yamaha_demo_tour




Royal Enfield Himalayan, elektrický prototyp Him-E a nový Bullet 350

První tisková konference mezinárodní výstavy v Miláně patřila indické značce Royal Enfield, která podle očekávání představila nový Royal Enfield Himalayan. Vedle něj pak poprvé zazářil testovací prototyp Him-E, který fabrika již delší dobu testuje v Himalájích. A nesmíme zapomenout ani na nový Bullet 350!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nový Royal Enfield Himalayan

Protože výrobce zveřejnil technické údaje i design již minulý týden, kompletní popis této představené novinky najdete v tomto článku. Z dnešní tiskovky přinášíme naše video a fotografie přímo z výstavy v Miláně.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Elektrický testovací prototyp Him-E

Na tiskové konferenci se poprvé předvedl i zárodek budoucího elektrického Himalayana. Žádné technické údaje ani předpokládaný datum jsme se zatím nedozvěděli, jde jen o testovací prototyp a na jeho základě teprve budou postupně představovány designové koncepty. I tak byl ale vystavený motocykl hodně zajímavý, vypadá hodně robustně a vypadá to, že ho v terénu opravdu nešetří.

Designově poměrně pěkně navazuje na hlavní rysy stávajících benzínových Himalayanů a využívá zajímavé řešení sedla, které tvoří jediný celek i s krytem nádrže, který samozřejmě neskrývá nádrž, ale baterii elektrického motocyklu. Celek baterie a elektromotor slouží jako nosný prvek rámu. Z komponent pak stojí za zmínku třeba odpružení Ohlins.

O technice zatím nevíme nic, ale leccos se dá odvodit z faktu, že společnost Royal Enfield v roce 2022 koupila podíl ve španělské značce elektrických motocyklů Stark Future. Díky tomu má přístup k odzkoušeným technologiím i know-how. Nový elektrický koncept ADV tak bude určitě využívat vývojářský proces za elektrickým modelem Stark VARG. To je závodní motokros, který v současné době jezdí s motory o výkonu 59 koní nebo 79 koní a je poháněný baterií o kapacitě 6,5 kWh.

Nový Royal Enfield Bullet 350: New heart. Same beat.

Trochu stranou zůstala další novinka letošní sezóny, nová inkarnace legendárního modelu Royal Enfield Bullet 350 s charakteristickým velkým sedlem v ryze indickém stylu. Na tiskové konferenci se o něm ani nezmínili, pravděpodobně proto, že jeho asijská premiéra již proběhla dříve. My ale víme, že tato novinka už míří i do Evropy. Jde o nejnovější z dlouhé řady jednoduchých, odolných a nádherných motocyklů s nepřekonatelným dědictvím, které sahá až do roku 1932!

Model Bullet je postavený na platformě řady J, to znamená, že dostal stejný rám a vzduchem chlazený jednoválec 349 cm3, s jakým jezdí loňské novinky Meteor, Classic a Hunter. Motor se vstřikováním paliva dosahuje výkonu 20,2 k při 6100 ot./min a točivého momentu 27 Nm při 4000 ot./min. Je vybavený vyvažovací hřídelí pro snížení vibrací a navazuje na něj pětistupňová převodovka. Vepředu jsou 41 mm vidlice, pneumatiky 100/90 -19 a 300 mm kotoučová brzda. Vzadu je širší pneumatika 120/80 -18 a 270 mm kotoučová brzda.

Model 2023 Bullet 350 pro Evropu je vydáván ve dvou různých verzích. Model Bullet Standard, který je k dispozici v černé nebo kaštanové barvě, je vybaven dvoukanálovým ABS a zadním kotoučem, zakončen elegantními ručně pruhovanými nádržemi a komponenty v barvě karoserie, stejně jako chromovanými a zlatými odznaky.

Bullet Black Gold je prémiová varianta s nápadnou kombinací matné a lesklé černé nádrže, měděného a zlatého 3D odznaku, měděného proužkování a trendy černě zbarveného motoru a komponentů. Obě evropské edice mají charakteristickou 13litrovou nádrž ve tvaru slzy a tradičním přístrojovým panelem Royal Enfield. K modernějším prvkům patří nový digitálně-analogový přístrojový panel, který obsahuje informační panel LCD a nabíjecí USB port umístěný pod řídítky.

Koncepty na výstavě Eicma v Miláně:

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist