globalmoto_kveten




Harley vrací slavné jméno, Electra Glide bude pro puristy

Markeťáci od americké klasiky z Milwaukee jsou mistry světa v obnovování zaniklých jmen. Všimli jste si, že před časem z nabídky H-D vypadla Electra Glide a zůstala jen Ultra Limited? Teď se Electra vrací, ale bude to trochu jiná motorka, než byste asi čekali.

Kapitoly článku

Electra Glide, Electra Glide Classic, Electra Glide Ultra Classic, později přejmenovaná na Ultra Classic Electra Glide… To je zmatek, že? A do toho potom přišla Electra Glide Ultra Limited, z níž se stala jenom Ultra Limited. Pro laiky to ale nebylo moc pochopitelné, protože to pořád byla jedna a ta samá motorka. „Přeci ten Harley s tou velkou kapotou.“ Tak přesně z tohoto názoru jdou fanoušci značky (takoví ti, co si názvy modelů pamatují i s těmi šílenými zkratkami BFLMPSVZ) okamžitě do vrtule.
Když přednedávnem zůstal v nabídce Touringů s topcasem a přední kapotáží Batwing pouze Ultra Limited, možná jste si toho ani nevšimli. Ale my jsme si přesně od té chvíle říkali, kdypak asi s Electrou vyrukují Amíci zpátky a s velkou pompou. Ten okamžik přichází teď. Pravda, až takový humbuk kolem toho není,. A vlastně to vůbec není taková motorka, jakou jsme pod označením Electra Glide čekali.

Model, který obohacuje nabídku H-D, se jmenuje Electra Glide Standard a je to ta nejočesanější možná verze (už nás totiž nenapadá, co jí ještě sebrat), která se bude vyrábět s kapotáží Batwing. I Street Glide je proti ní luxusní varianta! Nová Electra bude k dispozici výhradně v lesklé černé barvě kombinované s chromovanými díly a je určena pouze pro řidiče, sedátko spolujezdce zcela chybí. Je to vlastně takový trochu hybrid mezi Road Kingem (standardním s kufry, nikoli verzí Classic na drátech s brašnami), z něhož má třeba celý zadek s velkým červeným světlem, akorát chybí padáky před kufry, a jsou z něj i ráfky Impeller, a Street Glidou. Z té je zase přední kapota, byť u Electry doplněná o trochu vyšší plexi, a kratší řídítka.

Co se výbavy týče, tohle je motorka pro puristy. Vlastně z těch moderních komfortních funkcí je tady akorát bezklíčkové zapalování, jímž Touringy disponují už vážně dlouho, a tempomat. Multimediální systém Boom! Box, kterým se jinak chlubí všechny modely s Batwingem, tady zcela chybí, místo něj je přihrádka na rukavice. Žádné serepetičky pro toho, kdo je nepotřebuje.

Technický základ ale není nijak ošizený. Jako pohon slouží čtyřventil Milwaukee-Eight 107 s výkonovými parametry 90 koní/150 newtonmetrů, a vzhledem k tomu, že je Electra se svými 372 kg nejlehčí z Touringů, tak to bude slušně odsejpat. Takže pokud máte rádi jen čistou motorku, tak v Electra Glide Standard získáte vlastně nejlepší dynamiku a ještě ušetříte. Oficiálně totiž tenhle model stojí 20 500 EUR bez daně, což je na naše včetně dépéháčka nějakých 640 000 Kč.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Capt.Orr přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist