husqvarna_svartpilen_801_2




CFMoto zvětšuje 650MT na sedmistovku

V Postřižinách jsme byli svědky éry zkracování a v automobilových motorech frčí zmenšování, ovšem u motorek je to přesně naopak a tady se pořád ještě zvětšuje. A přesně tenhle trend teď postihne model, který byl pro CFMoto klíčový.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Značka CFMOTO byla sice na evropském trhu už docela dlouho, ovšem až s příchodem silniční adventury 650MT v roce 2017 začala na Starém kontinentě výrazně růst. Dá se říci, že šestpade emtéčko byl stroj, který odstartoval její boom. Nebýt 650MT, neměli bychom tady dnes 800MT nebo 800NK. Pamatuji si, jak jsem na něm jel poprvé a byl překvapený, jak slušně už čínská motorka může fungovat. Je to pouhých šest let a jak se od té doby věci změnily…

Šestpade v první verzi a po úpravách v roce 2019

I když teď hrají prim osmistovky (taky jich na silnicích potkáváte tolik?), pořád je tu zákaznická skupina, která na šestpade nedá dopustit. Pro začínajícího nebo méně náročného motorkáře, který nepotřebuje velký výkon a hi-tech prvky a stačí mu prostě příjemná motorka na cestování, to pořád byla dobrá volba, nehledě na značný, ještě donedávna stotisícový cenový rozdíl. Jenomže poslední update proběhl už před značnou dobou a v Číně seznali, že by byla škoda, nechat koncept „malého“ emtéčka umřít na nezájem, tak udělali jeden naprosto logický krok a vznikl nový model 700MT, jenž menší šestpade nahradí. A to již brzy, původní verze se již jenom doprodávají a sedmistovky by se na českém trhu měly objevit již zkraje nového školního roku.

Jaký byl ten logický krok? Vlastně se divíme, že to céefku trvalo tak dlouho, když agregát zvětšený z 649 na 693 cm3 už několik let funguje v řadě 700CL-X. Ten samý motor, jenom s větším zdvihem a podstatně větší párou. Tohle byla taková Achillova pata šestsetpadesátky, neboť zejména ve verzi Euro 5 její papírové parametry vypadaly poměrně dýchavičně – 56,5 koně a 54,4 Nm, to bylo o deset jednotek méně, než co ze stejného objemu nabízí třeba Kawasaki Versys nebo Yamaha Tracer. Sedmistovka je na tom podstatně lépe a jejích 67 koní a 60 newtonmetrů ji pasují na úroveň konkurence. Ze zkušenosti víme, že tenhle větší motor jede opravdu o dost lépe. Co se podvozku týče, tak ten je úplně stejný, tedy na 17“ kolech s pneumatikami Pirelli šíře 120 a 160 mm, trojicí brzdových kotoučů s dvoupístkovými třmeny, trubkovým rámem, hliníkovou kyvkou s vyoseným tlumičem a přední USD vidlicí se zdvihem 145 mm. Sedlo zůstává ve výši 820 mm, hmotnost na 218 kilogramech s plnou 18litrovou nádrží.

Zvnějšku ovšem sedmistovka stejná není a dlužno říci, že „malé“ emtéčko pěkně prokouklo. Šestpade už v době svého vzniku vypadala poněkud neotesaně, ovšem teď designéři změnili vlastně všechny plasty ve vrchní části – podsedlovou část, celý čumák, který má teď jakési vrstvené boky, a jiný je i přední blatník. Není to změna radikální, pořád v tom to emtéčko vidíte, ale teď je takové fešácké, opticky mnohem lehčí. Co ovšem změnou radikální je, to najdete před řídítky – ten obstarožní LCD displej u sedmistovky nahrazuje moderní barevný 5“ TFT displej s konektivitou, který umí zobrazovat i jednoduché navigační pokyny a ovládá se ze řídítek. V kokpitu najdete také dvojici USB zásuvek, a to typu A a C.

Jak vidno, odlišností na sedmistovce není mnoho, ale jsou dost zásadní a dělají z „malého“ emtéčka zase živou zajímavou volbu. A už víme i to, kolik bude stát – 175 990 Kč, a to ve verzi Premium, tedy s padacími rámy a dvojicí kufrů Shad, čili v lepší výbavě, než co vidíte na obrázcích. Jelikož se 650MT momentálně doprodává za 155 900 Kč, vypadá ten dvacetitisícový rozdíl poměrně propastně. Jenomže si musíme říct, že šestpade ještě donedávna stála 166 tisíc, takže ten příplatek je vlastně desítku, a dostanete o dost hezčí stroj se silnějším motorem a TFT displejem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist