yamaha_demo_tour




Moto Morini představuje cruiser Calibro

Italské (ale vlastně tak trochu čínské) Moto Morini představilo Calibro – novinku ve světě rebelských cruiserů. Rebelských… Chápete, co mám na mysli? Rebel? Mrk, mrk? Tak či tak Calibro svým stylem oslavuje vstup Moto Morini do USA a tisková zpráva mluví o názvu Calibro v souvislosti s poměřováním „každodenního života a pravé duše motorkáře“. Ať už to znamená cokoliv.

Tisková zpráva na oficiálním webu Moto Morini je vůbec veselá. Je tam spousta „vzdalování se od stereotypů a cestování za hranice pravidel“ a dalších podobně konkrétních obratů, ale toho skutečně zajímavého – tedy čísel, údajů a faktů – je tam poněkud málo. Do značné míry je to způsobeno tím, že třeba na motoru se ještě pořád pracuje, a tedy výslednou hodnotu výkonu se teprve dozvíme.


Už teď nicméně víme, že motor je stejný vodou chlazený řadový dvouválec o objemu 649 cm3, který vozí i modely Seiemmezzo a X-Cape. Agregát je ovšem zastavěný do nového ocelového rámu cruiserového stylu, doplněný mimo jiné řemenem sekundáru. Ten se ke cruiseru hodí přece jenom o něco víc než řetěz. Co se onoho výkonu týče, konkrétně Seimmezzo má 60 koní a 54 Nm, u Calibra lze očekávat možná i vyšší točivý moment v nižších otáčkách, vykoupený méně koňmi. K mání bude samozřejmě i varianta seškrcená na 35 kW pro jezdce s řidičákem A2.

Pozice sedla je při 720 milimetrech nad zemí docela nízká, a jezdci tu bude dělat společnost jednak plechová nádrž, jednak i digitální budík, schovaný za kapličkou kolem předního LED světlometu. Zajímavostí je nastavitelná pozice stupaček. Když se pozorně podíváte na spodní trubku rámu, je za stupačkami ještě jedna díra, do které je lze přesunout. Majitel si tak může vybrat, jestli chce uvolněnou cruiserovou pozici s nohama dopředu, nebo spíš „sportovnější“ s nohama dále vzadu.

O tlumení se vpředu stará klasická vidlice se stylovými prachovkami, vzadu pak dvojice tlumicích jednotek, litá kola mají průměr 18 palců vpředu a 16 vzadu, prostě žádné složitosti se nekonají, a v této kategorii nejsou ani žádoucí. Sedlo spolujezdce je odnímatelné podle potřeby a v nabídce by se mělo objevit i nějaké to příslušenství, kdyby si chtěl někdo udělat Calibro hezčí, případně cestovnější.

Nový konkurent Kawasaki Vulcan a menší Hondy Rebel jde do prodeje začátkem příštího roku, přičemž cenovka zůstává zatím neznámá. Měla by však být dost atraktivní, na čemž se podílí i fakt, že výroba podstatné části dílů bude probíhat v Číně, v továrně mateřské značky Zhongneng.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist