BMW představuje Concept Stunt G 310

Od německého BMW, které se vždy zaměřovalo zejména na cestovní stroje a velká endura, by asi jen málokdo čekal agilní jednoválec o malém objemu, u kterého je obratnost hlavním parametrem. Ale právě takový je nový koncept Stunt G 310, který BMW představilo v São Paulu.

BMW představuje Concept Stunt G 310

Kapitoly článku

O zaměření stroje nejlépe vypovídá fakt, že se na jeho vývoji ve velké míře spolupodílel světoznámý motocyklový kaskadér Chris Pfeiffer. Podle jeho slov je zcela zásadní dosáhnout toho, aby byl stroj kompaktní a agilní, přitom však stále robustní a stabilní. Zkrátka a dobře, musí se vychytat perfektní poměr mezi agresivitou a ovladatelností.

Na motocyklu proto nacházíme několik prvků, které sem přešly přímo ze světa kaskadérského ježdění. Plynová rukojeť je uzamykatelná, aby byl zajištěn konstantní přísun výkonu i v momentech, kdy se jezdec nedrží řídítek. Zadní kolo disponuje velkým brzdovým kotoučem pro jisté zpomalení ve všech situacích a vedle klasického pedálu u stupačky, je ovládání brzdy vyvedeno i na levou stranu řídítek hned ke spojce. Osa předního kola je doplněna o pár stupaček a ještě jedny jsou k nalezení těsně za protiskluzovým sedlem. To je doplněno v zadní části ještě hliníkovou hrazdou. Robustní červené padací rámy poskytují ochranu motoru a dalším částem, nějaké to třísknutí o zem je v tomto případě holt rizikem podnikání.

Aniž by BMW poskytlo konkrétnější specifikace, nabízí poměrně zajímavé počtení o pohonné jednotce. Tou je zcela nově vyvinutý jednoválec se dvěma vačkami, u kterého byl hlavní důraz kladen na kompaktnost. Z toho důvodu je válec motoru nakloněn směrem dozadu, ke středu motorky. Hlava je potom oproti konvenčnímu uspořádání otočena čelem vzad, což znamená, že se sání nachází v přední části. Oba tyto prvky mají za následek nejen zkrácení střední části rámu a tím pádem celé motorky, ale také posunutí těžiště směrem doprostřed. Výfukový systém je tvořen jen z kratičkého kolene a koncovky, směřující přímo k zemi. Díky tomu jsou všechny horké části ukryty uvnitř rámu a nehrozí, že by se o ně jezdec spálil.

Pestrobarevný koncept je tedy zajímavým kaskadérským strojem a jako takový nemá příliš vyhlídek na sériovou výrobu. Je však docela dobře možné, že se jedná o první nástřel produkčního malého jednoválce od BMW, který by mohl v budoucnu přijít na trh.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.57
Známkováno: 7x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist