journeyman_brezen




Aprilia nabídne malý skútr SXR 50

Dávno pryč jsou doby, kdy portfolio značky Aprilia přetékalo skútry. Na ty má mateřský koncern především značky Piaggio a Vespa a Aprilia aktuálně v Česku nabízí skútr jediný. Již příští měsíc by ovšem měly být dva, oba bohužel pouze s motory o objemu 50 kubíků.

Kapitoly článku

Nebudeme si nic nalhávat, nový SXR 50 asi těžko zboří český skútrový trh. Ale pár kousků by se prodat mohlo a je to určitě od Aprilie sympatický počin, že se svým věrným zákazníkům snaží nabídnout i variátorový městský povoz, jenž po stránce praktičnosti překonává aktuálního sportovního sólistu SR 50. Proč italská značka rovnou nepřišla se stopětadvacítkou, když ji vyrábí (v Indii měl v únoru premiéru model SXR s motory 160 a 125, plnícími normu BS6, jež je hodně blízká naší Euro 5), to netušíme, ale tipnuli bychom si, že za tím bude priorita uspokojit nejprve obrovský indický trh a také fakt, že z pan-evropského hlediska je kubatura 50 cm3 ve skútrech ta nejdůležitější. Že zrovna v Česku nemá na růžích ustláno, protože u nás můžete s papíry na auto řídit stopětadvacítku, je pro velké značky vzhledem k velikosti našeho trhu logicky celkem nezajímavé.

Vykašleme se na spekulace, jestli někdy SXR 125 přijde i k nám, a podívejme se, co zákazník dostane v balíčku nazvaném SXR 50, který si může pořídit ve čtyřech barvách – bílé, šedé, červené a matné černé. Design je klasická Aprilia posledních let, tedy s nezaměnitelnou trojicí předních světlometů, které známe už z doby modelů SR Max 300 či SRV 850. Světla jsou z LED diod a mají v sobě zakomponované i směrovky. Skútr je takovou kombinací luxusního maxíku, čemuž napovídá ten čumák se středně vysokým plexi, a hbitého měšťáka od čumáku dál. Podlážka je prakticky plochá, ovšem pozor, plast před vámi ve spodní části působí, jako by počítal s tím, že si o něj opřete chodidla! Sedlo je hodně rozměrné a celkově vypadá SXR podstatně komfortněji a přívětivěji než jednostranně zaměřené SR 50.

Luxusní dojem potvrzuje i velký LCD displej se spoustou údajů, který známe z Piaggia Medley S, ovládá se z pravého řídítka a nabídne za příplatek i konektivitu s telefonem, což u padesátek hned tak nenajdete (jestli vůbec). Co se praktičnosti týče, kromě zmíněné ploché podlahy a aspoň nižšího plexi se můžete těšit na obvyklý háček na tašku, přihrádku v kapotáži před vašimi koleny, kde najdete USB zástrčku, rozměrný nosič a 20litrový úložný prostor pod sedlem, kam se vejde otevřená skútrová helma. Kdo chce víc, může si přikoupit 32litrový topase, větší štít nebo boční stojan, v základu máte akorát centrální.

Po technické stránce je SXR 50 úplně typický malý skútřík pro ta nejucpanější centra měst. Vykračuje si světem na malých 12“ kolech s pneumatikami 120/70, brzdění má na starosti vepředu 220mm kotoučovka vpředu a 140mm bubnovka vzadu. O pohon se stará nikoli dvoutakt jako ve sportovním SR, nýbrž tříventilový čtyřtakt i-get, jenž nabídne parametry 2,4 kW/3,2 k a 3,3 Nm. Žádné dělo, ale to se od čtyřdobého padíka ani nečeká. Aprilia ale říká, že je motor naladěný hlavně na nízké otáčky, což se projevuje rychlou reakcí na plyn při typicky městském způsobu jízdy se spoustou zastavování a rozjíždění, a také má brát pod 2,5 l/100 km. Jo a plní normu Euro 5. Údaje o hmotnosti si italská značka tradičně nechává pro sebe, co ovšem známe, je cena: 64 900 Kč.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist