globalmoto_duben_nolan




Indian má pro rok 2023 opět dva modely Elite

Prémiové značky rády nabízejí svým věrným a především movitým zákazníkům něco víc, než je standardní produkce. Expertem na to je Harley-Davidson se svými modely CVO a v poslední době mu zdatně sekunduje Indian, který každý rok přijde s verzí Elite. Také letos se bude týkat dvou modelů.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Verze Elite, tedy limitované edice stávajících modelů, doplněné o speciální lakování a nějakou tu výbavičku, nabízí Indian už pěkných pár pátků, konkrétně od modelového ročníku 2018. Ovšem vždycky to byl jeden model, až loni se Indian odvázal a udělal verze Elite pro Chieftain a Challenger. A v podobném duchu bude pokračovat i letos, když Chieftain zůstává (jestli dobře počítám, je ve verzi Elite nejčastěji, také byl první) a k němu přibude Pursuit, což je vlastně Challenger s cestovní výbavou, tedy třetím kufrem, velkým plexi, kapotáží na nohy a elektronicky nastavitelným předpětím zadní pružiny. Takže jeden bagger klasických tvarů a jeden cesťák s naopak velmi moderním vzezřením. Harley to nedělá jinak, ten také často v CVO kombinuje klasický vzhled Street Glide a moderní Road Glide v různých variantách, letos má ale zatím jenom CVO Road Glide Limited.

Zpátky k Indianu a začneme tím novým, tedy modelem Pursuit Elite. Toho bude pro celý svět vyrobeno 150 kusů a poznáte ho podle kombinace tří barev – grafitovou metalízu a černou metalízu doplňuje a někde ve formě proužků od sebe odděluje bronzový chrom. Vypadá to velmi luxusně, což je samozřejmě i důvod existence modelů Elite. Pozorné oko odhalí i jiné ráfky s pěti dvojitými paprsky, LED světla na kufrech a jiné plošiny pro jezdce i spolujezdce. Jinak co se nějaké komfortní výbavy týče, tam změny nejsou, Pursuit je v evropské verzi pořádně našlapaný už v základu, takže počítat můžete se 7“ dotykovým displejem k infotainmentu Ride Command, vyhřívaným sedlem, LED světly Pathfinder, náklonovou elektronikou s kontrolou trakce i ABS a především s tím skvělým kapalinou chlazeným motorem PowerPlus se čtyřventilovou technikou, který ze svých 1768 cm3 vydupe 122 koní a 178 newtonmetrů. Dragster v hávu cesťáku.

Chieftain Elite má ten svůj starý známý ThunderStroke ve verzi 116 krychlových palců, tedy vzduchem chlazený dvouventil o objemu 1890 cm3, který kombinuje slušný výkon lehce přes 90 koní s mohutným tahem 171 newtonmetrů. Ale ten můžete mít i v základním Chieftainu, důvodem pro pořízení Elite je luxusní (opět to slovo) vzhled a omezená dostupnost – Chieftainů Elite bude pro celý svět vyrobeno 175 kusů. Tady bude barevné provedení o něco jednodušší, matné grafitové s bronzovým chromem, jež se k drsnému baggeru rozhodně hodí více. Tady vás jiné ráfky praští do očí ještě více než u Pursuitu, detailní průzkum odhalí ještě třeba plošiny pro spolujezdce namísto stupaček, jiné plošiny pro jezdce, LED světla na kufrech nebo o něco vyšší plexi s deflektorem.

Každá sranda samozřejmě něco stojí a verze Elite vždycky vycházely dráž v řádu nižších desítek procent než standardní verze. Jestliže standardní Chieftain Dark Horse začíná na 820 tisících a Pursuit Dark Horse na 904 tisících, tak kdo chce Chieftain Elite, ten si musí připravit 943 900 Kč a na Pursuit Elite budete potřebovat 1 140 900 Kč. Tedy vlastně nebudete, protože na ten jediný Chieftain Elite, který je určený pro náš region ČR/SK, i na všechny tři Pursuity Elite už budoucí majitelé složili zálohy. Pokud jste jedním z oněch šťastlivců, pak vám určitě udělá radost, že Elity přijdou fyzicky již v prvních dvou květnových týdnech, a to spolu s jedním Challengerem Elite (1 045 900 Kč) z loňské edice. A my ostatní tyhle motorky třeba stihneme pár dnů obdivovat na dealerstvích.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist