yamaha_demo_tour




Harley-Davidson Street Rod závodí s dragstery

Nejnovější model americké značky, osazený kapalinou chlazeným motorem High Output Revolution, je primárně určený pro městský provoz. Když si ho však vezmou do parády specialisté z firem Screamin´ Eagle a Vance & Hince, může se směle postavit i na start čtvrtmílového sprintu.

Dřív než se Street Rod vydal o minulém víkendu na svůj první závod série NHRA Summernationals, museli technici z týmu Harley-Davidson Screamin' Eagle/Vance & Hines stihnout víc věcí, než jen opatřit motorku anti-wheelie rámem a dopředu dát jinou kapotáž. Dragsterový speciál dostal také úplně nový, lehčí a tužší rám, navržený pomocí CAD a dalších digitálních technologií, jiné výfuky a sání, o změnách na motoru nemluvě.

Design kapot závodního Street Rodu pochází z návrhářského studia továrny v Milwaukee, a podíleli se na něm také specialisté z firmy Vance & Hines Motorsport. Během vývoje došlo i na testování v aerodynamickém tunelu, který zapůjčila státní univerzita ve městě Wichita. O úpravách motoru nejsou k dispozici žádné oficiální údaje.

“Street Rod je ztělesněním výkonu a designového dědictví značky Harley-Davidson. V jeho drsném vzhledu se odráží DNA amerických hot rodů,” říká k tomu Brad Richards, viceprezident firmy Harley-Davidson. “Chtěli jsme vytvořit novou kapotáž nejen proto, abychom uspěli na závodní dráze, ale také proto, abychom zvýraznili osobnost sériově vyráběného modelu Street Rod, který má v sobě také velmi dynamický charakter. Obzvlášť se nám líbí tvar přední masky a části za sedlem, protože dokonale identifikují motocykl. Ať se podíváte na závodní speciál nebo sériový model, už z dálky poznáte že se jedná o Street Rod.”

Dva závodní Street Rody, pilotované jezdci Andrew Hinesem a Eddiem Krawiecem, absolvovaly první ostrý start během minulého víkendu na trati Old Bridge Township Raceway Park. Motocykly byly zařazeny do kategorie Pro Stock, ve které soutěží upravené produkční modely, a dostaly se z kvalifikace do vyřazovací části. Hines vypadl v jejím prvním kole s časem 6,960 sekundy, o necelou desetinu rychlejší Krawiec postoupil do druhé rozjížďky, kde jeho Street Rod svoje premiérové vystoupení ukončil s časem 6,937s.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist