yamaha_mt09




KTM 890 Duke přidává 10 koní a 5 newtonmetrů a doplní tak loni představenou 890 Duke R

Byl by blázen ten, kdo by věřil v setrvání „vévody“ s objemem 790 v nabídce KTM, když silnější motor dostaly už všechny ostatní motorky z téhle řady. Devadesát kubíků navrch v tomhle případě znamená 115 koní a 92 newtonmetrů, suchá hmotnost přitom zůstává na hodnotě 169 kilogramů. Víc netřeba na vytříbeném naháči střední třídy měnit, přesto došlo k drobnému doladění ve více oblastech.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Protože komu nevyhovuje nenastavitelný podvozek nebo slabší brzdy, ten sáhne po vyladěné verzi R. KTM 890 R je totiž divočák pro lidi, kteří to s řáděním a rychlou jízdou myslí vážně. Oproti tomu nová osmsetdevadesátka, která střídá v nabídce dosud nabízený model 790 Duke, uspokojí všechny, kdo chtějí sportovně střiženého naháče s prvotřídní ovladatelností, výkonným motorem, ale přece jenom jsou trošku umírněnější a motorku používají i v každodenním životě. I v tom případě přivítají zájemci silnější motor, protože jeden z velkých benefitů je dokonalejší naladění jeho elektroniky a elektronického plynu, který nabídne lepší reakci a vytříbenější chování. Tomu prospěje i o 20 % více rotujících hmot na klikovce. Posílení o deset koní ve špičce a pět newtonmetrů, to už je jenom takový příjemný bonus. V běžném provozu a na klikatých silnicích člověk spíš ocení, že už od 5500 otáček dostane člověk více než 80 newtonmetrů.

Díky tomu všemu by se člověk nemusel tolik starat o řazení, když už ale na něj dojde, mělo by to být příjemnější díky kratšímu chodu řadicí páky. Celý proces samozřejmě ještě dokáže povýšit oboustranné rychlořazení, za které si ale tradičně připlatíte, stejně jako za jízdní režim Track. Ten vám „odemkne“ další možnosti ladění kontroly trakce, anti-wheelie nebo vám dovolí využívat launch control. I když si za něj člověk nepřiplatí, bude těžit z dokonalejší elektroniky. Tu nově řídí 6D řídící jednotka, která kromě podélného a příčného zrychlení sleduje také rotaci kolem dvou os. Naplno to člověk dokáže ocenit třeba při brždění, to by mělo být díky jiné směsi destiček a vylepšeným třmenům o kousek lepší. K vyššímu výkonu a krouťáku je adekvátně naladěný také podvozek. Přední nenastavitelná 43mm vidlice WP Apex s oddělenými funkcemi pro každou nohu dostala jiné pružiny a k nim adekvátně přenastavené tlumení. Podobné nastavení dostal také zadní tlumič a KTM celkově slibuje komfortnější a progresivnější jízdu. Aby ta jízda byla také jistější a bezpečnější, dostal 890 Duke také nové pneumatiky, když se na místo dříve montovaných Maxxisů nastěhovaly pneumatiky Continental ContiRoad.

Podívejte se na video z testu KTM 890 Duke R vs. Triumph Street Triple RS

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Pavel-dačice přispěl 5 Kč
jakub_hruby přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist