globalmoto_duben_nolan




Novinky Keeway: adventure MBP T502X, naháč MBP N250/300 a elektroskútr EZI Hypevolt

Skupina Keeway na milánské výstavě prezentovala novinky své motocyklové značky MBP a elektrické skútry EZI. A hlavně s modelem T502X ukázala, že nechce nechat asijský import na evropský trh jen cestovním endurům CFMoto a Benelli.

Kapitoly článku

Jen pro připomenutí, Keeway je obří značka z obřího koncernu Zhejiang Qianjiang Motorcycle Group Co. Qianjiang, který ovšem patří do ještě většího giganta s názvem Geely. Ano, to je ten, který má rozhodující podíl v automobilových značkách Volvo, Lotus či Aston Martin a celou řadu motocyklových značek. Keeway a jeho podznačky MBP (Moto Bologna Passione) a EZI tak jsou nevlastními sourozenci italsko-čínské Benelli, rakouské KSR Moto nebo třeba QJmotor.

Adventure model MBP T502X

Jako první padá plachta z kompaktního cestovního endura T502X. Odhaluje se atraktivní design v duchu dnešní doby, který ukazuje jasný evropský rukopis. Ostatně zkratka Moto Bologna Passione vypovídá o tom, že sídlo společnosti a designu je právě v Itálii. A na italský trh ostatně bude tohle cenduro hlavně mířit, proto také tento zvolený název. V uplynulých letech se zde totiž skvěle prodávala Benelli TRK 502X. Tu ale design této novinky příliš nepřipomíná, osobně tu vidím spíš inspiraci třeba od CFMota 800MT se zvýrazněnými projektory hlavních světel. Po stránce designu si zaslouží pochválit i pěkně zpracovaný malý výfuk se sportovním tvarem.

Čekali jsme, že si nový model MBP vypůjčí některé prvky nebo rovnou celý motor od výše uvedeného TRK, ale není tomu tak. Zatímco TRK 502X má dvouválec 499 cm3, nově představené MBP T502X má vodou chlazený řadový dvouválec o objemu 486 cm3. Ten je naladěný na obvyklých 35 kW alias 48 koní pro skupinu řidičských oprávnění A2. Maximálního výkonu dosahuje při 8500 ot/min, největší točivý moment s hodnotou 43 Nm nastupuje při 6750 ot/min. Benzínem bude zásobovat nádrž o celkovém objemu 16 litrů.

Velmi slušně vypadá i výbava komponent, vepředu je obrácená vidlice se zdvihem 180 mm a dva brzdové kotouče 300 mm s brzdiči JJuan. Devatenáctipalcové kolo je obuté do bezdušových pneumatik Pirelli 110/80, vzadu je sedmnáctipalcové kolo a obutí 150/70. Zdvih zadního odpružení je 70 mm na jednotce odpružení. MBP T502X má zajímavě řešenou přístrojovku pomocí svisle umístěného TFT displeje, který dokonale připomíná obrovský mobilní telefon. Nad ním je sympaticky vysoký plexištít, za zmínku stojí i chrániče rukou už ve standardu.

MBP T125X

Hodně zájmu přitahovala i malá „dakarovka“ MBP T125X s mírným faceliftem. Technika zůstává stejná jako dosud, tedy výkon 14,7 k (10,8 kW) při 10 000 ot/min a točivý moment 10,8 Nm při 7 500 ot/min. Motocykl dosahuje maximální rychlosti 100 km/h a s 12litrovou palivovou nádrží zaručuje slušný dojezd.

Naháč MBP N250, N250R a N300

Dva motory a jeden design, to je malý roadster s atraktivním designem, navíc okořeněným letmo zavěšeným zadním kolem. A proč hned dva zdvihové objemy? Keeway totiž působí ve 105 zemích a musí se vypořádat s různými legislativními požadavky, proto zvolili toto řešení. Konstrukčně se novinka hodně podobá ostatním naháčům z koncernu Keeway, například pětistovkám. Využívá příhradový trubkový rám, který v kombinaci s výraznou červenou barvou na rámu a kolech vypadá hodně lákavě. Ale pozor, třešnička na dortu v podobě letmo zavěšeného zadního kola je k dispozici jen u verze R, běžné modely N250 a N300 mají klasickou oboustrannou zadní kyvku.

Kapalinou chlazený dvouválcový motor o objemu 249,2 cm3 podává maximální výkon 19,5 kW při 9 750 ot/min a točivý moment 22,0 Nm při 7 000 ot/min a výrobce rovnou zmiňuje údaj, který zajímá většinu teenagerů: maximální rychlost na šestý převodový stupeň je 128 km/h. V porovnání s tím u modelu N300 vzrostl zdvihový objem o 50 cm3 a výkon narostl až na 22,0 kW při 9 850 ot/min a 27,0 Nm točivého momentu při 6 500 ot/min. I tady je udávaná maximální rychlost téměř 140 km/h. Oba modely mají stejný objem palivové nádrže 12,5 litru.

Také kombinace kol a obutí je shodná, 17palcová litá kola s pneumatikami 110/70 vpředu v kombinaci se širšími 140/60 vzadu. O brzdění se postarají kotouče o průměru 292 a 220 mm, odpružení se skládá z přední vidlice KYB se zdvihem 120 mm a zadní jednotky se zdvihem 43 mm. O kompaktnosti obou naháčů MBP svědčí i jejich hmotnost, která podle výrobce činí u obou 143 kg v suchém stavu. Ta potěší i jezdce menších postav, které bude zajímat i výška sedla 795 mm nad zemí.

MBP C852V

Řada cruserů MBP se rozrostla o další model s dvouválcovým véčkovým motorem. Vedle obřího modelu MBP C1002V časem přijde na trh i osmsetpadesátka s hodně podobnýmkonstrukčním základem.

MBP C250LC

Aby byla nabídka cruiserů kompletní, na trh se chystá i jednoválcová dvěstěpadesátka se zajímavým designem. Celý bok motocyklu přetíná vodorovná zlatá lišta, která plynule pokračuje držákem zadního blatníku.

Elektrický skútr EZI Hypevolt

Nová generace elektrických skútrů EZI slibuje tiché svezení po městě s elektromotorem o výkonu 4 kW (jmenovitý výkon) a špičkovém výkonu 8 kW, což stačí k dosažení maximální rychlosti 100 km/h. Dva 30Ah Li-ion akumulátory dokáží zajistit dojezd až 125 km, ale to pouze při rychlosti 45 km/h. Hypevolt jezdí na poměrně velkých kolech 14'' ráfky (100/80 vpředu a 120/70 vzadu) a je vybavený kotoučovými brzdami se systémem CBS. Celková hmotnost je na elektrický dopravní prostředek poměrně příznivá, 100 kg není až tolik.

Standardní výbava zahrnuje 5'' digitální přístrojový panel TFT chráněný modrým čelním plexištítem, imobilizér, dálkové zapalování prostřednictvím aplikace a bezklíčové startování a zastavování. Tedy prvky, které by mohly podpořit využití tohoto modelu i v půjčovnách a sdílecích službách.

Koncept eZi

Až dosud byly podobné divoké futuristické kreace doménou spíš japonských a evropských značek, teď už nás s nimi bude zásobovat i čínská designová škola. Žádné údaje ani data nebyly oznámeny, víme jen to, že to bude jezdit na elektřinu.

Keeway 450 Rally

Koncern Keeway na své expozici ukázal i několik dalších konceptů přímo pod svojí hlavní značkou. Mezi ně patří i ostré enduro pro dálkové soutěže. Jen místo toho tabletu by to chtělo odolnější roadbook...

Některými koncepty chce koncern Keeway naznačit, že ačkoli většina evropských značek už véčkové motory opustila a jsou doménou jen luxusních značek, tato koncepce stále není mrtvá. A když už uděláte véčkový dvouválec pro cruisery, proč ho nezkusit i do naháče?

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist