořepiny přileb, interkomy, voděodolná kůže anebo vesta, která vám zajistí potřebný tepelný komfort za jakékoli situace. Právě s MAT Group spojila síly finská Rukka, která jejich vynálezy uvádí do praxe. Prvním produktem na prodejnách je kožený cestovní komplet Aramos, který využívá nově vyvinutou „chytrou“ kůži s názvem Corium+. Kožené oblečení neoddiskutovatelně vyhrává na poli bezpečnosti, jenže cestovatelé mají i jiné požadavky. Mezi ně patří hlavně voděodolnost, tepelný komfort a prodyšnost, což jsou sporty, kde kůže dostává od textilu na frak. Nová kůže Corium+ by ale měla všechny tyhle prvky zvládat.

Jejím základem je samozřejmě kůže, repektive vnější vrstva perforované kůže. Ta si zachovává své dobré otěruvzdorné a pevnostní vlastnosti, jenže kdo z vás jel někdy třeba v perforované kombinéze, ví, že je to fakt tak do letních pařáků. Proto je pod ní membrána, která se postará o to, aby kůže jen tak neprofoukla a nepromokla. Při vývoji téhle technologie se myslelo i na nejslabší článek – švy. Sebelepší nepromokavá bunda je vám k ničemu, když nejsou ošetřené spoje jednotlivých dílů, proto jsou švy na kritických místech podlepené.

Jestli patříte k velkým zmrzlíkům, nebo máte sezónu téměř celý rok, určitě uvítáte vyndavací zateplenou vložku, ve velkém pařáku zase pomůžou větrací otvory na zip. Další výbava už je standard, který od oblečení čekáte. Jsou tu protektory D30 na všech exponovaných místech, strečové a elastické panely, měkký neoprenový límeček, nastavitelné lemy na cvočky nebo třeba odepínací fleecový límec.

Nejobletovanější produkt na stánku se do prodeje teprve chystá a dá se říct, že obě spolupracující firmy využily Intermot k prozkoumání trhu a reakcí potenciálních zákazníků. A ty byly mimo jiné veskrze pozitivní. Dostáváme se tím ke zmiňované vestě s názvem M-Clima. Celý systém tvoří samotná vesta, baterka, ventilátor a dálkové ovládání. A jak to funguje?

Vesta má na boku trubičku pro přívod vzduchu z malého ventilátorku, který váhově v podstatě ani necítíte a pokud na motorce cestujete, tak vám ani rozměrově nijak nevadí. Kousek vedle je všitá kapsa na baterku, která celý systém dokáže živit až dvě hodiny. Přijde vám to málo? Nevadí, na delší cesty můžete vestu připojit k napájení motorky a chladit se nebo se ohřívat do aleluja. Vesta se ovládá dálkovým ovladačem, který půjde přidělat třeba na řídítka.

V případě chlazení se sepne zmiňovaný ventilátor, který žene dovnitř vzduch. Celá vesta je chytře ušitá tak, že v sobě vzduch rovnoměrně rozvede a pomocí patentované tkaniny vytvoří na povrchu těla malé vzdušné víry, které pomáhají odpařovat pot a tím ochlazovat pokožku. Po odzkoušení vesty musíme potvrdit, že to funguje na jedničku. Ledový vichr dokáže teplotu výrazně snížit a o síle systému dokazuje nafukování bundy. Stejně dobře vesta funguje v režimu topení. Je otázkou chvilky než tepelné panely na vnitřní straně vesty začnou generovat teplo a hřejí tak akorát aby to nebylo málo ani moc.

I když díky patentované konstrukci nehrozí přehřátí, je nemožnost regulace intenzity topení a proudu vzduchu asi jediné mínus, které jsme na vestě našli. Je lehká a ohebná, a když ji na sobě máte, tak o ní v podstatě ani nevíte. Námitka padla také na chlazení. Když v létě přijdu do garáže se zpocenými zády a zapnu průvan ve vestě, tak to smrdí ofouknutím a houserem. Jenže vesta má baterku, takže není nic jednoduššího, než v ní vyrazit rovnou do garáže. Nevýhodou by mohlo být také spojení vesty s motorkou napájecím kabelem, jenže na to si člověk zvykne, což dokazují třeba majitelé airbagových vest. Největším otazníkem je tak cena, za kterou se bude prodávat. Jinak je to totiž skvěle vymyšlený produkt, který najde své uplatnění i jinde. Ono je v podstatě jedno, pod jakou bundu ho dáte, může to být bunda textilní, kožená nebo třeba mikina a své využití by vesta našla třeba i v zimě na horách.

Dalšími novinkami ze stánku Rukky je cestovní Cordurový komplet Armarone s Gore-Texovou membránou, tepelnou vložkou nebo třeba exponovanými místy vyztuženými materiálem Armacore. Podobně je na tom komplet vyšší řady Exegal, který nabídne ještě širší teplotní rozmezí jeho použitelnosti. Vyloženě letní je „děravý“ set StratchAir, ke kterému můžete pořídit nepromokavou Gore-Texovou vrstvu StretchDry, pro jezdce na cestovních endurech je zase letní Airventur.

Jezdce dbající na styl potěší stylová kolekce Urban, ve které najdete textilní komplety nebo kožené bundy a rukavice. Doplňuje je také nová kolekce civilního oblečení, co se funkčních doplňků týče, najdete v katalogu také nové chrániče nebo zimní rukavice.

Velký prostor letos Rukka věnuje také něžnému pohlaví, pro které představila nový vrcholový komplet Spektria s třívrstvou Gore-Texovou membránou a vyztužením Armacore nebo levnější komplet Hermia z Cordury 500. Ten bude mimochodem dostupný i v pánské variantě Herm. Dámy se také dočkají nové zateplené vrstvy DownY a připraveno pro ně bude také další termoprádlo. Další informace o novinkách najdete na stránkách dovozce Geneze.cz.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jarda-Bekr přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist