Eicma: KTM

Už hezkou řadu let patří model Duke mezi oranžové asfaltové nářadí. Poslední dobou se famílie vévodů pořádně rozrůstá a v Miláně se nám představují další přírůstky. Premiéru si odbývá jak KTM 390 Duke, tak KTM 690 Duke R. Ještě větší haló ovšem způsobuje prototyp pouličního bojovníka 1290 Super Duke R. Co vy na to?

Eicma: KTM

Kapitoly článku


Prototyp 1290 Super Duke R

Superduke vždy platil za hodně ostrého a divokého "stríťáka", který si žádal nějaké ty jednostopé zkušenosti. Také prototyp 1290 Super Duke R rozhodne nevypadá na žádné ořezávátko a dá se předpokládat, že sériový Super Duke za ním nebude zaostávat.
Po designové stránce je jasně vidět rodinné pouto ke starším mattighofenských naháčům, které vždy sázely na ostře řezané křivky a agresivní výraz. Prototyp je navíc natuněn výfukem Akrapovič, zadním letmáčem a drobnou přední maskou. Jeho motor vychází z RC8 R a nechybí mu ani systém Ride-by-Wire, kontrola trakce, ABS a kontrola nechtěného wheelie a stopie. Rám je klasicky příhradový z oceli, kyvka z hliníku, pérování dodalo jak jinak než WP a brzdy Brembo. Teď už jsem jen zvědav, jak bude vypadat sériový Super Duke a kdy se nám předvede plné kráse.

390 Duke

Nejdříve nás překvapilo zrození nejmenšího Duka se stopětadvacítkovým jednoválcem a hned v zápětí jeho o málo většího dvoustovkového bráchy. Teď přišel okamžik ještě většího sourozence pod označením 390 Duke. Jelikož už s menšími bráchy nebyla v ulicích rozhodně nuda, dá se předpokládat, že se také se třistadevadesátkou zažije kupa legrace.
Třistadevadesátkový jednoválec naznačuje, že se určitě nebude jednat o žádného lenochoda a dokáže pěkně tahat. Třistadevadesátka by měla mít zhruba 44 koní při 9500 ot./min. a váhu těsně pod 150 kilo (se všemi náplněmi). Přesný objem čtyřtaktního jednoválce je 375 ccm a komplet váží 36 kilo. Převodovka je šestistupňová a nádrž pobere 10,5 litrů paliva. Odpruženi je v režii tlumičů WP a brzdy Bybre se systémem ABS vyvíjela značka Brembo.

690 Duke R

Loni přišel na scénu nový šestsetdevadesátkový Duke a mnozí mu vyčítali, že není tolik "ready to race" jako předchozí modely. Na to odpovídá dnes představená verze R. Její našláplý jednobuch s elektronickým vstřikováním paliva dostal 70 koní při 7500 ot./min, je podpořen výfukovým systémem Akrapovič a převodovka skrývá šest rychlostí. Erko se všemi náplněmi, kromě benzínu váží 149,5 kilo. Je k nim tedy potřeba ještě připočítat obsah čtrnáctilitrové nádrže.
Plně stavitelný podvozek je pochopitelně od značky WP a brzdy s ABS od Bremba. Na sportovním výrazu se podílí i sedlo, kryt vzduchového filtru, padací protektory, ale také bílo-oranžové provedení s ostřejší grafikou. Myslím si, že s tímhle kouskem se ledasco zažije i na okruhu. Vzpomeňme si na parádní souboje v rámci 690 Duke European Junior Cupu.

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.40
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist