globalmoto_duben_nolan




Fantic má offroady 2024, nejprve přijdou coby vybavená Black Edition

Italská značka Fantic je další z těch, které představily své motokrosy a ostrá endura pro nadcházející modelový ročník. Ovšem zatímco ostatní většinou přijdou se standardními verzemi a k nim potom případně ukážou nějaké ty vylepšené, Italové to udělali přesně naopak – začíná se limitovanou sérií Black Edition, kdy motorky dostanete v černé barvě a s továrním kitem. Drahá exkluzivita? Právě že naopak.

Kapitoly článku

Ještě před pár lety byl Fantic akorát tak výrobcem malých padesátek a stopětadvacítek, ale s představením Caballera v roce 2016 a řadou ostrých endur a motokrosů o tři roky později se všechno změnilo. Od Yamahy poté koupil ještě značku Motori Minarelli a dnes už má za sebou spousty vítězství v blátě (loni a předloni dohromady 16 mezinárodních titulů, aktuálně vede pět kategorií světového endura…) a nově i premiérové na silnici v Moto2. Od začátku letošního má pro český trh navíc silnějšího importéra, zkrátka tahle značka se hodně snaží, aby se opět po letech začlenila do evropského motocyklového panteonu. A Black Edition pro modely 2024 je toho dalším důkazem.

Black Edition je jakousi první edicí nových modelů, přičemž ty standardní by měly být představeny teď v září. Ale podle všeho to bude jenom o nových barvách, protože Black Edition jsou technicky stejné jako modely 2023, pouze endurová dvoudobá XE 125 hlásí jiné naladění zapalování a jinou zadní část vzduchového filtru. A trochu se změní i modelové složení: zůstávají motokrosy XX 125, XX 250 (dvoutakty), XXF 250 a XXF 450 (čtyřtakty) a k nim ještě endura, kde vedle zmíněné dvoudobé osminky jsou ještě čtyřtakty XEF 250 a XEF 450, a v listopadu má být představené netrpělivě očekávané enduro XE 300, vybavené vlastním agregátem Fantic-Minarelli. To je stroj, který Fanticu aktuálně hodně chybí a mohl by dost zamávat trhem velkých dvoutaktů.

My se ale vrátíme ke stávajícím modelům a jejich verzi Black Edition. Ta bude pro zákazníky hodně zajímavá nejen kvůli svému odlišnému barevnému provedení, které kombinuje černé plasty s neonově žlutou grafikou. Black Edition je především o tom, že k motorkám dostáváte přibalený tovární závodní kit v hodnotě 1200 eur, a přitom by se cena měla pohybovat na stejné úrovni jako u stávajících modelů! Co v tom kitu najdete? Červeně anodizovaná víčka brzdových nádobek, olejové víčko či další drobnosti na brzdách, to jsou spíš takové záležitosti pro radost, důležitější jsou ty funkční věci. Mezi nimi hraje prim velký přední 270mm brzdový kotouč Newfren se závodními destičkami a 28mm kónická hrazdová řídítka Reikon, vybavená lock-on gripy Domino. Abyste měli vždy dobrý převod, to zajistí náhradní rozeta, a s přenosem síly souvisí i speciální závodní vodítko řetězu. Od Motorexu potom ke každé motorce dostanete sadu olejů, což je další příjemný bonus, stejně jako náhradní vzduchový filtr. Fajn věci, za které byste u nejmenované rakouské značky vyprázdnili peněženku, a tady jsou v ceně. A ještě připomínka na závěr, endura Fantic mají silniční homologaci.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist