yamaha_demo_tour




Gas Gas řeší existenční problémy

Mnohem lépe se mi píše o novinkách přicházející s novou modelovou řadou, než o existenčních problémech značky. Místo toho mám v ruce email, který potvrzuje, že to v továrně Gas Gas neklape, jak by mělo. Už samotný transparent vyvěšený zaměstnanci nad vchodem do hlavní budovy fabriky s textem "Gas Gas chce vyrábět, ne zemřít" napovídá, že je to s výrobou katalánských motocyklů vážné a činnost se zastavila. Nejsmutnější na tom je, že trialové a enduro modely pro rok 2016 jsou připraveny jít do sériové výroby.

Situaci v katalánské fabrice uvádí na pravou míru importér motocyklů Gas Gas
do České republiky, zastoupen panem Vozňákem:

"Bohužel, nedošlo k dohodě mezi akcionáři a bankou o způsobu provedení restrukturalizace společnosti ani do konce období, kdy byl Gas Gas v režimu ochrany před věřiteli. Tento režim skončil ke dni 15. 5. 2015. Hned následující pondělí došlo na vyhlášení konkurzu. Soud musí do 30 dnů určit správce, který převezme řízení společnosti a zároveň rozhodne, jaké řešení současného stavu bude pro budoucnost podniku nejpřijatelnější.
Podle mých interních informací a také podle španělského tisku je nejpravděpodobnější ten postup, kdy se správce bude snažit celý podnik prodat některému z možných investorů. V tuto chvíli již neoficiálně projevilo zájem o převzetí společnosti Gas Gas téměř 10 průmyslových společností, investičních skupin i jednotlivých privátních investorů vesměs z Katalánska. Vše nasvědčuje tomu, že tento proces je nevyhnutelný a výroba a standardní chod společnosti nebude zahájen dříve než za několik měsíců.

Nicméně distribuce náhradních dílů po celou dobu funguje naplno. Vývojové oddělení a oddělení péče o zákazníky fungují v omezeném režimu tři dny v týdnu. Modely 2016 jak pro Enduro, tak i pro Trial jsou připraveny do výroby.
Manažeři společnosti, odborný a ekonomický tisk ve Španělsku, ale i místní internetové servery se shodují, že cesta přes řízený bankrot je nakonec pro Gas Gas tou nejlepší možností, jak společnost ozdravit a zbavit ji dluhové zátěže z relativně dávné minulosti, kterou si s sebou Gas Gas vlekl z období v letech 2005-2009.

Nám tedy nezbývá, než katalánské značce držet palce a věřit, že celou
situaci ustojí. Bylo by škoda, kdyby jedna z největších evropských značek zmizela z trialových a enduro tratí.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist