globalmoto_duben_nolan




Mahindra ukázala nový motor Jawa. Bude i pro ČR?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SLAY (811) napsal 15.11.2018 v 07:56

ZDENY777
to se teda divím že schválíš jako nejlepší retro moto stroj co máš ty ,buď trochu soudnej jsou i lepší retra

pistapista31 (20) napsal 22.10.2018 v 07:29+1

Ešte ostali zašľapané projekty tak mate šancu niečo dokazať

ZDENY777 (15) napsal 19.10.2018 v 21:03

Nevím co je zajímavýho na tom přišroubovat kulaté dekly s nápisem Jawa na vodou chlazený jednoválec a na válec s hlavou nalít atrapy žeber, ale nejsou sami Jawa už cosi podobnýho udělala z opajcovaným motorem z MZ1000 u svého léta vyvíjeného a zatím nikdy nepředstaveného modelu Jawa 1000. Řeknu to narovinu všechno má svůj účel, ale tohle parazitování na starém designu je stejnej shit jako retro tatranky. Poslední krásnej a funkční retromotor s moderními prvky vyrobila Kawasaki na modelech W650 a W800.

Zdenekkkkk (20) napsal 19.10.2018 v 18:28

Tady je clanek na který jsem poukazoval.

490807 (0) napsal 19.10.2018 v 16:10

Zdravím

Je to moc smutný,tam kde se jezdilo m.j. i na našich motorkách je musíme dnes obdivovat kam to dotáhli, zatím co u nás spíme. Jen když má někdo v kapse,proč by se se snažil.
Je mi hanba.
Nevím proč pošle Jawa třeba do Holíče při příležitosti Zámeckýho okruhu dva maníky předvádět jejich Čínawu 350/400 když to zájemcům ani nenatočili, to chtěj prodávat? Nekecám byl jsem u toho.

Jirka,ČB

Destroyer (237) napsal 19.10.2018 v 15:18

JA-NE to sa da jednoducho, prekvapko sa bude schovavat v zapalovani (pre zvuk 2T) a zvody nebudu doliehat (pre zvuk ako vzduchac)

Le-Corbusier (432) napsal 19.10.2018 v 11:19

JA-NE - bude to vodou chlazený chlazený čtyřtakt co má působit jako vzduchem chlazený dvoutakt.
To fakt musím mít.

MI3ka - uznávám že obecně porevoluční vývoj českého průmyslu je ve většině případů tragický. Ale asi se to holt muselo všechno rozkrást aby z toho popela mohli vzniknout nové firmy od nuly. Ty ovšem musí mít nějakou vyšší přidanou hodnotu odpovídající evropským poměrům a né tady dělat tuny dvoutaktního šrotu. Ten ať dělají v Číně a Indii. V této souvislosti je vlastně nápis Jawa na takovýchto motorkách úplně na místě.

JA-NE (768) napsal 19.10.2018 v 09:29+1

ten motor ja fakt nadherny nemozem sa vynadívať tu uz sa ale nemozeme bavit o zlatych ceskych rucickach.. zaujima ma ako sa da vyladit zvuk 4taktu aby znel ako 2 takt

vopák (51) napsal 19.10.2018 v 06:53+1

Dobréj,jednu jawu..A budete si přát tu z Číny,nebo z Indie? Docela groteska kolem tý jawy.Ale proč né,je to jenom hra.Ale ta mahindra mojo mě překvapila,to bych ani od indů nečekal.Pěkná mašinka.

htr (9) napsal 18.10.2018 v 22:03

Asi budu trochu mimo s komentářem k indické Javě a ne politickým souvislostem.
Original Jawa měla jednotlivé díly motoru pěkně slícované, tady jsou boční dekle jen tak přimaškařené. Jak je vidět hned na první z těchto virtuálních fotek při pohledu zepředu.

IvanDvoutakťák (5077) napsal 18.10.2018 v 16:59+2

Nemůžu si "pomoct", SPV, ale s tím, že "Klaus" je jen zástěrkou pro dnešní
kritiky té divoké privatizace 90.let , ses ale úplně trefil vedle .
Ono vše neskončilo "privatizací", dalším majstrštykem bylo taky vyprázdnění
důchodového fondu aby byl "vyrovnaný" rozpočet a na závěr amnestie, která
už jen vše předchozí učinila definitivním .

DeCarli (112) napsal 18.10.2018 v 15:53

Myslim ze lépe nez SPV to tady nenapsal nikdo
a ze muj prispevek byl mozna neobratný
ale pod tohle se podepisi klidne ukradnutym Klausovo perem

Hrabě-X (3) napsal 18.10.2018 v 15:31+4

Jawa byla známá značka, ale už i 500OHC stála dost za prd ve srovnání se stejně starými anglány atd... Jawa 250 a 350 byla dobrá jen proto, že v ČR byla jediná. Jako kluk s čerstvými papíry jsem po revoluci čekal na renesanci značky, ale vzali to do rukou flákači a podvodníci. Na každé výstavě motocyklů jsme se nad novou Jawou leda kolektivně poblili nad designovým hnusem i nekvalitou zpracování.
Lépe měla našlápnuto ČZ, ale ta šanci úplně nevyužila a do toho měla smůlu. Alespoň šla ke dnu rychle a se ctí. To co předvádí Jawa dnes už není ani agónie nebo klinická smrt, to je už jen ojebávání zákazníka. V ČR jí to už nežereme, tak to zkousí na tradici v zahraničí. (Je to k smíchu nebo k pláči?)
Závěr který z toho plyne:
Před 20ti lety novou Jawu koupil ještě z přesvědčení nějaký patriot, dneska už ji koupí jen idiot.

SPV (816) napsal 18.10.2018 v 14:56-1+7

Chlapi, jaksi už zapomínáte, že těch největších úspěchů a vynálezů dosáhla Jawa právě za toho komunismu. Podle rčení každý chvilku tahá pilku byla v 50. letech každá 2T 250 na světě právě Jawa.
Že se od nás Japonci učili ? To bez pochyb ano, ale jak dlouho ? Už na konci 60. let byla japonská silniční (ne cross) produkce daleko před Jawou. V 70. letech nastavili Japonci takové tempo, že uletěli celému světu. Svezte se na Jawě ze 60. let a na Japoncovi z konce 60. let. Vážně si myslíte, že Jawa šla ke dnu jen kvůli režimu? Už před rokem 89 tu byly silné tlaky ze zahraničí na vliv českých firem. Jaksi už všichni zapomněli, že po roce 89 se určití "komunisti" včetně Havla podporovaní západem jen přeorientovali, a pokračovali ve svých praktikách dál a někteří sedí ve Vládě dodnes. Jsou to ti samí lidé, kteří nás zbavili všeho, takže nám dnes nepatří tady nic, a dokonce i českou vodu nám prodávají Němci a Francouzi. A když jsme u toho, jak všichni nadávají na komunismus, tak se jaksi zapomíná na to, co té době předcházelo, že právě do těch sraček a války nás dostaly právě ty samé země, kterým dnes tady vše patří. Náhoda ?
Komunismus a Klaus je jen dnešní zástěrkou na koho to všechno svést. Komunisti nebyli cizinci, ale bohužel češi, kterým učarovala moc a peníze. A toto se opakuje stále, jen ten dnešní režim se nejmenuje komunismus, ale svobodná Evropa.
A radovat se z toho, že kdesi v asijském středověku používají na svém asijském motoru logo Jawa original 1929 ? To snad nemyslíte vážně. Je to jak plivnutí do tváře celé naší historii a lidem, co stáli za vzestupem značky Jawy.

Mi3ka (5) napsal 18.10.2018 v 13:51+1

Soráč za off topic, ale nedá mi to:
Le-Corbusier - Dovolím si oponovat. Totalitní hospodářství sice nebylo nic co by Jawě svědčilo, ale alespoň měla zaručené odběry a mohla fungovat. Kdyby to po revoluci vzal do ruky někdo, kdo to nechtěl jen rozkrást, ale chtěl z toho udělat firmu co je schopna držet krok s konkurencí, dokázal by to. Je to přeci jen už skoro 30 let a za tu dobu vzniklo z ničeho spousta jiných značek. A Jawa základ měla. Odbyty do Ruska by byly i v 90. letech, což by znamenalo určitou finanční jistotu a mohlo se krásně vyvíjet... Jasné, pár motorek za tu Jawa udělala, ale taky zase dělat přestala (bez náhrady). Takže je to bída. Takový soubor slepých uliček...
O tom bájném litru, na který se čeká už asi 10 let ani nemluvím. Dotace vyšuměly a motorka nikde.
Jako nová třinda se mi líbí i když je "Jawí" jen na oko a považuju to za správnou cestu, ale zároveň si myslím, že tam zas něco stagnuje, protože po dvou letech nepřišlo nic nového, což taky o něčem vypovídá.
Tady Indiáni udělají za dva roky krásný motor, byť vycházející z nějákého stávajícího, což je super idea jak oživit značku.
Jinak ještě před pár lety se třindy vozily do Británie, takže i v "normálním tržním světě" byl o ty stroje zájem.
Problém byl v tom, že za totáče nebyl vývoj, a motorky měly zastaralou konstrukci, ne to že by ty stroje byly špatné. Ty třindy jsou oblíbené, protože jsou "jednoduché", jezdí se na nich dobře, mají pro běžné využití dost výkonu a spoustě lidí, kteří potřebují stroj jen do práce nebo něco levného jako druhou motorku to vyhovuje. Můžeš to porovnávat například s oblíbeností různých levných (čínských) morotek. Tyhle stroje, včetně třindy se nekupují protože jsou nejlepší, nejhezčí, nejvýkonnější a čert ví jaké nej ještě. To si koupíš, protože potřebuješ jezdit a nechceš za to platit statisíce.
Jawa má dlouhou historii, což je pozitivum, ale také měla téměř 30 let "volnosti" kterou moc nevyužila a jestli na tom nezapracují, čert ví jakou bude mít budoucnost...

DeCarli (112) napsal 18.10.2018 v 13:37

Le Corbusier - no ale v normálnim trznim svete by

- nemohlo projit to ze Jawa nacerpa statni dotace, udela"cosi" a nikdo to nesmi ani videt
v normálnim trznim svete
- by po "tomto" vysledku nedostali dalsi dotace na vyvoj 1200 enduro

Me jde o jediné, chran Buh abych rikal - za komáru bylo lip!!

Jen bychom meli rikat
- JAWU zkurvili komancové
- JAWU zaroven zkurvili legalni machinace postrevolucni doby

Nebo se mnou nesouhlasite?

boneshaker (89) napsal 18.10.2018 v 13:14+2

njn, ale to byl 89 a teď je 2018, takže se naskýtá otázka: A teď to zkurvil kdo? Ukazovat prstem na komanče se nedá donekonečna.

Le-Corbusier (432) napsal 18.10.2018 v 12:48+3

DeCarli - samozřejmě že to dokurvili ti komanči. Jawa v roce 89 byla naživu jen díky zpřáteleným trhům kteří ten šrot ochotně odebírali v libovolném množství. V normálním tržním světě tu motorku totiž nikdo nechtěl.

DeCarli (112) napsal 18.10.2018 v 09:34-2+1

Ted bych Jawe zmrazil konta,
celý vedeni vyhnal kam patri, do uranovejch,
a ty ztopený dotace do vlastni kapsy, spácet

Je mi k bliti - Indove dokazou to o co se v jawe snazili, nebo spis nesnazili

A ted mi reknete
KDO
vic dokurvil znacku
40 let za komancu
nebo
30 let pseudokapitalismu kde je mozne i nemozne ?

papiboy (1261) napsal 18.10.2018 v 09:05

Je to samozrejme len virtuálny výtvor, podobných vo svete kolujú tisíce.
Moderné grafické softvery nepoznajú nemožné, čo sa týka motoriek, spomente si napr. na veci Oberdana Bezziho alebo trebárs Rusa Smoljanova.

Dnes sa testuje všetko virtuálne, hlavne návrhy tvaru budúceho výrobku. Ako stavbár, už pred veľa rokmi sme si museli zvykať na to, že zákazníci chcú vidieť fotorealistické spracovanie ich budúceho domu, fabriky, paláca, mostu alebo hoci aj kuka-nádob.
To len Jawa vyrobí minisériu 1000-ky, aby pomocou plebsu zistila, že je to hnus.

Ak si zoberem intelektuálne zázemie kancelárie Pininfarina, dám jednoznačne za pravdu Targusovi, je to len malá designérska rozcvička aj s malými nedokonalosťami - ale ako marketingový krôčik, celkom vydarený.

A Mahindra disponuje kapitálom a India veľkým trhom, aby z toho raz vznikli aj konkrétne výrobky.

standavfr (96) napsal 18.10.2018 v 07:58

Jawu?Nikdy,už jen kvůli dotačnímu podvodu.

SLAY (811) napsal 18.10.2018 v 07:48

motor vypadá hezky mě se i ta jejich Mojo 300 desingově líbí a že to z Indie no a co ???

IvanDvoutakťák (5077) napsal 18.10.2018 v 07:17+3

Pokus o odpověď Skrunchovi :
většina těchto fabrik byla "zprivatizována" klausovskou mládeží 90.let, přivedena
do platební neschopnosti,karlovarskou exekutorskou mafií poslána do konkurzů,
ANEBO českými pseudopodnikateli výhodně prodána zahraničním "strategickým"
partnerům,kteří se už postarali o to, aby tyto firmy přestaly být konkurencí těm jejich .
Např. taková Poldi Kladno se "řeší" dodnes ...

Kawasaka (37) napsal 18.10.2018 v 05:08

... jestli nebude H2O třeba voda ?

KARING (245) napsal 17.10.2018 v 22:56+4

Tak před více než 50 lety jsme do Indie vyváželi motorky a teď je budou oni vyvážet k nám! To jsme dopadli...

hrochi (155) napsal 17.10.2018 v 22:07

Maratone: Jawa nic nevyvíjela. Dle těch fotek obložili motor MZ 1000 podobnýma hnusnýma deklama a šmitec.

A dotace, to něco vyfakturuješ sem, něco jiného zase nazpět a za chvíli je po dotaci. A výsedek, ten při určitým % vlastních zdrojů nemuseli zveřejnit. Já osobně v takovém jednání vidím úmyslnej dotační podvod jak hnízdo.

maraton (180) napsal 17.10.2018 v 21:34

Mimochodem, mají celkem pěkné webovky: https://www.jawamotorcycles.com/

Skrunch (1413) napsal 17.10.2018 v 21:28+3

...je hezký, že značka Jawa ještě "nějakým způsobem" existuje..ale kam se poděly naše věhlasné značky jako ČZ, Škoda Plzeň, Poldi, zbrojovka v Brně a takových je. Zároveň je to smutný, že NAŠE...už tady není vlastně nic..

maraton (180) napsal 17.10.2018 v 21:26

Boneshaker: Dotace zmizely na neúspěšný vývoj nevzhledné motorky Jawa 1000, jejíž obrázky tu kdysi kolovaly.
Kromě toho Jawa kupovala nové stroje do výroby, bourala nepotřebné provozy a (dle mého ne zcela citlivě) opravila hlavní budovu. Ovšem předpokládám, že tyhle věci platila ze svého, z těch dotací na vývoj motorky by to nikdo u soudu neobhájil.
Ta nová Jawa 1000 se jim prostě nepovedla, s tím už nic nenaděláš, je to škoda, s tím litrovým dvouválcem to muselo jezdit jak střela.

bruttopyr (396) napsal 17.10.2018 v 21:13

Ten motor je fakt nádherný, připomíná mi trochu designem ten z Indiana!

A pak jsem viděl tu zvětšenou fotku od JohnnyhoS08... kryty přesahující kartery... Škoda...
Ale i tak je hezký...

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist