globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
alexa7 (101) napsal 23.03.2021 v 17:12

Mate niekto dobry tip na pohodlny kolenny chranic pod gate . Pouzivam MTB chranic , lebo tie na motokros /enduro si neviem predstavit mat cely den na sebe. Ortezy uz vobec nie, tie nepouzivam ani na lahkej moto. Mam kopu vystroje jazdim aj turistiku aj motokros a este som dobry univerzalny nenasiel.

Kobra_11 (2) napsal 11.03.2021 v 19:30

Moc pěkný článek a video . Díky moc

hrochi (155) napsal 11.03.2021 v 11:42

Souhlas Rpg75. Jen doplním. Mx boty a kevlar rifle s chráničem cajk. Každopádně doporučím ještě kšandy - volnej pupek je super. Vršek chráničová vesta cajk a podle počasí termovrstvu, dres, bunda, bunda s vložkou (radši trochu víc - sundat to jde vždy). Rukavice dvoje nevozím, ale souhlas mx + kůže na přejezd (hlavně skladné).

No a helmy dvě nepovezu, mx brýle na krku ani v batohu taky nechci, zvedlé plexi se zničí stejně jako sklopené ... Tedy zvolit přilbu doma podle délky přejezdu. Do 150km přejezdu v teple je MX přilba v pohodě. Průser je zima. V zimě tak max 50km, kuklu, špunty do uší a dvojité MX brýle. Ostatní řeší enduro přilba s antifogem nebo pinlockem, ale to poškrábat blátem nechcete.

StepanP (58) napsal 10.03.2021 v 15:09

Já teda co nejvíce na trhu postrádám, jsou kvalitní MX/Enduro boty s kloubem a membránou. Až na jeden model od Alpinestars s větráním ve špičce boty, MX boty proste nedejchají, ale všechny do jedné prostě vlhnou a pouští vodu. Proto si myslím, že by se přidáním membrány nic nestalo. Boty by nedejchaly dál, ale byly by alespoň voděodolné. Což bych velmi ocenil.

Pája19 (2) napsal 10.03.2021 v 14:48-1

A já blbec si předloni koupil na enduro koženou kombinézu.

Proč se o tom v článku nic nepíše?!

Rpg75 (45) napsal 10.03.2021 v 10:11+3

Jezdím léta na Balkán většinou offy. Ostrou i cestovní moto ,ale teď postřehy k cestovnímu enduru. Boty jsem zkoušel mx i Adv gtx a pokud mx tak jedině goretex. Není nic hnusnějšího než jezdit týden v nevyschlých botech. Možná nějaké ty nepromokavé podkolenky by byly řešením. To musím vyzkoušet. Teď mám toucany gtx, jde to, ale mohly být vyšší. Kalhoty po různých typech včetně mx, jsem překvapivě zakotvil u riflí. I když se mi kámoši že začátku smáli tak teď už se přidávají taky. Prostě je to pohodlné ,saje to, větrá to a člověk to nespálí o výfuk. Jezdím v kompletní endurácke chráničové vestě tedy včetně ramen a loktů. Podle horka buď jen v tom, (nezapomenout tričko s dlouhým rukávem bo ti slunce vypálí efektní mřížku přes síťovinu) V terénu přidám dres. V chladu vytáhnu endurobundu ale to je na Balkáně málo kdy. Samozřejmostí jsou nemoky ideálně když zůstanou v kufru celou dovču. A nákrčník, při asfaltovém přesunu i v horku, aspoň mi to dost pomáhá od blokace krku. S přilbou laboruju. Mx je opruz na cesty. Vyklápěcí zase v terénu. Asi teď zkusím vyklápěcí s kšiltem a jestli do nich půjde dát mx brýle po sundání plexi. Protože jet za někým celý den v prachu je výživné . Rukavice taky dvoje, kožené na asfalt, a mx látkové na off i když většinou stejně jezdím jen v mx..Tak snad to letos půjde, aspoň jako v loni...

Mig_35 (345) napsal 10.03.2021 v 08:47

Osobně to mám tak, že se buď obleču jen do hadrů s integrovanými chrániči a jezdím po asfaltu, nebo si dám chrániče na tělo a přes to lehké hadry na mx/enduro... a jede se pomalým přesunem do terénu, kde se trochu zadivočí... a upřímně, už mě moc nebaví oblíkat se na asfalt do zimy, jezdit pod nějakých 12-15 stupňů, kdy na sebe dáváš tři vrstvy, aby ti stejně byla zima ve vyšších rychlostech... a potom zpomalíš a leje z tebe jak z koně...
Ale ortézy nesnesu ani na mx trati, ty mi k srdci nepřirostly:(

mimouch (12) napsal 10.03.2021 v 07:56

Každému vyhovuje něco jiného a tak si k tomu ideálu člověk stejně časem dojde sám metodou pokus-omyl

Já jezdím v několika variantách oblečení, podle použití motorky. Motorku používám často i jako běžný dopravní prostředek na krátké a střední vzdálenosti a nechci trávit čtvrthodinu přípravou na 10km jízdu. Takže vždycky kotníkové outdoor boty od Klimu (jsou stejné, jako jakékoli jiné trekingové boty, jen mají na levém nártu výztuhu pro kontakt s řadičkou) a zbytek podle počasí. Když je horko, tak kraťasy a triko, když je menší teplo, tak civilně vyhlížející motokalhoty Broger a triko, když je chladněji, tak motokalhoty a textilní motobunda s integrovanými chrániči. Vždycky rukavice, stažená kůže na noze je opruz, ale pro základní životní fungovaní asi přijazelnější než ostrouhané klouby na rukou Cendurová přilba s plexi.

Na pohodové výlety a vyjíždky trekingové motoboty, civilní motokalhoty a triko nebo bunda podle počasí. Cendurová přilba s plexi.

Na větší a drsnější výlety a offroad vyjížďky (kdy vím, že budu padat) MX boty, ortézy na kolena, chráničové trencle, MX kalhoty, na vršek chráničový komplet Alpinestar a dres, v chladnějším počasí bunda, v zimě bunda na lyže, MX přilba s brýlema.

K těmto kombinacím jsem dospěl za ca 30 let, co na motorce jezdím. Triko a kraťasy asi leckdo odsoudíte, Ale beru to tak, že kdybych při nehodě na silnici skončil jen se sedřenou kůží, bude to štěstí samo o sobě. Takže to vnímám jako přijatelné riziko výměnou za pohodlí

nahllowSKY (320) napsal 09.03.2021 v 19:04

Jaxe obléct na na cestovní enduro lol.Přiznejte se kdo z vás to neví

nemecekj (5) napsal 09.03.2021 v 17:34

jen tak dál !

K167 (1477) napsal 09.03.2021 v 16:04+11

Komorerth: máš pravdu. To, co v článku popisují, je pro sraby. Pravej tvrďák jezdí bez kufrů, nahej, v sandálech a bez helmy.
Nebo helma a boty jo, ale jen v tílku, aby bylo vidět na tetování.



Hele, zkus se na to podívat z druhý strany. Jseš fotr od třech dětí a ušetříš si na motorku s hliníkovejma kuframa. A protože ty 3 krky musíš ještě dost let živit, koupíš si i slušnou výbavu (kdybys někde padnul a taky proto, že už si nemůžeš dovolit jezdit na pankáče a třeba omarodit jako zamlada, když ses staral leda sám o sebe).
A protože jsou to společný prachy s manželkou, koupíš jí taky slušnou výbavu, protože ona se musí taky ještě hezkých pár let starat.
No a jednou pojedeš na výlet jenom po ČR. Koupíš si kvůli tomu ještě nějaký jiný plastový kufry a jinou motocyklovou výbavu jenom proto, aby na Tebe náhodou, až budeš jíst párek na pumpě, někdo nekoukal skrz prsty? Já tedy ne, já bych na jiný kufry a jiný hadry už neměl.

Komorerth (60) napsal 09.03.2021 v 15:53-13+4

najma je dolezite nezabudnut na prichytenie 3 kufrov aby to cenduro odstavene na lokalnej Benzine vyzeralo, ze sa vracia z Nordkappu. A borec navleceny v kompletu od Klimu, pripadne Scotta ladujuci do seba parek s belgickou omackou za 39 hutne pomlaskavajuci a tvariaci sa ako mu vsetky tie vrstvy a membrany na tej dlhej ceste pomohly od istej smrti

martinn1313 (55) napsal 09.03.2021 v 15:38+5

Každý to má jinak, ale moje zkušenost po letech zkoušení:

Kalhoty:
# jakékoli vícevrstvé systémy jsou vopruz, někde na parkovišti sundavat kalhoty a vyndavat membránu prostě nechceš
# kalhoty zipem stejně nevyvětráš (jsou těsné, aby fungovaly chrániče)
# v kalhotech bez membrány je večer zima, protože profouknou
Takže kalhoty s membránou, lehčí déšť přečkají, při delším (řádově hodiny) je vždy třeba nepromok, ať to bude sebelepší membrána (nemá cenu vyhazovat peníze). V létě se trochu zapaříš, s tím je třeba počítat. Přes noc to vyschne.

Bunda:
# ideálně vícevrstvá, s tím, že membránu nevpínám, ale oblíknu případně pod bundu jako samostatnou vrstvu, pokud je večer nebo lehký krátký déšť. Případně bundu bez membrány a lehkou membránovou bundu přes ("větrovku", ideálně reflexní). Jinak dtto kalhoty.

Nepromokem myslím opravdu pláštěnku (se zátěrem). 10 hodin v dešti podle mě nevydrží žádná membrána.

CRF1000 (91) napsal 09.03.2021 v 15:10+1

k výrobkům na fotce a na videu pár poznámek

1.) lehké itaské termoprádlo six2 zatím nejlepší co jsem kdy měl, doporučuji...lehoučké, odvádí pot hřeje a i po 5 vypráních pořád voní

2.) výrobky scott sice značka ale pořád jen konfekce, pokud chrániče na tělo nahradím chráničem v bundě, musí mít oděv dostatečnou fixaci chráničů proti jejich pootočení a to scott ( druky na 2-3 polohy) ani drtivá většina jiných výrobků nemá...ani ta nejvyšší řada scot gtx... je nutné mít nad-pod loketní chránič a nad-pod kolenní stahovací pásky, které ten D30 jakž-takž fixují v pořadované poloze....něco ve stylu ála klim, ale dělají to i jiné značky..samozřejmě šikovný krejčí to dokáže upravit a pásky dodatečně přidělat, klidně i na kevlarové rifle...

korni (116) napsal 09.03.2021 v 14:07+1

Výborný článek a ještě lepší video. No a protože aktuálně řeším přestup z SV na V-Strom, tak pro mně přesně v pravý čas velmi poučné, jak vhodně doplnit svůj šatník. Vláďo díky

stnd (29) napsal 09.03.2021 v 13:34+3

Video super a o hodně detailnější než článek. Diky

MichaT (31) napsal 09.03.2021 v 13:26+4

Super článek. Ten tady asi vydrží hodně dlouho pro další a další motorkáře

jets (522) napsal 09.03.2021 v 12:55

zrovna budu řešit oblečení, nemám zatím žádného favorita, mimo jiné zvažuju Spark Avenger, trochu mě zneklidňuje ta cenovka, vydrží to když je to tak levné? Máte někdo praktickou zkušenost?
Oblečení chci na cestování, poměr 70/30 silnice/off

JohnnyS08 (219) napsal 09.03.2021 v 12:47+1

Vláďa je prostě multitalent, chytnul by se i jako manekýn

JJNN (58) napsal 09.03.2021 v 12:07+1

Suprovej článek a výborný video. I pro ty, co všechno na motorku už mají. Minimálně k zamyšlení, revizi a případně k doplnění vlastního vybavení. K úrazu na motorce je fakt blízko. Dávám několik palců nahoru.

KaMo_cz (33) napsal 09.03.2021 v 11:37+3

Vyklápěčka - kdo nemusí nosit brýle nepochopí proč je vyklápěčka to nej.
Helmu volím podle toho kam jedu a jak často s ní budu manipulovat (Airoh Phantom x Commander)

vilemx (228) napsal 09.03.2021 v 10:44-4+4

Zejména pro začátečníky bych to s tou ochranou zase moc nepřeháněl. Pokud se člověk navlíkne do chráničů jako Robocop, nazuje si hodně tvrdé boty a na hlavu narazí moc těsný a precizně odhlučněný škopek, tak je rád, že vůbec jede. Rozsah i rychlost pohybů je fuč, stejně tak cit a vnímání okolí. Jízda je potom paradoxně těžší a nebezpečnější, než kdyby jel nalehko.

Simitom (119) napsal 09.03.2021 v 09:36+2

Dobře napsané . Ještě bych doplnil do motokrosových bot použití nepromokavých podkolenek. Za chladnějšího počasí super věc do kaluží.

PepaSahib (1) napsal 09.03.2021 v 08:41

Článek je fajn, ale i my na chopperech máme dlouhé sezóny, co tak něco pro nás?!




TOPlist