globalmoto_duben_nolan




CFMoto představuje na EICMA nový cesťák, tříválcový motor a koncepty

Čínské CFMoto dorazilo do Milána s „plnou polní“, na jejich stánku se objevila celá řada novinek a zdaleka nejde jen o produkční modely. Vedle očekávaného cestovního endura 450MT se objevil také nový tříválcový motor, ale i pár konceptů nebo přestaveb.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

450MT

Vezměme to ale popořadě a začněme cestovním endurem 450MT. To stojí na nové platformě s řadovým dvouválcem o objemu 449 cm3, takže doplní v nabídce naháč 450NK. Motor má – jak velí trend, zapalování po 270 stupních, aby pálil jako vidlicový dvouválec, nabídne 44 koní (32,5 kW – takže jen kousek pod hranicí pro A2 papíry) v 8 500 otáčkách a 44 Nm v 6 250 otáčkách. Dobře zní tyto hodnoty zejména v kombinaci se suchou hmotností 175 kilogramů, takže kolem 200 kilogramů mokré.

Enduro to myslí také vážně s terénem, o čemž svědčí částečně nastavitelné tlumiče KYB se zdvihy 200 milimetrů a kola s 21“ ráfkem vpředu a 18“ vzadu. Světlá výška činí 220 milimetrů, sedlo ale není přehnaně vysoko při 820 milimetrech (snížené má dokonce 800 milimetrů). Nechybí pětipalcový TFT displej nebo ABS vypínatelné na zadním kole.

První tříválec z dílen CFMoto

CFMoto se na stánku chlubí také zbrusu novým motorem. Tím je řadový tříválec o objemu 675 cm3, lákající na nízkou hmotnost 55 kilogramů a točivý charakter, daný lehkou klikou s nízkou setrvačností. V motoru jsou také kované písty.

CFMoto uvádí konkrétní hodnotu točivého momentu, a to 68 Nm v 8 250 otáčkách, ale už jen neurčitou hodnotu výkonu „přes 100 koní“. Tiskovka také říká, že se motor roztočí až na 12 300 otáček za minutu, a že motorky vybavené tímto motorem zrychlí z nuly na sto do tří sekund. První stroje uvidíme v příštím roce.

MT-X Concept

Coby nejvýraznější koncept je na stánku CFMoto MT-X. Enduro na první pohled zaměřené do těžšího terénu, disponující vysokými zdvihy, velkými koly, brzdami Brembo Stylema a také spoustou prvků, které známe z KTM. Jmenovitě je to třeba nádrž po stranách protažená dolů, aby bylo palivo a tedy i těžiště co možná nejníž.

Jinak jsme se příliš podrobností nedozvěděli, jisté ale je, že řada MT bude mít vedle výše zmíněné čtyřistapadesátky ještě další přírůstek, a to asi již brzy.

125NK  Concept

Další z konceptů je sice „jenom“ stopětadvacítka, ale CFMoto zde ukazuje, že i juniorský naháč může mít všechny fajnové serepetičky větších motorek. Koncept dostal třeba jednostrannou kyvku, karbonový zadní blatník a nádech k přední brzdě nebo sportovní výfukový systém SC Project.

Je jasné, že až se 125 NK objeví v sériové podobě, budou konkrétně karbonové prvky nebo výfuk dostupné spíš jako příslušenství, i tak se ale můžeme těšit na pěknou sportovní malorážku.

800NK GP

Sportovní naháč střední třídy 800NK je jedním z nejdůležitějších přírůstků čínské nabídky za poslední roky. Na milánské výstavě pak CFMoto ukazuje, kam až lze s platformou zajít. 800NK GP je okruhová verze, vybavená díly dodavatelů, s nimiž spolupracuje tovární závodní tým v kategorii Moto3.

Je tu závodní výfuk, špičkové brzdy, závodní odpružení, vyšší stupačky i nižší řídítka, ale taky spousta doplňkových dílů a přestavba na „jednosic“. Asi nelze počítat s tím, že by se GP verze objevila v běžném prodeji, jde spíš o přestavení možností, kudy se vydat při tuningu sériové motorky.

CL-C Low Ride a CL-X Spirit

A na závěr je tu dvojice přestaveb, vycházející z řady CL. Konkrétně se jedná o CL-C Low Ride v bobber stylu, tedy s  balonovými pneumatikami a kratičkým jednomístným sedlem. Jiná je také nádrž a zajímavostí je přední zavěšení s horizontálně uloženým tlumičem.

Druhá z přestaveb je potom CL-X Spirit – tedy ještě „scramblerovitější“ scrambler než původní stroj. Přibyly gumy se špalky, jinak tvarované sedlo s minimalistickým zadním blatníkem nebo vysoko vytažená dvojice výfukových koncovek.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist