globalmoto_unor




Ostatní značky na milánské výstavě

O velkých značkách a zásadních novinkách milánské výstavy jste si u nás už mohli přečíst, ale nejenom o nich je veletrh. Inovované skútry na něm představil například francouzský Peugeot, výstavní premiéru zažila znovuzrozená Lambretta, Polini kromě svých doplňků a tuningových sad ukázala prototyp aerodynamického závodního skútru. Komu by byla dvě kola málo, pro něj je tu značka Quadro s tří a čtyřkolovými skútry.

Kapitoly článku

Peugeot

Francouzská značka se lvem ve znaku v Itálii slavila 120 let v jednostopém světě a k tomuto výročí přivezla koncept P3X. Jestli očekáváte fotky nebo videa, tak se jich nedočkáte, protože do světa P3X mohli vstoupit jenom návštěvníci výstavy. Šlo totiž o projekci virtuální reality za pomoci speciálních brýlí.

Dalším, kdo jede na oslavné vlně Peugeotu, je model Django, který se hlásí k odkazu slavného modelu S55. Pro oslavu 120 let vznikla speciální verze, na které se podílela italská společnost Schedoni. Ta se už od roku 1880 specializuje na luxusní kožené výrobky a spolupracuje mimo jiné i s Ferrari.

Zbytek stánku se nesl v duchu drobných inovací stopětadvacítkových skútrů, tříkolek a nejmenších padesátek, které nově jezdí s motory Euro 4. Svou premiéru zažila i produkční verze elektroskútru 2.0 e-powered by GenZe představeného jako prototyp v loňském roce.

Lambretta

Podobnou premiéru finálního produktu zažila i legendární italská značka Lambretta. První představení modelu V-Special světu proběhlo letos v létě na akci Lambretta 70th Anniversary Rally. V Miláně byla k vidění verze, která půjde v Itálii od února do prodeje. Lambrettu V-Special navrhlo designérské studio Kiska, které má na svědomí motorky od KTM a Husqvarny, základ stroje tvoří samonosná karoserie z 1,2 mm silných ocelových plechů.

Značka je sice italská, výroba ale bude probíhat na Tchaj-wanu v továrně SYM. Motory budou použité ze skútru Fiddle 3 v objemech 50, 125 a 170 ccm. Skútr bude navíc k mání ve dvou verzích, jedna s pevným předním blatníkem, druhá se „zatáčecím“. Ve výbavě se objeví LEDková světla, analogový tachometr doplněný digitálním panelem, nebo bluetooth konektivita.

Polini

Italská ladičská firma Polini se vytasila s prototypem závodního skútru vybaveného motorem Polini 100 Big Evolution s 38 koňmi a odvážnou karosérií. Jeho přísně aerodynamická kapotáž, vybavená mimo jiné křidélky jako z Moto GP, má pomoc dosáhnout maximálních výkonů na závodní trati.

Další věci už jsou vyloženě ladičské. Motorový kit pro stopětadvacítky a stopadesátky Piaggio Medley a Vespa GTS, speciální díly pro čtyřtaktní Piaggio Liberty 50, nebo doplňky pro Kymco AK 550. Pro něj italové nabízí jiný variátor nebo výfuk.

Quadro

Švýcaři, kteří pod značkou Quadro vyrábějí naklánějící se tří a čtyřkolové skútry, nedávno uzavřeli partnerství s Tchaj-wanskou továrnou SYM a na EICMA už se objevilo první dítě. Koncept skútru se jmenuje Nuvion a cílí na Tricity od Yamahy, které by chtěl od roku 2019 konkurovat. Konstrukci předního zavěšení od Quadra doplní pohonná jednotka z továrny SYM o objemu 125 ccm.

Druhým výstavním tahákem byla tříkolka Quadro3 v adventure verzi Edelweiss. Ta na základní tříkolku přidává nastavitelný přední štít s držákem navigace, kryty chladiče a rukou, 42 litrový hliníkový top case, ochranou mřížku předních světel a doplňková LED světla.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
uzivatel611 přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist