globalmoto_duben_nolan




Nové přilby na Eicma 2: LS2, Nexx, Scorpion Exo, Caberg a Airoh, to je dalších 16 nových přileb

LS2 tento rok vylepšuje hlavně ekonomicky dostupné modely, Nexx má třetí generaci adventure přilby, Scorpion představil překlápěčku, Caberg zkouší prorazit s NFC a Airoh vylepšuje svůj terénní segment v čele s oblíbenou přilbou pro cestovní endura.

Kapitoly článku

LS2

Celkem šest nových přileb přivezla do Milána LS2 plus se k tomu pochlubila, že jejich vrcholný krosový model MX703 X-Force dostal nejnovější homologaci FIM 2. To je ale opačné cenové spektrum než zbytek představených novinek. Když zůstaneme v terénu, podíváme se na novou krosovou přilbu Fast II. Základní terénní přilba z kompozitového materiálu KPA dostala dle vzoru vyšších modelu rozsáhlé větrání na vrchu přilby, to doplňují větrné kanálky v EPS vycpávce, sání je také přímo na čele nad brýlemi a nechybí velký vstupní otvor na bradě. V zadní části jsou zase čtyři výduchy, kterými teplý vzduch odchází pryč. Sympatické je, že i základní přilba se nabízí ve 3 velikostech skořepiny a 5 EPS výstelkách, na výběr je od 2XS po 3XL. Interiér je samozřejmě vyjímatelný, hypoalergenní, pratelný a má i bezpečnostní trhací lícnice. Hmotnost této přilby LS2 udáva 1050 gramů.

Vezměte předchozí krosovou přilbu, přidejte jí sluneční clonu s vnějším plexištítkem a máte na světě druhou generaci adventure přilby Pioneer. Pioneer II má tedy také 3 skořepiny upečené z materiálu KPA, k tomu pět EPS výstelek, ale o jednu velikost v nabídce méně, chybí 2XS. Stejně řešená je ventilace s velkými větracími panely na vršku přilby, které doplnují výduchy na zadní straně. Nastavitelný štítek je maličko jiný zejména u jeho bočních šroubů, což je logické, když tu máme navíc plexi. To je odolné proti poškrávání a blokuje UV záření, navíc ho můžete dovybavit Pinlock fólií. Za ním je ještě vysouvací sluneční clona. Samozřejmě i tady najdeme interiér, který můžete vyndat a vyprat, navíc je tady ještě bradový deflektor bránící táhnutí do přilby spodem. Na rozdíl od vyloženě krosové Fast II, kde je klasický D kroužek, tady zapínání zajišťuje mikropřezka.

Na cestovní endura si lidé také často pořizují vyklápěcí přilby, kde má LS2 také novinku. Strobe II je zase cenový základ za necelé čtyři tisíce, který sdílí zásadní stavební kameny s dříve představenými terénními přilbami - materiál KPA, 3 skořepiny, 5 EPS výstelek, velikosti XS-3XL. Také tady je k dispozici vyjímatelný pratelný interiér s bradovým deflektorem a i tady jsou větrací kanály v EPS výstelce. Máme tu také vnitřní sluneční clonu a vnější odolné plexi s přípravou na Pinlock, hodně lidí potěší přítomnost zapínání na mikropřezku. Ventilaci v tomhle případě zajišťuje jeden vstup na vrchu přilby, bradový vstup a zadní výstup. Důležitá informace je také u homologace, ta je P/J, takže v ní můžete legálně jezdit jak v zavřeném, tak i otevřeném stavu. V podobné cenové sféře se pohybuje i další novinka integrálka Stream II. Ta začíná na třech tisících a dostanete za ně v podstatě to samé, jen s tím rozdílem, že jde o integrálku.

Poslední dvě novinky jsou v segmentu otevřených přileb. Classy je skútrová přilba jednoduchých tvarů s centrálním větracím otvorem v horní části, sluneční clonou a dlouhým štítkem odolným proti UV a poškrábání. Také tady jsou připravené čudlíky pro montáž Pinlocku, nechybí mikropřezka na zapínání nebo výjímatelný interiér. Classy také podobně jako ostatní novinky nabídne 3 velikosti skořepiny, 5 EPS výstelek a celkem 6 velikostí. To Airflow II nabídne jen jednu velikost skořepiny, navíc vyrobenou z termoplastu, zato se ale může pochlubit agresivnějším vzhledem a dvojicí velkých větracích otvorů na vrchu přilby. Obě nové jetky mají také nový systém výměn plexi s mačkacím tlačítkem, Airflow II se ale musí obejít bez sluneční clony. Naopak jí nechybí vyjímatelný interiér.

Všechny nové přilby jsou také kompatibilní s novým interkomem LS2 4X, které  LS2 vyvinulo společně s firmou Cardo. Jejich spolupráce navíc jde tak daleko, že se v nabídce objeví už i přilby s předinstalovaným interkomem. Samozřejmě půjde hlavně o vrcholné cestovní modely, kam patří překlápěcí Advant, Advant X a Advant X Carbon, integrálka Vector II a také nejvyšší jet přilba Infinity II. LS2 navíc v posledních letech mimo přilby investuje také do vývoje a výroby oblečení a doplňků. Věcí, která tyhle světy propojuje, jsou nové brýle Charger a Charger Pro. V obou případech jde o odolné a pružné motokrosové brýle s širokými zornými úhly a odolným sklem z Lexanu vybaveným anti-fogem. Trojitá pěna se stará o ideální usazení na obličeji bez obsypání se, nechybí ventilační otvory, snadno vyměnitelné sklo a brýle by mělo jít snadno použít přes dioptrické brýle. Verze Pro má trochu jinak uchycený řemínek, v balení navíc dostanete ještě čiré plexi a sadu trhaček.

V oddělení oblečení je novinek spousta, za vypíchnutí jich stojí hned několik. Jednak je to bunda Bolton - třívrstvá softshelka pro téměř celoroční použití zejména na skútru. Tuhle bundu sundáte, jen když je velké vedro, naopak v marastu za ní budete moc rádi. Je vodě a větru odolná, navíc má odepínací teplou vložku, odepínací je také kapuce. O bezpečnost se starají ramenní a loketní chrániče level 1, chrániče na loktech jsou nastavitelné do dvou pozic a bundu můžete navíc vylepšit o chránič hrudníku a páteřák, pro ně jsou připravené kapsy. Tahle bunda plní certifikaci A a k dispozici je v pánské i dámské variantě. Ochranu proti nepřízni počasí si zaslouží i spodní polovina těla, proto LS2 nabízí stejně koncipované pánské kalhoty Douglas.

Hlavní hvězdou stánku byl ale textilní komplet Norway. Jde o nejvyšší textilní cestovní komplet z polyesteru Oxford Fabric 450D vybavený vyjímatelnou memrbánou s voděodolností 8 000 mm a propustností 5 000 g/m2/24h. Bunda má chrániče ramen a loktů level 2, loketní jsou opět nastavitelné a nechybí ani připrava pro páteřák. Komplet je to třívrstvý, takže je tu i vyjímatelná teplá vložka, v teplých dnech člověk ocení velké větrací panely na hrudi a zádech. To už je taková klasika, stejně jako možnost nastavení obvodů nebo dostatek kapes.

Nexx

X.WED3 je třetí generace adventure přilby portugalského výrobce, hlavní novinka pro příští rok. Nejvýraznějším vylepšením s ohledem na bezpečnost jsou trhací lícnice, které Nexx nazývá F.R.S. Univerzální přilba je známá tím, že jde jednoduše přizpůsobit pro trojí použití - Adventure s plexi, terénní s brýlemi nebo silniční bez štítku. Skořepina se vyrábí ve třech velikostech z lehkého a odolného materiálu X-Pro Carbon v kombinaci s 3K karbonem, novinkou by měla být dostupnější přilba z kompozitu X-Matrix 2. Ventilaci zajišťuje hned sedm vstupů v přední části přilby, v zadní jsou čtyři výdechy, novinkou je patentovaný systém kanálků uvnitř přilby nazvaný Mid Airflow Chamber. To jsou kanálky mezi vnější a vnitřní EPS výstelkou umožňující cirkulaci čerstvého vzduchu kolem hlavy. Součástí EPS je také antivibrační systém. Obě vrstvy EPS spojuje speciální guma, která by měla tlumit vibrace vznikající ve vysokých rychlostech turbulencemi. Přísun čerstvého vzduchu by měl zlepšit také interiér z kombinace syntetické kůže a velkých panelů z mesh materiálu, tam kde není ani jedno z výše uvedeného je materiál X-Mart Dry, který je měkký na omak, je chladivý a rychle schne. Poslední velkou inovací je plexi. Systém otvírání je osvědčený Recoil Visor System, součástí balení je Pinlock, hlavně ale přilba dostala o 18 % větší sluneční clonu. Štítek má nastavení do 3 poloh s novými šroubky, které by se neměly povolovat. V balení je přitom dál prodloužení, které se montuje bez nářadí. Součástí balení je také dál kit pro montáž akční kamery. Dál už pro rekapitulaci připomeneme zapínání na dva D kroužky, přípravu pro interkom X.COM3, vyjímatelný interiér, aerodynamický tvar skořepiny, bradový deflektor nebo speciální tvar brady pro snížení rizika úrazu při pádu.

Scorpion Exo

Jihokorejský výrobce se v Miláně pochlubil dvěmi novými přilbami. Exo-1400 Evo II Air je, jak už název napovídá, drobně vylepšená čtrnáctistovkové Evo. Hlavní oblastí, kde inženýři přilbu vylepšovali, je hlučnost. Nový vrchní větrací otvor nazvaný Supervent jednak přivádí do přilby víc vzduchu, je ale také tišší než u předchozí verze. Další novinkou přispívající k větší tichosti přilby je nový mechanismus plexi Ellip-Tec-II. Zaručuje lepší těsnění zavřeného plexi, navíc usnadňuje jeho výměnu. Je tu k němu ještě navíc vysouvací sluneční clona. Interiér je už klasika Scorionu, jednak je tu materiál KwickWick, ale už ve třetí verzi, je samozřejmě vyjímatelný a pratelný, hlavně je tu ale dofukovací systém AirFit. Samotná skořepina se vyrábí z materiálu Ultra TCT, což je lehký a odolný materiál vyvinutý Scorpionem, případně je k dispozici v ještě lehčím karbonovém provedení.

Exo Tech Evo Pro je nová překlápěcí přilba s homologací P/J, takže jí můžete používat jak otevřenou, tak zavřenou. Také ona je vyrobená z materiálu Ultra-TCT ve dvou velikostech skořepiny a i tuhle překlápěčku je možné pořídit v lepší karbonové verzi. Scorpion se navíc chlubí tím, že je přilba na poměr překlápěček hodně kompaktní se snadno ovladatelnou bradovou částí. Nechybí tu všechny další důležité vlastnosti přileb Scorpion, jak jsme vyjmenovali u předchozí integrálky, plus jsou tady určité speciality. Jednak je to plexi s širokým zorným polem vybavené ve verzi Pro Pinlockem 120, pak také důkladné studování aerodynamických vlastností přilby, kam patří i citlivé zakomponování interkomu tak, aby nerušil obtékání vzduchu. Zároveň by přilba měla být stabilní a prostá všemožných turbulencí v otevřeném stavu.

Caberg

Italský Caberg doma oslavil 50leté výročí a k tom si nadělil dvě nové přilby a malou bezpečnostní NFC fičuru, kterou začneme. Caberg SOS Medical ID je v podstatě malý NFC čip zabudovaný do přilby, kam si pomocí aplikace v mobilním telefonu nahrajete svoje údaje. Od základních údajů jako je jméno, příjmení, adresa a tak dále, po informace o zdravotním stavu (alergie, léky, dlouhodobé nemoci), krevní skupinu nebo kontakty na své blízké. Určitě zajímavá myšlenka, bohužel Caberg už dál nepíše, jak přečtou nahraná data případné zasahující složky, další věc je, že se na ně stejně nemůžou spolehnout. Co když náhodou někomu půjčíte přilbu a on v ní upadne? Užitečnější tak možná bude, že se skrze to dostanete také k manuálům nebo seznamu dealerů. Teď už ale pojďme na novinky.

Zrovna nová integrálka Drift Evo II bude novou technologií vybavená a není divu. Jde o vrcholný model sportovní přilby dostupné ve skořepině ze skelného vlákna nebo v kombinaci Fiberglass a karbon. Skořepiny se vyrábí ve dvou velikostech, první je pro velikosti XS až M, v tom případě váží přilba 1 400 respektive 1 300 gramů, větší skořepina pro velikosti L až XXL váží o padesát gramů těžší. Skořepina zaujme výrazným spoilerem, který redukuje turbulence, krom toho přidává přilbě na agresivním vzhledu. S ním souzní i tvar plexi, které je odolné proti poškrábání a je připravené na použití Pinlock folie, která je ve svém sedmdesátkovém provedení součástí balení. Za ním se skrývá sluneční clona, ale je to právě velké vnější plexi, které zaznamenalo novinku v podobě centrálního zámku s mikroventilační pozicí. Venilaci zajišťují dva horní nasávací otvory a 4 výduchy v zadní části, k tomu je tu samozřejmě také ventilace bradová. Hypoalergenní interiér je vyjímatelný, pratelný a jeho ergonomicky tvarované lícnice připravené pro použití přilby s brýlemi jsou bezpečnostní trhací. Zapínání zajišťuje sportovní dvojitý D kroužek a přilba je připravená pro použití komunikátoru Caberg Pro Speak Evo.

Druhá novinka míří zejména na majitele maxiskútrů. Nová jetka se jmenuje Soho a je vyrobená z materiálu LG Chem Hi-Impact ABS. Opět se bude vyrábět ve dvou velikostech skořepiny a Caberg se chlubí účinným větráním s velkým vstupním otvorem vpředu a čtyřmi výduchy na zadní straně. Na druhé straně má Soho dlouhé čiré plexi, za kterým je schovaná sluneční clona. Také tady je prodyšný, vyjímatelný a pratelný interiér připravený pro použití s brýlemi, k zapínání přilby slouží mikropřezka. A samozřejmě i tady najdeme připravu na interkom.

Airoh

Italský výrobce opět nezklamal a na domácí půdě předvedl velkou show na svém obřím stánku. Jeho hlavním lákadlem pro většinu lidí je bezesporu vylepšená adventure přilba Commander 2. Dvojka bude nově dostupná ve třech velikostech skořepiny buď v kompozitním provedení s příměsí karbonových vláken nebo v čistě karbonové verzi. V té váha přilby začne na 1 370 gramech, kompozitka bude o fous těžší, začne na 1 440 g. To bude platit samozřejmě pro nejmenší velikost XS, díky většímu množství skořepin se Commander bude nabízet až do velikosti XXXL. Skořepiny nejsou jenom o váze a velikostech, ale i o bezpečnosti. Hlavně kvůli ní se měnilo její složení a vyšší bezpečnosti přispívají také technologie ASN (Airoh Sliding Net) a AEFR (Airoh Emergency Fast Release). První je něco jako systém MIPS, který zajišťuje drobné „klouzání“ přilby po hlavě v případě nárazu tak, aby se snížily rotační síly vzniklé při nárazu. Druhý složitý název v sobě schovává obyčejné bezpečnostní vytrhávací lícnice. Když už jsme u interiéru, ten se také dočkal vylepšení, mimochodem i o Coolmax materiál, který lépe odolává potu a rychleji schne, lepší je i ventilace nebo systém zavírání plexi. Ten má nově A3S systém, což je „automatický protimlžící systém“, takže mikroventilace zabraňující mlžení. Aby to bylo stoprocentní, v balení je i Pinlock 120 XLT.

Hned dvěmi čistě terénními novinkami se Airoh pochlubil v Miláně. První je cenově dostupná přilba pro zkušenější jezdce Twist 3. Skořepina se bude vyrábět ve dvou velikostech a o tom, že nepůjde o úplně základní přilbu svědčí fakt, že ji Airoh vyvíjel ve větrném tunelu, se kterým souvisí i vylepšené větrání. Důraz na aerodynamiku je znát i u nového štítku, který efektivněji schovává šroubky. Proti předchozí verzi Twistu je trojka také vylepšená o bezpečnostní systémy ASN a AEFR. Zajímavostí u terénní přilby je interiér připravený pro použití interkomu. Hmotnost přilby začíná na 1 330 gramech. Druhá terénní novinka Aviator Ace 2 proti tomu míří na náročnější jezdce. Dvě velikosti skořepiny se budou vyrábět z karbonového kompozitu a mají výrazně přepracovanou ventilaci pro lepší komfort a větší přísun čerstvého vzduchu. Z toho důvodu si předěláním prošel i interiér, kde je nejvýraznější novotou možnost vyjmout z přilby samostatně lícnice. U téhle špičkové sportovní přilby překvapí příprava pro komunikátor ještě víc, ale když jedete s partou na adventure trip, tak to dává smysl. Samozřejmě ani tady nesmí chybět bezpečnostní lícnice AEFR a „klouzavá čepička“ ASN, i s těmito systémy začíná Aviator Ace 2 na hmotnosti 1 250 gramů.

Přes terénní novinky jsme trochu ve stínu nechali zbrusu novou sportovní integrální přilbu Matryx. Ta dokáže zaujmout svým vzhledem ale i provedením. Dvě velikosti skořepiny se budou vyrábět dle tradice Airohu v provedení kompozit karbon nebo čistý karbon. U sportovní přilby se dá čekat velký důraz na aerodynamiku, takže i tady se při vývoji pracovalo ve větrném tunelu a Airoh se chlubí i inovativní ventilací s bradovým a centrálním čelním vstupem vzduchu s integrovaným výduchem v zadní části spoileru. Zatímco v létě chcete větrat, v zimě nechcete prochladnout, proto je přilba vybavená vyjímatelným větrným deflektorem. Interiér je z Coolmaxové textilie, je samozřejmě vyjímatelný a pratelný a nechybí tady ani další vychytávky z dílen Airohu - ANS, AEFR, A3S, příprava pro interkom, navíc se značka chlubí plexi s velkým zorným úhlem za kterým je ještě vysouvací sluneční clona. Když slunce nesvítí a naopak prší, přijde vhod Pinlock 120 XLT, který  je součástí balení. Zajímavé je, že silniční přilba je o něco těžší než nový Commander 2. V karbonové verzi začíná na 1 420 gramech, kompozit je od 1 500 gramů. Tady je vidět výhoda většího množství skořepin.

Airoh má i novou přilbu pro silniční začátečníky nebo málo náročné jezdce, kteří ale nechtějí slevit z bezpečnostních standardů. Connor je termoplastová přilba ve třech velikostech skořepiny, která samozřejmě jako ostatní plní novou přísnou homologaci ECE 2206. Má nastavitelnou ventilaci, vyjímatelný interiér, technologii ASN nebo přípravu na Bluetooth komunikátor. Na rozdíl od ostatních přileb se tady ta zapíná mikropřezkou. Logické je, že základní termoplastová přilba bude těžší, Connor začíná na 1 450 gramech.

Poslední novou přilbou italský výrobce míří do segmentu, který si výrobci poslední dobou docela oblíbili. Jde o jet přilby se sundavací bradou. Novinka J 110 na to jde ale trochu jinak, protože má P/J homologaci, čili jednak jako otevřená, tak také jako plnohodnotná integrálka. Její skořepina se ve dvou velikostech vyrábí z kompozitu a vnitřek je plný vychytávek známých z větších a dražších přileb. Systém ASN teď uvidíme asi u všech Airohů, takže nechybí i tady, je tu vyjímatelný Coolmaxový interiér, vyjímatelný bradový i nosní deflektor, manuálně ovládané plexi, zapínání na mikropřezku a zajímavá je informace o hmotnosti. S bradou přilba začíná na 1 340 gramech, bez ní jsme na pouhých 1 070.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist