yamaha_demo_tour

Sníh v jedné stopě: 5 pravidel, jak jezdit v zimě

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Brem7 (0) napsal 20.01.2024 v 06:04

Článek krásně napsaný. Taky jsem kdysi jezdil v zimě, ještě na kejvačce. Buď kolo nebo motor. Položil jsem ji jen jednou, když jsem našel pod sněhem kluziště a potvora se roztancovala, tak jsem ji položil aby mě neshodila. Dneska bych na to nevlezl ani za zlatý prase. Čekám za kamny až to vyleze aspoň nad nulu. Ale proti gustu? Tak hlavně respekt a kolama dolů.

Olďas59 (5) napsal 09.02.2021 v 13:46

motorku mám rád v celku a sebe taky,takže pro mě:jaro...

Houslista (8) napsal 22.01.2021 v 22:19

Hezký článek, vše sedí a hraje ke sněžné notě na dvou kolech. Pamatuji doby na svářečské rukavice a v nich vložky zahradnické, které na nehřejících heftech řídily ČZ 470 Sport a prsty nohou, které mrzly v kanadách, čezetka, která plavala na, už si nepamatuji vzor, barumkách. Overal oteplený na na lyže, ale ten docela fungoval. Maminka nespala, než světlo osvítilo rampouchy obýváku, a holky jen mohly vzdychnout, "Doufám že dojel", protože online byl jen fyzický. A toho se držím dodnes! Není roční období, povětrnostní situace ani povětrné holky, které by zabránily brouzdat krajinou ve čtyřech ročních obdobích. Jestli si zlomíš malíček na ledu na řece v zimě nebo v létě, když upadneš s cendurem před hotelem v Alpách je přeci naprostoi jedno! Jen v jednom mám s Honzisem problém souhlasit: "Opláchneš vodou"! NaCl? Nevypláchneš vodou v zimě ze všech...! Hm! Raději tedy nebudu cenduro v zimě prohánět po solných pláních. A nakonec musím dát za pravdu příspěvkům, které posílají enduro na pláně sněžné (lesy raději vynechám, zase by byly polemiky o hovadech, kteří palší srny a porušují kdo ví co). Na enduru v zimě je to za mě velká sranda a kopec zábavy. A věřte, že i starou čezetí sportku mám na špuntíčkách, co kdyby se jí zastesklo po studentských časech!

P.S. I mezi kaktusy jsem byl nahej, když jsem s foťákem hledal nejkrásnější snímek chrlící Etny a zadek trefil.. Jauuuu! A bylo to fajn!!!

K167 (1507) napsal 22.01.2021 v 00:38

Bubrak-ZX10R.
Sedm statečných - pistolník Vin: Znal jsem chlápka, kterej si jednou sundal šaty a skočil nahej mezi kaktusy. Ptali se ho, proč to udělal. Řekl jim, že mu to přišlo jako dobrej nápad.

Ray_Janus (133) napsal 17.01.2021 v 21:34

Každá louže klouže, ne vážně zima není problém. Stačí vrstvit a hlavě navrch kůže. Největší prů..r jsou ty bílé čáry a to nejen přechodů pro chodce. Vytápění análu nemám, ale osvědčila se mi taková síťovka a sedlo. V leťě se zadel nepotí a v zimě nemrzne.

kawajawa (12) napsal 17.01.2021 v 19:03+2

Včera asi 100km po Vysočině a ještě jsme dostal 5kg zvěřiny za zachranu psa

Salada (6) napsal 16.01.2021 v 12:45+1

Jen bych ještě rád zmínil, že na sníh a led rozhodně nelézt se skůtrem. Když pominu gumy tak největší problém je setrvačnost pohonu. U normální motorky jde v případě smyku zadního kola ihned vymáčknout spojku ale u skůtru když pustím plyn tak než u všeho klesnou otáčky, než se zpomalí variátor a než rozepne spojka tak je to věčnost. Jednou mě nahoře na Evropské zastihlo silné sněžení a to prostě nešlo. Muslel jsem skůtr nechat v parkingu na Šestce a jet autobusem.

1 reakce

Jarda
Jarda 17.01.2021 v 08:29

Já s tím problém neměl. Důležité je mít zimní pneu: https://www.motorka...23583.html?kid=23048

Mesici jezdi take porad: https://www.motorka...nu-neresi-20796.html

papiboy (1268) napsal 14.01.2021 v 18:00

Pre mňa v zime jedine enduro alebo kroska. Žiadny asfalt ani soľ na ceste...
Žiaľ, je stále menej miesta, kde je možné legálne jazdiť - ale stále sa dá.
Na enduro teda nedám dopustiť, sezónu pravideľne uzatváram jazdou na Silvestra a novú otváram 1. Januára, aj teraz to tak bolo...
Jazda v zime v teréne je vynikajúca škola, či blato, či ľad, či sneh.
Ťažko mi niektorí uveria, ale tak isto čakám na zimu, ako na jar...

A s tou zimou:
Jazda v teréne, to nie je sedieť nehybne na moto a triasť sa zimou.
Je to tvrdá makačka a behom pár minút si vypotený, jak kôň. Ono to málokto špekuluje, či je lyžiarom na snehu zima, tak verte, že pri rozumnom oblečení ani na endure v teréne zima nebude.

A na jar začínaš, jak pionieri v praveku: VŽDY PRIPRAVENÝ !

Milosek.m (1) napsal 14.01.2021 v 07:32

Jo když jsem byl mladé a... Uklizel jsem motorku s prvním sněhem a tahal ven s první oblevou, teď jak není 20 °C a sucho, ani mě to nenapadne vytáhnout, páč to je jaksi "prosouloženej benál"

RadekFMX (4) napsal 14.01.2021 v 04:50+1

V zimě jedině na své babetě 210. A to jen, že děti chtějí tahat za babetou na sáňkách nebo na pekáči. Pro děti super, když se na rovince řítí 4cítkou na čerstvě vyhrnuté rovince. Pro babetu a pro mě méně super. Babeta po chvíli smrdí jak čert a já mám občas modřinu jak to někde občas uklouzne když mě děti strhnou jak dělaj kraviny.

Baldric (52) napsal 14.01.2021 v 00:33

V zime nejezdim. Je mi lito ji ublizovat soli.

nahllowSKY (321) napsal 13.01.2021 v 23:25+1

Kdosi tu takový byl co si vyrazil na litrové Kawě na Elefanten treffen ve sněhové vánici.V létě zase jezdil na okruhu v plavkách a koupací čepici.Různý lidi různý koníčky maj.

JoskaH (447) napsal 13.01.2021 v 21:59+1

Dřív se naprosto běžně jezdilo v zimě na motorce. Žádné zimní gumy jako dneska. Barumky a jelo se
Tak si říkám, co se s tím původně odolným " motocyklovým lidem " stalo?
Je tady víc moralistů nebo chytrolinu, co tvrdí že se člověk musí nutně rozsekat? Nemusí.
Nikdy jsem s sebou na sněhu ani ledu neseknul a to jsem jezdíval x let pravidelně 56 km/ jedna cesta do práce a stejné zpět.
Pokud jsem spadnul, tak pouze a výhradně v létě.

KapitanMasakr (-29) napsal 13.01.2021 v 21:34-1

No je to hazardování se zdravíma životem, tak si to ježdění na sněhu užijte.

Sněžný skútr 2 kola nemá, někdo by to měl autorovi vysvětlit.

Duranga (133) napsal 13.01.2021 v 21:22+1

Jak asfalt přestane lepit, tak mi to nebaví. Být bahnožroutem, pořídím sobě 50 nebo 125 krosku a lítám po poli. Být zbytečně bohatý a nebýt Kung Flu, tak trávím zimu v lepší zeměpisné šířce. Jinak to nemá cenu, riziko průseru se blíží jistotě a zábava to fakt není. Ještě leda tak pitbiky v hale na poléčení absťáku.

TryznitelDemonu (25) napsal 13.01.2021 v 21:06-1+2

Přes zimu se věnuji pouze motocyklové masturbaci, tj. čištění, leštění, mazání, prohlížení fotek a čtení článků na motorkáři.cz.

Zedsdead (293) napsal 13.01.2021 v 21:02

Na sníh máme doma lyže a sáňky.
V nejhorším případě jezdit krátce za sucha.
Ale když to nejde pořádně klopit, mně to nebaví.

honzacadek (4) napsal 13.01.2021 v 19:47+2

Mám svoje vlastní pravidlo:
V zimě se na motorce nejezdí, protože k tomu není důvod.... )

650ccm (88) napsal 13.01.2021 v 19:37

Jezdit se dá i v zimě. To jo. Chlapi u nás jezdili do janečkárny celý rok.
Ale člověk tak nějak zpychne, začne jezdit větší kubatury a myslí si, že je nad všechny ty dědky na kývačkách ... a průser je za humny.
Kdysi dávno jsem dostal nápad, že ten heboučký prašan, který přes noc napadl, by se dal skvěle pojezdit. Ne na dospělý mašině, ale na maličký Jawě Mosquito mého syna.. Maličký zweitakt s asi 5 poníky.
Pánové - takovou tlamu jsem dal naposled někdy v 17. Pod sněhem byla v jednom místě asi zamrzlá louže. 5 poníků (full gas) se splašilo a zadek mne předeběh´... Pana-orel-pana... na padesátce!

Tak že - jezděte, ale s respektem pánové, s respektem.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.01.2021 v 19:23

a jeste by se dalo zminit, ze se daji koupit zimni pneu uz i na velky motorky, nedavno me na to nekdo upozornil na foru, sice ne uplne na moji ale 180/55 17 uz je pouzitelny

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.01.2021 v 18:45+1

Nemecko 2008, Supercorsy, do kopce sem predjizdel Afriky a GSa na silnicnich gumach

bruttopyr (399) napsal 13.01.2021 v 18:32+1

To mě rozsekalo , že jsi trakci našel až v příkopě!

Juraj22 (170) napsal 13.01.2021 v 17:30

V zimě do provozu je to podle mě o hubu....
Nějaká ta polňačka asi dobrý

Komik64 (3132) napsal 13.01.2021 v 17:08

Jezdím "za řidítkama" v zimě vlastně celej život... Zima problém není (jel jsem opakovaně i při více než -25...), problém je uklouznutí...
Nejdřív jsem jezdil "v nížině" (sníh tam nikdy zase tak moc nebyl, spíš pořádně mrzlo a mohlo to klouzat...) na různých lehkých a snadno ovladatelných strojích (podle mýho velmi důležitý, když už to uklouzne...) hlavně na Mustangu, ségry Babetě a furt na bicyklech. Časem jsem silničky nechal jen na léto a jezdil jen na horských a s "lepším" vzorkem = nakonec se správně vyladěným vybavením hlavně těch 12 - 13 km do práce "i ve skoro -30" naprosto v pohodě...
Později (kolem 40...) jsem se přestěhoval na dvojnásobnou vzdálenost "do hor" (dost nad 700 m. n. m.) a zkusil totéž i s motorkou a skútrem - šlo to, ale jak jsem stárnul, začala mne zmáhat možnost uklouznutí a boj s ní. Navíc jsem začal dělat do 20.00 (a noční jízdy byly už opravdu "vo hubu"...), takže jsem na zimu zdvojil kola na čtyřkolku (s vyhříváním rukou i palce = strašně důležitá drobnost...), což jsem si třeba jízdně na sněhu najednou strašně užíval, ale chlastala jak ruskej cirkus (to jsem opsal...) a byla sice moc hezká, ale šíleně nespolehlivá (TGB Blade...). Pak navíc přestal i u nás skoro padat sníh (silnice je skoro furt bez sněhu, maximálně spíš jen jazyky...). Klasický čtyřkolky jsem se tedy moc rád zbavil, ale u řidítek a čtyř kol v zimě zůstal (podrobnosti v galerii na mým profilu...). A bavím se, i před 60, furt slušně...
Chce to ale opravdu dokonale všechno vychytat (i naprostá maličkost za chvíli děsně otráví...) - "od bundy přes bundu" až po "sloní uši" atd. Jen plexi mi občas zamrzá (snad jen ten pinlock + elektricky vyhřívaný rukavice a hadry nemám...).

PSanec (133) napsal 13.01.2021 v 16:48+2

Jen blb v zimě jezdí na zasněžené silnici na motorce, souhlasím s jízdou na sněhu- polňačky,motokrosové tratě,pískovny a podobně.

fantomaz (47) napsal 13.01.2021 v 16:42

2 pravidla jak jezdit v zimě :
Za 1. Je sice zima, mrzne, ale svítí sluníčko silnice jsou suché, tak proč ne - dobijeme baterku, protočíme olej v motoru - ta hodka se dá vydržet a motorce to také prospěje.
Za 2. Je zima, mrzne, všude sníh a led, na silnici osolená břečka, tak v tomto případě rozhodně nevyjíždíme a motocykl necháme v klidu v garáži pod plachtou. S tím asi musí souhlasit každý motocyklista, ale jsou i tací kteří mají o kolečko navíc (a nemyslím zrovna Niken, či MP3).

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.01.2021 v 15:40

a jeste k soli - vyplati se mit SBK s kvalitnima materialama, tam totiz skoro nic netrpi, kdyz sem jezdil casteji se ZX10R, tak mi jen zarostly predni brzdovy trmeny, ale zbytek nijak netrpel jak jsou tam titanovy svody apod, to jsem koukal a byl rad

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.01.2021 v 15:33+2

je to pohoda na zimacich, uz jsem zahajil sezonu a na snih se dycky tesim, blba je ta sul akorat no

kawassak (127) napsal 13.01.2021 v 15:01

...do soli bych nevzal motorku ani půjčenou. To opláchnutí čistou vodou je stejně povrchní a naivní, jako tenhle článek. A i když budu "dobře dýchat a všechny pohyby provádět plynule a ladně", tak si budu furt říkat, kdy už tam budu
Kroska ve sněhu vypadá jako velké dobrodružství, ale celkem rychle to omrzí...