husqvarna_svartpilen_801_2




Pojištění motorek: vyberte to s nejlepším poměrem ceny a kvality služeb

Sezóna pro motorkáře začíná pomalu, ale jistě. Nejvyšší čas zamyslet se nad tím, jaké pojištění pro vlastní stroj vybrat. Ti, kteří si chtějí jezdění užít, přitom už dávno vědí, že ohlížet se jen na cenu pojištění nedává smysl. Mnohem důležitější totiž je, co za ni dostanou za služby. Rozdíly přitom mohou být dramatické. A když se něco semele, ve finále chce každý, aby se problém vyřešil spolehlivě a rychle. U motorek to platí dvojnásob.

Motorky stejně jako třeba auta musí být ze zákona pojištěné. I pouhé parkování je totiž podle judikatury považované za provoz. Obecně platí, že pokud není vozidlo alespoň dočasně vyřazeno z provozu (registrační značky v depozitu například), je nutné mít takové vozidlo pojištěné. To platí i pro motocykly, byť jsou provozovány sezónně. Potud žádné překvapení. U povinného ručení je z čeho vybírat – platí to jak pro limity plnění (např. až do 100 mil. Kč), tak pro doplňkové služby. „Ty se liší podle zvolené varianty povinného ručení. Nabízíme tři a v jejich rámci klient získává například právní ochranu, asistenční služby nebo úrazové pojištění pro řidiče nebo všechny cestující,“ vysvětluje Tomáš Kabele, senior manažer pojištění motorových vozidel z Generali České pojišťovny. Ta přitom výrazně pozitivně upravila svoji cenovou politiku a přitom patří ke špičce, pokud jde o doplňková pojištění, služby spojené s řešením pojistné události nebo třeba defektu.

Sezónní havarijko? Zapomeňte.
Někteří majitelé motorek hledají úspory tím, že havarijní pojištění pořizují jenom na sezónu. Takový přístup ale nemusí nutně dávat smysl. Vyřadit motorku dočasně z provozu totiž znamená nejen z ní sundat značky a odnést je na úřad, ale stojí to i další papírování, čas a peníze – kontaktovat musíte pojišťovnu a platíte úřadu i poplatek spojený s vyřazením. „Konečná úspora je tak dost diskutabilní. Zvlášť za situace, kdy celoroční havarijní pojištění nabízíme za tak příznivých cenových podmínek, že celý proces s dočasným vyřazováním zkrátka postrádá smysl,“ upozorňuje Tomáš Kabele.
Celoroční havarijní pojištění má přitom jasné výhody – riziko krádeže, poškození nebo působením živlů motorce totiž hrozí, i když je na zimu „spolehlivě“ uložená. „Není výjimkou, že se setkáváme se škodami, které vzniknou pádem při pouhém vytlačení motorky před garáž. Nebo při jejím převážení. Bez havarijka mimo sezónu pak opravu hradí motorkář z vlastní kapsy,“ doplňuje postřehy z praxe Tomáš Kabele z Generali České pojišťovny.

Technický stav a riziko úrazů
Každý rozumný motorkář určitě uzná, že technický stav jeho stroje musí být nejen na začátku sezóny, ale po celou její dobu vždy stoprocentní. Zatímco u auta chrání posádku „plechy“, u motorky nic podobného posádka k dispozici kolem sebe nemá. „Za takových okolností by dobré úrazové pojištění minimálně pro řidiče mělo být automatickou součástí každého pojištění motorky. Nabízíme kromě něj i variantu pro spolucestující,“ potvrzuje Tomáš Kabele. Toto pojištění odborníci nedoporučují podceňovat, protože na motorkáře číhají v provozu mnohé nástrahy – od nekvalitního povrchu silnic, přes bezohledné chování ostatních motoristů po přecenění vlastních schopností.

Když dojde na nepojízdnost
Jízda na motorce je především zábava, i to je důvod, proč si je muži i ženy pořizují a vyráží s nimi polykat kilometry. Během nich ale není výjimkou, že čelí situacím, kvůli kterým se jim cestování zkomplikuje. „Z našich statistik vyplývá, že asistenční služba pomáhá motorkářům nejčastěji u dopravních nehod, poruch motorů a defektů pneumatik. Výjimkou ale nejsou ani problémy s baterií nebo nedostatkem paliva,“ vyjmenovává nejčastější důvody zásahů asistenční služby Tomáš Kabele z Generali České pojišťovny.

Rychlost příjezdu asistence nebo možnost jejího objednání online bez nutnosti volání na asistenční linku by měl každý motorkář při výběru pojištění rozhodně zvážit. K čemu mu je levné pojištění, když síť smluvních asistenčních partnerů jeho pojišťovny znamená, že bude na jejich příjezd čekat, čekat a čekat? Nebo se dozví, že asistence se vztahuje jen na nehody, ale už ne na poruchy…
„Rozsah našich asistenčních služeb poskytujeme ve variantách s návodnými názvy – S, M, L a XL. Jejich konfigurace vyhoví motorkářům všech typů – vyberou si s ohledem na to, jak a kde svoje motorky používají. Řešení máme i pro ty nejnáročnější, kteří se svými motocykly vyráží na zahraniční dovolenou,“ ujišťuje Tomáš Kabele.

Zavazadla? Bez nich to nej(e)de!
Běžné v motorkářské populaci stále není povědomí o tom, že připojistit se dají také zavazadla. Největší domácí pojišťovna nabízí dvě varianty tohoto užitečného připojištění. V prvním případě řeší poškození, zničení nebo ztrátu zavazadel, k nimž dojde při dopravní nehodě. V druhém případě je pojistné krytí širší – vztahuje se na poškození, zničení nebo ztrátu zavazadel způsobenou nejen nehodou, ale také odcizením nebo živelní událostí.
„Pojištění se přitom vztahuje nejen na zavazadla, ale také na krádež přilby a poškození oblečení, které má motorkář na sobě při dopravní nehodě,“ popisuje pojistnou ochranu Tomáš Kabele. Klienti podle jeho slov mohou vybírat z pojistných částek od 10 do 100 000 Kč. Plnění se vztahuje na každou jednu pojistnou událost a spoluúčast činí pouze 1000 Kč.

Řešení škody má být hbité
Jak říká lidové rčení: neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. Mnozí motorkáři o tom vědí své – ať už se do svízelné situace dostali kvůli dopravní nehodě nebo jim motorku poškodilo něco jiného. V takovém případě přijde vhod, když pojišťovna nezdržuje a umí věci řešit rychle. Dnes v tom výrazně pomáhá i digitalizace. Například v Generali České pojišťovně probíhá hlášení škody standardně nejčastěji online. A to například přes webové stránky, které hlášení škody maximálně usnadňují. „Po pojištěném tak požadujeme v zásadě pouze registrační značku jeho motorky. Vše ostatní si už za klienta vyplní náš systém sám. Hlášení škody nikdy nebylo snazší,“ vysvětluje Tomáš Kabele.

Aplikace pomáhá a zrychluje
Pojišťovna při komunikaci s klienty rovněž využívá ve vybraných případech i speciální aplikaci Moje škody, kterou lze najít i v Klientské zóně. Ta v případě řešení škody úplně eliminuje nutnost setkání s pracovníkem pojišťovny. Není třeba si ji stahovat, ale klient na ni dostane odkaz v SMS či e-mailu. Po otevření odkazu ve webovém prohlížeči (jedno jestli v telefonu, tabletu nebo počítači) aplikace provede klienta celým procesem – od pořízení fotek po dokládání potřebných podkladů. „Díky těmto technologickým inovacím, které jsou maximálně nápomocné, jsme schopni řešit škody ještě rychleji. Většinu z nich do 5 dní od dodání všech potřebných dokladů,“ podotýká Tomáš Kabele.

Informace o redaktorovi

PR článek - (Odebírat články autora)




TOPlist