globalmoto_unor




Furion: koncept superbiku s hybridním pohonem

Wankelův rotační motor nezažil v motocyklovém průmyslu moc úspěchů, ale možná není úplně zavřenou kapitolou. Francouzská firma Furion Motorcycles jej zkouší zkombinovat s elektromotorem, a využít tak jeho silné stránky - tedy hlavně vysokou účinnost. Revoluce je však ještě daleko, zatím se díváme jenom na počítačový koncept.

Cesta od myšlenky k realitě bude ještě hodně dlouhá a trnitá - Furion musí nejdřív vyřešit problémy se spolehlivostí, emisemi a spotřebou, které doprovázely vynález Felixe Wankela odnepaměti. A pokud se to podaří, otázkou pořád zůstává, jak bude spojení rotačního motoru s elektropohonem fungovat ve skutečnosti. Francouzi to však vidí velmi optimisticky, a mají k tomu nejeden důvod.

Wankelův motor může i přes své nedostatky nabídnout spoustu pozitiv. Vysoký poměr výkonu a zdvihového objemu je hlavní z nich. Podle svých výpočtů dostane firma Furion ze 654 kubických centimetrů (2 x 327) až 125 koní při 9 000 otáčkách, což je hodně slibný výsledek. Nedostatek točivého momentu ve spodním pásmu pak chce řešit právě přídavným elektromotorem s parametry 55 koní a 105 Nm v 6 000 ot. za min.

Celý hybridní agregát tak dá motorce dohromady sílu 180 koní a 205 Nm točivého momentu, což při hmotnosti 205 kg zní skoro jako pohádka. Zatím jsou to jenom čísla na papíře, ale pokud se celý projekt podaří posunout blíž k realitě, rádi o něm ještě uslyšíme.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 1.5 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
davidsoon10 přispěl 1 Kč
p_skorepa přispěl -0.5 Kč
studna_m přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist