Honda PCX jde na český trh

Tento zajímavý skútr reaguje na současné trendy úspory nákladů i emisí a zároveň do světa jednostopých strojů poprvé přináší zajímavou funkci automatického vypínání a startování motoru při čekání na křižovatkách.

Honda PCX jde na český trh
O prvním představení tohoto stroje na východních trzích jsme již informovali v této tiskové zprávě. Nyní byly uvolněny i technické údaje pro verzi, která se bude prodávat na evropských trzích. Zajímavá je také podoba předního světlometu s novou tváří modelu Honda VFR1200F, která naznačuje, že půjde spíše o příspěvek do rodiny luxusnějších maxiskútrů než o levné vozítko.
Z hlediska techniky je na tomto stroji nejzajímavější pohonná jednotka. Vodou chlazený jednoválec SOHC o zdvihovém objemu 125 ccm umí nabídnout 11,5 koní a krouťák 11,6 Nm, což by při provozní hmotnosti 125 kg mělo ve městě zaručit slušnou dynamiku rozjezdů. To hlavní ale přijde na křižovatce, kdy skútr po třech sekundách stání vypne motor. Jak se rozsvítí zelená a vy otočíte plynovou rukojetí, motor znovu nastartuje a můžete vyrazit. Systém "Idle Stop" lze také deaktivovat přepínačem na pravém řídítku - třeba při popojíždění v koloně, kdy by hrozilo neustálé startování motoru. Tento systém slibuje úsporu paliva v objemu přibližně 5 %. Celková spotřeba 2,25 litrů na 100 km v kombinovaném režimu pak vystačí při objemu nádrže 6,2 litru na slušných 280 km dojezdu.
Časté startování podporuje také nový bezkartáčkový startér ACG, který funguje jako běžný startér, navíc ale slouží jako generátor elektřiny pro zapalování a světla. Jeho výhodou jsou kompaktní rozměry a hmotnost, ale také delší životnost a tišší provoz, což v kombinaci se systémem Idle Stop tvoří dokonalé spojení.


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 9x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist