globalmoto_duben_nolan




Britský Langen přidává druhý model, původ motoru vás překvapí

Mladá britská značka Langen před dvěma lety poslala celý svět do kolen, když představila retro naháče s ostrým dvoudobým dvouválcem o objemu 250 kubíků. Všech 100 kusů z první série už je prodaných, tak nyní majitel Langenu Chris Ratcliffe přichází s druhým modelem. A bude to zase divočina!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

„We do things differently here,“ tak zní motto Langenu a v překladu to znamená „zde děláme věci jinak.“ Prokázal to první Two Stroke a ukazuje se to i v druhém modelu, který dostal jméno Lightspeed. Rychlost světla, není to poněkud troufalé? Inu, ani moc ne, Lightspeed sice nebude v přímce rychlý jako foton, ale divočák to bude pořádný. Motor zůstává dvouválcový, ovšem namísto čtvrtlitrového dvoutaktu tu je čtyřdobý vidlicový dvouválec s hrnky v úhlu 72° a s objemem 1190 cm3!

Jasně, modří už vědí, odkud vítr vane. Tenhle motor Chris Ratcliffe, jinak dříve konstruktér u automobilové značky TVR a motocyklové CCM, získal od americké značky Buell Motorcycles, která vesele žije dál i po odchodu jejího zakladatele Erica Buella za jinými projekty. Kompaktní dvouválec kdysi na Ericův popud vznikl v rakouském Rotaxu a dodnes neztratil nic ze své síly, když i v Langenu nabídne 185 koní při 10 600 otáčkách a 138 Nm při 8200 otáčkách. Docela peklíčko, když otevřete naplno 74mm vstřikovací hrdla (to je díra!) s dvojicí vstřikovačů, poteče tam palivo z 19litrové nádrže asi pěkným kalupem… Bohužel tohle jsou jediné konkrétní technické údaje, které Langen k Lightspeedu zveřejnil. Tedy ještě musíme přidat 320mm kotouče a fakt, že Lightspeed bude mít měrný výkon 1000 koní na tunu. Proč se to Angláni rozhodli udávat zrovna takhle, těžko říct, možná proto, že zákazníci se budou rekrutovat převážně z klientely, která je zvyklá hrát si s drahými rychlými auty a výraz „kůň na kilo“ by je tolik neoslnil.

K oslnění ovšem petrolheadům stačí jediný pohled, tohle je prostě nádherný kus řemeslné práce. Základní linky karbonové kapotáže vycházejí z modelu Two Stroke, i Lightspeed má příhradový rám a stejně řešenou kyvku, odpružení Öhlins nebo monoblokové čtyřpístky Hel, ale jinak je celá motorka taková hladší, modernější a od pohledu rychlejší. Najdete na ní spoustu úchvatných detailů, koukněte se třeba na ta kola (na zadním je guma o šíři 240 mm!), ale ještě úchvatnější je pohled na světla či přístrojovou desku tvořenou jedním budíkem se dvěma protiběžnými ručičkami. Když se dočtete, že Lightspeed bude stát v Británii, kde je také homologovaný, nějakých 37 000 GBP bez daně (jeden a čtvrt milionu českých včetně dépéháčka), řeknete si, že je ještě docela levný. Stejně jako u modelu Two Stroke si budete moci doladit barvy, řídítka, kola… První edice s britskou homologací bude mít číslovaných 185 kusů (podle výkonu motoru) a začne se vyrábět na začátku roku 2025, po ní bude následovat větší série 370 motocyklů pro zbytek světa, ale to až v roce 2026. Takže máme dost času na strkání zbytků z výplaty pod polštář…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist