Bohemia Custom a další zajímavosti
Text: Lukáš Růžička , Roman Kalkus | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 15.3.2010 | Zobrazeno: 22790x
Po roční pauze, byla v Praze na výstavě Motocykl opět k vidění oblíbená sekce všech příznivců kategorie „custom“. Pro ortodoxní fanoušky těchto motocyklů byla tedy asi volba Brno nebo Praha víceméně jasná.
Kapitoly článku
Bohemia Custom
Soutěžní část expozice tradičně doplnily stavby a příslušenství jednotlivých úpravců a majitelů, kteří jsou s touto kategorií motocyklů úzce spjati. Letos se jednalo v pořadí již o čtvrtý ročník této soutěžní show. Pro diváky si pořadatelé připravili kromě samotných exponatů i řadu novinek a zpestření. Zhlédnout jste zde tak mohli např. zajímavé představení vozů kategorie „Hot Rod“.Velmi pěkná byla rovněž expozice historických motocyklů Harley-Davidson. Kromě již zavedeného programu se zde poprvé součástí Bohemia Custom 2010 stal i Airbrush Art Festival. Soutěžilo se nejen o nejlepší dílo výstavy v této kategorii, ale uskutečnila se zde i soutěž v Bodypaitingu. Kategorie motocyklů přihlášených do soutěže Bohemia Custom byly podobné jako v minulých ročnících.
Mě osobně letos zaujaly především motocykly soutěžící v kategorii „Old School“, kde se sešla hezká řádka staveb založených na historických modelech H-D. Některé motocykly si rozhodně neberou žádné servítky. Mě v tomto ohledu zaujala asi nejvíce stavba číslo 26 pod názvem „Hard Dream“ od Tomáše Turnera založená na motoru Shovelhead 1200. Mezi vychytávky této stavby patří rukojeti z kolečka na uhlí, spínačka Bosch z traktoru a na první pohled jasná nádrž z motocyklu Jawa. Vše postaveno na podvozku Wishbone. K vidění toho bylo samozřejmě mnohem více. Pokud bych měl hodnotit sám za sebe, byla toto asi jediná část pražské výstavy, která mě opravdu nezklamala.
Kompletní galerii přestaveb z výstavy Bohemia Custom naleznete v další kapitole tohoto článku.
Kiddimoto
HepcoBecker
Zajímavou expozici příslušenství si připravila firma SAmoto. Mě zde zaujala především značka HepcoBecker, která vyrábí kvalitní nosné systémy a kufry pro motocykly. Tuto značku znám již hezkou řádku let a tak jsem přivítal možnost shlédnout aktuální sortiment tohoto známého výrobce.Za pozornost stojí řada kufrů Xplorer, jenž byly osazeny na přistaveném MotoMorini Granpasso 1200. Kvalitní zpracování a bytelný charakter, to jsou věci, které jsem již před lety oceňoval na kufrech této značky, když jsme je s kamarádem montovali na dnes již historický Super Blackbird. Jsem rád, že tomu je tak i nadále.
Chrániče Ekselsior
Gas Gas
Sportovní motorky off-roadového stylu, to je to pravé ořechové pro španělskou značku Gas Gas, jejíž stánek jste na pražské výstavě nalezli v pravém křídle hned u vchodu. Gas Gas v kategorii enduro vytasil v boji proti konkurenci velké trumfy v podobě akčních cen, např. na vyladěné enduro EC 300 Vám stačí necelých 160 tisíc.Autorizovaný dovozce Josef Císař (vlastnící firmu se svým otcem, bývalým vynikajícím jezdcem endura, Josefem Císařem starším) nám prozradil, že plánuje návrat do MČR čtyřkolek do 450, kde po tři sezóny nenašel přemožitele.
A jaká je největší novinka pro rok 2010? Gas Gas nezapomíná na dvoutakty a připravil nově přestavěnou 300 Racing. Oproti základnímu modelu se Racing liší kitovými díly (např. výfuk, přední vidlice atd.). Navíc vylepšené tříkilo Racing nabízí možnost volby dvou typů map výkonů podle povahy terénu – déšť, slunce.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.43
Známkováno: 14x