globalmoto_unor




Peugeot představil novou generaci tříkolky Metropolis

Vlastně by se dalo říci, že jak řekli, tak udělali. Loni v listopadu na milánském veletrhu EICMA Peugeot představil rozloučení se stávající generací a vedle něj ukázal předobraz přicházejícího nástupce nazvaný Metropolis RS Concept. Stroj, který měl oficiální premiéru v úterý večer, se od něj liší jen v detailech.

Kapitoly článku

Když se řekne tříkolový skútr, automaticky každému naběhne Piaggio MP3. Aby ne, když tenhle koncept nejvíce zpopularizovalo a je tady už téměř půldruhé dekády. jako druhá vás většinou napadne Yamaha Tricity, přitom ještě o rok starší je právě Peugeot Metropolis, jenž je navíc přímým konkurentem již zmíněné empétrojky. Od počátky vybavený jednoválcovou čtyřstovkou, kterou si ponechává i do dalších let, ovšem samozřejmě nyní s normou Euro 5. Jak již bylo řečeno loni, design nové generace, jež se začíná vyrábět ve francouzském Mandeure coby modelový ročník 2020 (k nám na trh přijde ještě v průběhu podzimu), se blíží k automobilové produkci značky Peugeot.

Ač základní linie zůstávají stejné a na první pohled vidíte, že to je Metropolis, tak musíme uznat, že tenhle skútr tedy pořádně prokoukl. Vlastně nezůstal kámen na kameni, teda plast na plastu. Čumák je úplně jiný, prdelka se měnila méně, ale měnila. Do toho ta parádní modrá barva, prostě jestli se mi loni při testu zdál Metropolis RS trochu takový odulý, tak proti modelu 2020 nemůžu říct půlku křivého slova. Líbí se mi.

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

Starý a nový model - pořád vidíte, že to je Metropolis, ale podstatně hezčí

Výrazný gril vepředu má ještě sportovnější tvarování, k tomu LED světla, denní svícení po stranách jako lví tesáky Peugeotu 508, vzadu potom LED světla ve formě tří drápů jako z konceptu Peugeot Instinct… A když už jsme u aut, tak úplně nová přístrojová deska prý vychází z modelu 308. Ta stará byla elegantní s pěknými budíky, ale teď tu je 5“ barevný TFT displej lemovaný i nadále analogovým otáčkoměrem a tachometrem s protiběžnými ručičkami, ale v novém sportovnějším designu.

Peugeot říká, že nový Metropolis je vyvinut pro ještě divočejší boje v ucpaných městech. Všechno tedy bylo podřízeno provozu po evropských metropolích. Hodně vyzdvihované jsou brzdy, propojené SBC-ABS, které navíc při krizovém brzdění spouští varovné blikačky, což je u tříkolky použito poprvé. Problémům v opačném směru zabraňuje kontrola trakce, kterou měl už předchozí model, ovšem teď má jezdec na výběr ze tří režimů – Urban, Sport a Off. Zůstává také bezklíčkové zapalování, u produktu této třídy bychom si to ani nedokázali představit jinak.

Při loňském testu se mi velice líbil motor, jednoválcová čtyřstovka, a vypadá to, že se mi bude líbit i nadále. Sice je to již euro-pětka, hodně se pracovalo na snížení tření (taky se teď jmenuje LFE jako Low Friction Engine) i hmotnosti a správném naladění vstřikování a zapalování, také jsou tady teď tři katalyzátory, nicméně výkonové hodnoty zůstaly nachlup stejné jako dříve – 26,2 kW/36 k při 7250 otáčkách a 38,1 Nm při 5750. Také u spotřeby najdeme pořád stejný údaj 3,9 l/100 km, což vzhledem k 13,5litrové bandasce (o sedm deci víc než dříve) znamená dojezd přes 300 km.

Co jsme již věděli dopředu a co sem také náramně pasuje, je systém propojení onoho TFT displeje (který, jak Peugeot zdůrazňuje, je hodně vysoko, aby řidič nemusel moc sklánět hlavu a neuhýbal tak zrakem ze silnice víc, než je nutné) se smartphonem nazvaný i-Connect, známý už z loňské jednostopé stopětadvacítky Pulsion. Prostřednictvím speciální pežoťácké appky si můžete nastavit skútr z mobilu, je tady i vlastní navigace, proti klasickým GPS prý jednodušší, neboť většinou prý tyhle normální navigačky zobrazují dvě třetiny věcí, které motorkář vědět nepotřebuje. Tady prý stačí jediný pohled a víte to nejdůležitější – kdy a kam zatočit. Displej zobrazuje také příchozí hovory a textové zprávy plus samozřejmě klasické provozní údaje, jako jsou dojezd, spotřeba paliva a jeho množství v nádrži, napětí baterky atd. Barvy zobrazení si můžete vybrat, jas je automatický, pozadí černé nebo bílé a detaily červené, modré nebo zlaté. Výčet funkcí završuje informace o pěti jazycích.

A jak jsme na tom s praktičností? Pořád velmi dobře, vnější vzhled se sice změnil, ale zůstalo to důležité. Pořád je tu rovná podlaha a pod sedlem dva úložné prostory. Do toho zadního dáte otevřenou helmu nebo laptop, do hlavního integrálku či větší předměty, třeba prý tenisovou raketu. Oba „kufry“ se otevírají elektricky. Pod řídítky je i nadále k dispozici uzavíratelná schránka o objemu jednoho litru, kam si můžete dát třeba nabít mobil. Zásuvka je buď 12V, nebo USB, to podle verze, kterou si vyberete. Metropolis se totiž bude nabízet ve dvou variantách, u Peugeotu označených tradičně Active a Allure (další jsou prý ve vývoji, sportovní, nejspíše označená RS, přijde napřesrok). Active je ta základní varianta, kterou poznáte podle černých kol, šedé metalízy a jiných zrcátek, Allure je luxusnější s chromovanými závažíčky v řídítkách, dvoubarevnými ráfky, USB zásuvkou, koberečkem v podsedlovém prostoru a její displej, stejný jako u Active, je doplněn o i-Connect. Allure bude ve čtyřech barvách, bílé, matné černé a dvou modrých (metalíza a mat). Cena zůstává hodně podobná jako doposud, za Metropolis Allure modelového ročníku 2020 dáte 224 900 Kč.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
1Pegas přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist