globalmoto_unor




Harley-Davidson přidal další detaily k naháči LiveWire a bude nabízet i elektriky pro děti

Skoro byste si podle toho mohli řídit kalendář. Jakmile objevíte zmínku o nových údajích k prvnímu elektrickému motocyklu od H-D, modelu LiveWire, víte, že uplynuly další dva měsíce od té poslední zprávy. Nyní k tomu Američané ale přidávají ještě informaci, že se chystají vstoupit i do pro ně prozatím hodně neznámého segmentu – dětských motocyklů.

Nejdříve LiveWire. Těch nových informací není mnoho, vlastně je to jen takové upřesnění dat, která jsme od Harley-Davidsonu obdrželi počátkem ledna a mohli jste se je dočíst tady. Začneme tím pro budoucí zákazníky asi nejdůležitějším – dostupností. Avizovaná cena 27 860 EUR bez DPH (cca 870 tisíc českých s daní) zůstává a motorku si budete moci začít objednávat v dubnu na webové adrese h-d.com/LiveWire s tím, že fyzicky byste ji měli dostat ve čtvrtém letošním kvartálu. Američané mají trochu náskok, ti už objednávají a pro ně platí ta původně avizovaná dostupnost od září.

A teď technika. Výkon, krouťák, hmotnost, to vše je ještě pořád zahaleno tajemstvím. Akorát teď Amíci upřesnili, že zrychlení z nuly na stovku nebude „do 3,5 vteřin“, nýbrž za rovné 3,0 s. Ze 100 na 130 km/h dokáže potom LiveWire zrychlit za 1,9 vteřiny. Čili dynamika velmi pěkná, jak u superbiku. Maximálka činí 110 mph, tedy 177 km/h. To už úplně superbikové není, jenže ruku na srdce, potřebujete na nahaté motorce víc? Takové Zero i u svého nejsilnějšího naháče SR dlouhá léta udává 164 km/h. Aerodynamický odpor při vysokých rychlostech by vám vycucnul baterky jak školkové dítě lahvičku jahodového Jupíku. U elektrik je to prostě pořád o baterkách, ty jsou hlavním limitem a vždycky je to o nalezení toho správného vyvážení.

I v této oblasti jsme se dočkali finálního upřesnění. LiveWire prošel přesně daným testovacím cyklem, který určuje, jaký dojezd mají výrobci u svých motocyklů udávat, a výsledkem je 225 km v městském cyklu a 142 km v kombinovaném, který zahrnuje jak poskakování mezi semafory, tak dálniční provoz rychlostí 110 km/h. To by odpovídalo battery packu s kapacitou zhruba 10-12 kWh. LiveWire bude možné připojit na rychlou nabíječku CCS2 a ta by měla baterky z úplně vybitých na 80 % nabít za 40 minut, do plna potom za rovnou hodinu. Všichni dealeři, kteří budou LiveWire prodávat, prý budou touto veřejnou rychlonabíječkou disponovat.

Toliko LiveWire, teď se pojďme kouknout na ty dětské elektromotorky. A buďte bez obav, není to o tom, že by v Milwaukee (nebo kterékoli jiné továrně H-D) zrušili linku, na které se vyrábějí třeba Sportstery, a místo nich tam začali montovat dětské postrky. Tohle rozšíření portfolia proběhne naprosto běžnou formou – Harley totiž koupil společnost StaCyc, která začala fungovat před třemi lety a vyrábí malé dětské motorky pro děti od tří let a do hmotnosti 34 kg. StaCyc má v portfoliu dva modely Edrive 12 a Edrive 16, kde ta číslovka značí průměr kol, a jsou to takové sympatické stroje, které jsou určeny skutečně pro ty nejmenší špunty, aby si zvykli na jednu stopu. Však také mají kromě tří motorových módů také jeden mód zcela bezmotorový, kdy stroj funguje jenom jako odstrkovadlo.

Ono se k tomu už asi nějaký čas schylovalo. StaCyc totiž své stroje (a že jich za těch pár let stačil prodat na 6000) distribuoval nejen online a přes cyklistické obchody, ale také u 29 dealerů H-D v USA. Značka StaCyc jako taková nezanikne, bude pořád prodávat přes svoje distributory svoje motocykly. Ovšem pro mateřský (či vlastně spíš otcovský) Harley-Davidson bude od třetího čtvrtletí v USA dodávat stroje, které se v distribuční síti americké legendy budou prodávat jako čisté Haryky. Loajalita ke značce se prostě musí pěstovat už od nejútlejšího věku…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist