yamaha_demo_tour




Lambretta chystá vlajkovou loď G325

Italská značka, jejíž znovuzrození má na svědomí rakouská společnost KSR Group a jejíž výroba probíhá na Tchaj-wanu u značky SYM, se na trhu již pevně usadila, když hlásí 610 dealerů ve 37 zemích světa. Do roku 2028 se chce stát světovou jedničkou mezi italskými klasickými skútrovými značkami, což ovšem nepůjde bez větších objemů. V Miláně tedy zveřejnila své plány na vstup do třídy třístovek s novým modelem.

Kapitoly článku

Zajímá vás víc? Tak to pro vás máme špatnou zprávu, protože o moc víc nám toho Rakušané neřekli. Nová řada bude mít název G-Special, půjde tedy o druhou ucelenou řadu vedle stávající V-Special. Asi něco jako u Vespy, která má malou Primaveru a velké GTS, přičemž objemově se překrývají. V-Specialy se dělají ve variantách 50, 125 a 200 a výš už zřejmě nepůjdou, u větších „géček“ zatím nevíme, ale tipnuli bychom si, že budou začínat na 125 a půjdou jako u Vespy výš do tříkila. A ještě jedním motorem si u G-Specialu jsme jisti – elektrickým. V únoru příštího roku představí Lambretta na autosalonu v Dillí svůj první elektrický skútr a do budoucna se počítá i s vývojem vodíkové technologie.

Představený koncept nesl označení G325, ovšem kolik má jeho motor skutečný objem, těžko říct. Lambretta je trochu mystifikátor, její dvoustovka má ve skutečnosti objem 169 cm3. Ale to není nic divného, třeba většina třístovkových skútrů má motory o objemu 278 cm3. To je i případ značky SYM, která Lambretty montuje a vybavuje svými agregáty, což vyvolává otázku, proč má Lambretta v názvu 325 a ne 300, a pokud půjde opravdu o jiný motor, tak o jaký. Co víme dál? Konstrukce je tradiční, železná karosérie s vyměnitelnými bočními panely, velkou změnou proti řadě V-Special je přední zavěšení, kde se namísto teleskopů usídlila tlačená kyvná vidlice, jako má Vespa. Její provedení však u vystaveného stroje dávalo na srozuměnou, že se fakt ještě jedná jen o koncept, jenž by se měl finalizovat během několika příštích měsíců. Těšit se můžeme ještě na bezklíčkové zapalování nebo na zajímavě podsvícené logo v podlážce, které se rozsvítí, kdykoli se ke skútru přiblíží jeho majitel.

Na stánku na milánském veletrhu EICMA samozřejmě nemohly chybět stávající modely V-Special, které byly obohaceny o další barevná provedení, a zejména italští návštěvníci mohli oči nechat na jedné moc pěkně upravené Lambrettě TV 175 ze 60. let.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Bogodar přispěl 6 Kč
Zdenek54 přispěl 6 Kč
Durand přispěl 6 Kč
lojzek přispěl 6 Kč
Michal1011 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist